• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400062115352
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

تحویل 25 پروژه مدرسه‌سازی تا آغاز سال تحصیلی جدید

تحویل 25 پروژه مدرسه‌سازی تا آغاز سال تحصیلی جدید

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با تکمیل و تحویل 25 پروژه مدرسه‌سازی در سطح استان تا مهرماه، فضاهای بهتری برای تحصیل دانش‌آموزان مهیا می‌شود.

احمد ناصری  ۲۱ شهریورماه در جلسه پروژه مهر استان اردبیل اظهار کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی منتشر تصمیم نهایی ستاد ملی کرونا هستیم تا در یک شرایط ترکیبی حضوری و غیرحضوری بازگشایی مدارس را آغاز کنیم که با سازماندهی 19 هزار پرسنل آموزش و پرورش سعی و تلاشمان بر این است تا کلاس درسی بدون معلم باقی نماند.

وی شعار امسال سال تحصیلی جدید را سلامت،‌ آموزش و آرامش اعلام کرد و گفت: اولویت اصلی ما تأمین سلامت دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی است و در کنار آن به آموزش حضوری و حفظ آرامش در نظام تعلیم و تربیت اعتقادی راسخ داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی سه هزار و 395 مدرسه در قالب 12 هزار کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود که امسال با تلاش و همت نوسازی و تجهیز مدارس استان 25 پروژه در قالب 120 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه می‌شود.

ناصری تحصیل 253 هزار دانش‌آموز استان را در پایه‌های مختلف تحصیلی یادآور شد و افزود: تمام تلاش ما بر این بوده تا فضای مدرسه و آموزش و پرورش را مهیای حضور همراه با آرامش دانش‌آموزان کنیم تا شرایط متفاوتی را در سال تحصیلی جدید در فرآیند تعلیم و تربیت شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد معلمان در طرح واکسیناسیون در 1.5 ماه اخیر در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، خاطر نشان کرد: همچنان واکسیناسیون معلمان در نوبت اول و دوم ادامه دارد و تمامی معلمان به شرط داشتن کارت واکسن می‌توانند در سر کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آغاز سال تحصیلی با آموزش‌های حضوری و غیرحضوری به صورت ترکیبی خواهد بود اما رفته رفته فضای تحصیل حضوری برای دانش‌آموزان با تلاش معلمان فراهم خواهد آمد.

وی بیان کرد: در مدتی که آموزش به صورت ترکیبی مدیریت شود در کنار شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی، از ظرفیت بسته‌های آموزشی نیز استفاده خواهد شد تا دانش‌آموزان از روند تحصیل عقب نمانند.

ناصری با بیان اینکه آموزش حضوری بسیار با اهمیت‌تر و تأثیرگذارتر از آموزش فضای مجازی و غیرحضوری است، ادامه داد: تمام تلاشمان بر این است تا با همکاری خانواده‌ها روند تحصیل دانش‌آموزان را به شکل حضوری در مدارس مهیا کنیم.

وی در ادامه به فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در بستر سامانه الکترونیکی و جلب رضایت بیش از 90 درصدی مخاطبان اشاره کرد و گفت:‌ از امروز توزیع کتب درسی در استان آغاز شده و امیدواریم همه دانش‌آموزان تا اول مهرماه کتاب‌های درسی خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به انتصاب 140 مدیر مدرسه در سال تحصیلی جدید با پالایش و برگزاری آزمون‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: بانک اطلاعات مدیران مدارس راه‌اندازی شده و از این به بعد انتخاب مدیران با استفاده از این ظرفیت انجام خواهد شد.

ناصری تصریح کرد: معلمان در تابستان امسال در قالب 16 عنوان دوره بیش از 575 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی را سپری کرده و آماده تدریس در کلاس‌های درس هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha