• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99081207892
  • خبرنگار : 50085

بیشترین درخواست این‌روزهای مردم از شهرداری مشهد چیست؟

بیشترین درخواست این‌روزهای مردم از شهرداری مشهد چیست؟

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: بیشترین درخواست‌های مردمی از شهرداری مربوط به سازمان فرهنگی و اجتماعی بوده که دلیل آن افزایش درخواست‌های مردمی برای جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار است.

امیر اقتناعی، امروز دوازدهم آبان ماه، در صد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد با ارائه گزارشی از سامانه ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، اظهار کرد: مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ به عنوان نخستین مرکز ارتباطات مردمی شهرداری‌های کشور آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه «این مرکز درگاه ورودی شهرداری بوده و نباید به صورت اورژانس یا تلفن‌خانه شهرداری به آن نگاه کرد»، ادامه داد: گره‌گشایی و مردم‌داری دو کلیدواژه اصلی مرکز ۱۳۷ و هدف مجموعه ایجاد حال خوب برای شهروندان است.

اقتناعی تصریح کرد: سال گذشته سامانه‌های «سجا» و «گام» را به هم متصل کردیم که اتفاق خوبی برای پاسخگویی و رفع نیازهای شهروندان بود. ما در سامانه ۱۳۷ از شهروندان می‌خواهیم دیدبان و دیدگان ما باشند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه تماس‌های گرفته شده با مرکز ۱۳۷ در سال جاری ۳۰۸ هزار پیام بوده که ۴۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است که بخش زیادی از این افزایش تماس‌ها به دلیل اطلاع‌رسانی شهرداری درباره مرکز ۱۳۷ بوده، نه به دلیل افزایش مشکلات در شهر.

مشاور شهردار مشهد با بیان اینکه «در هفت ماهه نخست امسال ۷۵ هزار درخواست مردمی در سامانه ۱۳۷ ثبت شده است»، گفت: در هفت ماه نخست امسال میزان پیام‌های اقناع‌کننده و آنی از ۹۰ هزار به ۱۸۳ هزار رسیده است.

وی افزود: پیام‌های قابل پیگیری ثبت شده در هفت ماهه‌ی سال گذشته ۱۰۱ هزار مورد بوده است که در هفت ماهه‌ی سال جاری ۱۲۵ هزار مورد رسیده است. در این مدت ۷۵ هزار و ۴۴۵ مشکل ریز و درشت شهری نیز با پیگیری ۱۳۷ حل شده است. همچنین ۹۳ درصد درخواست‌های شهروندان در ۷۲ ساعت اول پاسخ داده شده که ۸۱ درصد پیام‌های قابل پیگیری مربوط به مناطق بوده است.

اقتناعی بیان کرد: از حدود ۱۸۳ هزار پیامی که اقناع‌سازی شده بیش‌ترین تماس‌ها درباره اطلاع‌رسانی زیرمجموعه‌های شهرداری و دومین رتبه حضور مسئولین در ۱۳۷ بوده است. سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیش‌ترین درخواست‌ها را داشته که دلیل آن افزایش درخواست‌های مردمی برای جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار است.

وی تماس‌های غیر مرتبط را یکی از مشکلات این مرکز دانست و اضافه کرد: این مسئله به دلیل تفکیک نشدن وظایف برخی سازمان‌ها مربوط می‌شود که حل آن مشکل است، اما اینگونه درخواست‌ها مدام از سوی مردم تکرار می‌شود و باید این مسئله را حل کنیم.

درخواست دانشمند برگزیده کشوری از شهرداری مشهد

همچنین در ادامه این جلسه دکتر رضا فریدحسینی، دانشمند برگزیده کشوری و متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در سخنانی با اشاره به پیشنهاد خود به مدیریت شهری در خصوص لزوم استفاده از گیاهان غیر آلرژی‌زا در سطح شهری مشهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰ نیمی از مردم از آلرژی‌های فصلی رنج خواهند برد، پوشش گیاهی شهرهای ما باید به نحوی انتخاب شود که برای عموم شهروندان حساسیت‌زا نباشد.

وی ادامه داد: بر این اساس به مدیریت شهری مشهد پیشنهاد می‌دهم پوشش گیاهی شهر مشهد را همچون سایر شهرهای بزرگ جهان به سمت گیاهان غیرحساسیت‌زا ببرند تا موجب ارتقاء کیفیت زندگی شهری شود، چراکه در حال حاضر اکثر درختان سطح شهر آلرژی‌زا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.