بهزاد نوروزی چگینی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت در وبینار آموزشی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد، گفت: همانطور که در آموزشهای رسمی کشور مدرسه کانون تحول است، در سواد آموزی نیز مراکز یادگیری محلی باید کانون تغییر و تحول باشد و مخاطبان سوادآموزی باید مهارتهای مختلف را در این مراکز را یاد بگیرند.
او افزود: مهمترین شرح وظایف سوادآموزی شناسایی، احصاء، جذب و آموزش افراد بیسواد و کمسواد است و بر اساس سرشماری سال ۹۵، بالغ بر ۹۷ درصد مخاطبان سوادآموزی یعنی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال از نعمت سواد برخوردار بودهاند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۲ هزار نفر جذب فعالیتهای سواد آموزی شدهاند که بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه مشخص شده از طرف سازمان برای استان فارس تحت پوشش قرار گرفته است.
نوروزی چگینی افزود: یکی از کارهای مهم و مثبتی که هر ساله قبل از شروع فرآیند جذب در حوزه سواد آموزی فارس انجام میشود، برگزاری جلسات تخصصی با حوزه ابتدایی و مدیران مدارس ابتدایی در راستای شناسایی و جذب افراد و اولیای بیسواد است که این مسئله کمک شایانی به مبحث جذب میکنپ.
او خاطرنشان کرد: برای نظارت بر فرآیند جذب هر دو هفته یکبار آمار جذب هر منطقه و شهرستان در فضای مجازی که مدیران و روسای مناطق و شهرستانها نیز در این گروههای مجازی حضور دارند به اشتراک گذاشته میشود تا روسا و مدیران شاهد روند و فرایند جذب سواد آموز در شهرستانها و مناطق خود باشند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: در زمان فرایند جذب، وبینارهای آموزشی در استان به صورت قطبی برگزار میشود تا ادارات، پیشنهادات و تجارب مثبت خود را در حوزه جذب به اشتراک بگذارند و همچنین مشکلات جذب نیز در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
انتهای پیام
نظرات