• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400021812087
  • خبرنگار : 50034

رئیس جهاددانشگاهی همدان مطرح کرد

گام بلند ایسپا در رساندن صدای مردم به گوش مسئولان

گام بلند ایسپا در رساندن صدای مردم به گوش مسئولان

ایسنا/همدان رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با تأکید بر اینکه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) توانسته گام بزرگی در راستای بهبود رساندن صدای مردم به گوش مسئولان بردارد، گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در همدان از بدو تأسیس تاکنون ۳۰۰ طرح پژوهشی و نظرسنجی اجرا کرده است.

علی کلانترنیا در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، با بیان اینکه ایسپا در سال ۱۳۸۰ ذیل معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به منظور توسعه تحقیقات افکار عمومی و طرح‌های نظرسنجی تشکیل شده است، اظهار کرد: این مرکز تلاش می‌کند ضمن اجرای طرح‌های نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی در سطوح مختلف، ملی، کارفرمایی و خویش فرمایی، مسئولان و سیاست مداران، دانشگاهیان و نخبگان را نسبت به افکار عمومی و تحولات جامعه حساس کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه تصویر درست و واقعی از متن جامعه و شنیده شدن صدای شهروندان از طریق تولید و انتشار داده‌های واقعی با رعایت اصل امانتداری و بی‌طرفی و پل زدن بین جامعه و بدنه دانشگاهی و علمی کشور رسالت اصلی ایسپا بوده است، تصریح کرد: ثمره تلاش‌های دو دهه ایسپای همدان از بدو تأسیس تاکنون انجام بیش از ۳۰۰ طرح(پژوهشی، نظرسنجی) و برگزاری همایش‌های علمی و نشست‌های تخصصی متعدد درباره مسائل روز کشور و استان و جذب پژوهشگران در حوزه‌های مختلف علوم انسانی بوده که با استفاده از دانشجویان در امر پرسشگری توانسته خدمات خوبی را به دستگاه‌های اجرایی دولتی و مراکز خصوصی و دانشگاهیان ارائه دهد و گام بزرگی در راستای بهبود رساندن صدای مردم به گوش مسئولان بردارد.

کلانترنیا با بیان اینکه افکار عمومی عبارت است از برآیند گرایش‌ها و قضاوت‌های ذهن افراد یک واحد اجتماعی  به یک جریان، فرد، سازمان، رویداد، پدیده یا حکومت، افزود: نظرسنجی و تحقیقات افکارعمومی نه تنها به عنوان ابزاری مؤثر و کلیدی در بهبود شفافیت و پاسخگویی مطرح است و فرآیند تعامل و ارتباط بین حاکمیت و مردم را تسهیل می‌کند بلکه این فرصت را به سیاست گذاران و برنامه ریزان در کلان و خرد می‌دهد تا تصمیمات و سیاست‌ها را قبل از اجرا، پایش و ارزیابی کرده و سیاست‌ها را هم راستا با نیازها و توقعات مردم و شهروندان جهت دهند و راهبری کنند و از تبعات منفی و زیان بار تصمیمات بکاهند و بازندگان سیاست‌ها و برنامه‌ها را به حداقل و برندگان را به حداکثر برسانند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان در پایان خاطرنشان کرد: کاربرد تحقیقات افکار عمومی و نظرسنجی فقط محدود به بخش‌ها و سیاست‌های عمومی و دولتی نیست بلکه شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی نیز به دنبال شناخت افکار عمومی، نگرش‌ها و رفتارهای مشتریان و ذی نفعان شرکت یا مؤسسه خویش هستند و از این طریق بنا دارند، راهبردهای بازاریابی و فروش را متناسب با ذائقه، نگرش و رفتار مشتریان خود تنظیم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.