• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99093023334
  • خبرنگار : 71214

سفرهای دریایی خارجی در انتظار پایان کرونا

سفرهای دریایی خارجی در انتظار پایان کرونا

با وجود اینکه پیش از این خبر راه‌اندازی سفرهای دریایی با از سرگیری سفر بندر لنگه -دوبی منتشر شده بود، خبری از دیگر مقاصد خارجی دریایی ایران نبوده و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی معتقد است که به محض رفع یا تعدیل محدودیت‌های کرونایی و در آینده نه چندان دور سفرهای دریایی دیگر از سرگرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در جهان سفرهای زمینی، هوایی و دریایی تحت تاثیر آن لغو شد اما با وجود از سرگیری مسافرت‌ها در حوزه هوایی و حتی زمینی بین شهرها و کشورهای مختلف در ماه‌های اخیر که البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشترک یک و چند جانبه همراه بود، این اتفاق در حوزه دریایی رخ نداده و ایران که پیش از این به چندین مقصد خارجی شارجه، دوبی و کویت سفر دریایی داشت، حالا کشتی‌های مسافربری‌اش تقریبا متوقف شده‌اند.

البته  حسین عباس‌نژاد -مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- چندی پیش از آغاز سفرهای دریایی با از سرگیری خط دریایی بندر لنگه –دوبی خبر داده و گفته بود: از سرگیری و آغاز سفر دریایی به مقاصد جدید دریایی مانند امارات و کویت که پیش از کرونا فعال بودند و دیگر کشورها از سوی وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی مانند سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری است. اما به نظر می‌رسد هنوز سفرهای دریایی خارجی با مشکلات و محدودیت‌های کرونایی مواجه است.  

چرا که محمد راستاد - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی- در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا به حمل نقل به ویژه حمل و نقل دریایی آسیب بسیاری وارد کرد و که البته بیشترین آسیب متوجه حوزه گردشگری شد اما حوزه‌های دیگر در بخش دریایی و بندری نیز از کرونا آسیب دیدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به راه‌اندازی و از سرگیری سفرهای زمینی و هوایی بین کشورهای مختلف این اتفاق در چه زمانی برای حوزه دریایی می‌افتد؟ افزود: در حوزه سفرهای دریایی در مسیرهای داخلی مشکلی وجود ندارد و این سفرها هم اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود اما در حوزه سفرهای دریایی خارجی امیدواریم هر چه سریعتر این اتفاق رخ دهد و مردم بتوانند به مقاصد خارجی فعالی که در گذشته وجود داشت سفر دریایی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مسلما این سفرها به زودی از سر گرفته می‌شود چرا که قرار نیست سفرهای دریایی در مسیرهایی که برایش تقاضا وجود دارد و کشتی‌های مسافربری نیز تردد می‌کنند، متوقف شود.

راستاد پیش از این نیز درباره آخرین وضعیت سفرهای دریایی به ایسنا گفته بود: اگر شرایط و زمینه مذاکرات برای از سرگیری سفرهای دریای فراهم شود و بخش خصوصی نیز استقبال کند.   آماده انجام مذاکرات برای از سرگیری سفرهای دریایی به مقصد شارجه، دوبی، کویت و اضافه کردن مقاصد جدید خارجی در راستای گسترش سفرهای دریایی هستیم. اما باید منتظر ماند و دید سفرهای دریایی دقیقا چه زمانی از سر گرفته می‌شود؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha