• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1400080503005
  • منبع : مطبوعات

صف‌آرایی آشکار در برابر آموزش حضوری

صف‌آرایی آشکار در برابر آموزش حضوری

حالا که بالای ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند و بازگشایی مدارس از نیمه‌آبان قطعی است، زمزمه‌هایی مشترک از معلمان و مدیران خیلی از مدارس کشور به گوش می‌رسد که از بی‌میلی آنها برای بازگشت به آموزش حضوری حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: «اسفند سال ۱۳۹۸ که شیوع کرونا در ایران رسما تأیید شد، معلمان نخستین گروهی بودند که دورکار شدند و تا به امروز هم پیوسته در این شرایط باقی ماندند. البته گروهی از معلمان عشایری و روستایی، معلمان شاغل در هنرستان‌ها یا مدیران مدارس تا حدی از این اصل مستثنی هستند اما بررسی روند کلی آموزش در کشور، از دورکاری نسبتا فراگیر جامعه معلمان در مقایسه با صاحب مشاغل دیگر و سایر کارکنان دولت حکایت دارد. افزایش افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش‌آموزان در سراسر کشور در دو سال تحصیلی گذشته به واسطه تعطیلات طولانی‌مدت و آموزش صرفا مجازی باعث شده که مسئولان وزارت آموزش و پرورش بارها در ستاد ملی مقابله با کرونا خواهان بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های درس به شکل حضوری و نیمه‌حضوری شوند. خصوصا این که بر اساس آمارهای رسمی، نزدیک به ۵۰ درصد مدارس کشور از نظر تعداد دانش‌آموزان، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری با فاصله اجتماعی کافی برای جلوگیری از شیوع کرونا را دارا هستند. از همین‌ رو بود که معلمان در مرداد امسال جزو نخستین گروه‌های شغلی در برنامه سراسری واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند تا آتش کاهش کیفیت آموزشی در کشور بیش از این شعله‌ور نشود. با این حال خیزش مجدد کرونا باز هم بازگشایی مدارس را به تعویق انداخت و سال تحصیلی پیش‌ رو برای دومین بار به صورت مجازی آغاز شد. حالا که اوضاع کرونا در ایران بهبود یافته و مرگ‌ومیر زیر ۲۰۰ نفر در روز است و بالای ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند و بازگشایی مدارس از نیمه‌آبان قطعی است، زمزمه‌هایی مشترک از معلمان و مدیران خیلی از مدارس کشور به گوش می‌رسد که از بی‌میلی آنها برای بازگشت به آموزش حضوری حکایت دارد.

حرف معلمان مخالف چیست؟

اصلی‌ترین محور صحبت‌های معلمان و مدیرانی که مخالف بازگشایی مدارس هستند، این است که فضای فیزیکی مدرسه برای بازگشایی آماده نیست و بازگشایی مدارس در چنین شرایطی ممکن است منجر به شیوع کرونا و خیز ششم این بیماری در کشور شود. آنها می‌گویند که وزارت آموزش و پرورش هنوز سرانه بهداشتی مدارس را پرداخت نکرده و مدیران برای خرید مواد شوینده هم مشکل دارند.

حسین داورپناه، مدیر مدرسه و کارشناس آموزشی، این که معلمان چنین نگاهی دارند را تأیید می‌کند و می‌گوید: «آن بخش از استدلال معلمان درباره پرداخت‌نشدن سرانه بهداشتی تا حد زیادی درست است اما این تنها عاملی نیست که مانع بازگشایی مدرسه باشد. واقعیت این است که اعضای مدرسه از معلمان تا مدیر و معاونان با مسئولان وزارتخانه همدل نیستند و آنها را برای آماده‌سازی مدرسه همراهی نمی‌کنند. از این جهت اغلب آنها در تلاشند که آموزش مجازی تا حد ممکن طولانی شود.»

او معتقد است که بین بدنه و راس، شکاف جدی وجود دارد که ریشه آن در مسائل دیگری نهفته است؛ «یکی از عواملی که زیاد در بین همکاران می‌بینیم و می‌شنویم این است که معلمان به این سبک کاری عادت کرده‌ و زندگی خود را در این مدت بر اساس دورکاری تعریف کرده‌اند و حالا ترک عادت برایشان سخت است. البته که این مقاومت در برابر بازگشت به‌ کار در خصوص اغلب کارمندانی که دورکاری طولانی‌مدت داشتند صدق می‌کند و صرفا مخصوص معلمان نیست. عامل دیگر ریشه در نارضایتی شغلی معلمان دارد، بحران اقتصادی شدید و حقوق پایین معلمان، میزان نارضایتی آنها نسبت به مسئولان ستادی را افزایش داده و از همین جهت می‌بینیم که برای آماده‌سازی‌ مدارس جهت بازگشایی کمترین همراهی و فرمانبری را از مسئولان ستادی دارند.»

بحران کمبود نیرو در غیردولتی‌ها

البته مقاومت در برابر بازگشایی مدارس تنها به نارضایتی معلمان یا کمبود سرانه بهداشتی ختم نمی‌شود و ریشه در عوامل دیگری هم دارد؛ به‌خصوص در مدارس غیردولتی که نیروهای آن در این دوسال کرونایی، روزگار دیگری را سپری کرده‌اند. ارزیابی میدانی نشان می‌دهد که بسیاری از مؤسسان مدارس غیردولتی در این دو سال مجبور به کوچک‌سازی‌ منابع انسانی یا تغییر فضای آموزشی خود شدند و حالا بازگشایی مدارس برای آنها هزینه‌های سنگینی به همراه خواهد داشت.

سپیده توابی، مدیر یکی از مدارس غیردولتی تهران است که حرف‌های زیادی در این حوزه دارد. او سال گذشته مجبور به تغییر ملک آموزشی خود پس از ۱۳ سال شده که حالا اگر مدارس بازگشایی شود، باعث ریزش شدید دانش‌آموزانش خواهد شد: «قیمت خرید و اجاره ملک در این مدت به‌صورت تصاعدی بالا رفت که فشار زیادی به مدیران آموزشگاه‌های آزاد و مدارس غیردولتی وارد کرد. مثلا اجاره‌بهای ملکی که مدرسه ما در آن فعالیت می‌کرد به یکباره چهار برابر شد؛ در حالی‌ که ما در سال ۹۹ و امسال ریزش شدید در ثبت‌نام‌ها داشتیم.»

او ادامه داد: «از طرفی تغییر ملک برای مدرسه اصلا کار ساده‌ای نیست و جدا از پیداکردن یک ملک با کاربری آموزشی، نیاز به طی‌کردن چندین مرحله تشریفات اداری سخت در آموزش و پرورش را دارد که زمان‌بر است. در نهایت چنین اتفاقاتی باعث شد بسیاری از همکاران ما مجبور شدند که از هزینه‌های دیگر خود مانند دستمزد و حقوق معلمان بزنند یا نیروهای خود را تعدیل کنند.»

بیشترین تعدیل نیرو در مدارس غیردولتی در بخش معاونان آموزشی و تربیتی، مربیان ورزش، معلم آزمایشگاه و حتی دبیران برخی دروس مانند ادبیات، تاریخ، حرفه و فن، هنر و ... رخ داده و همین چالشی است برای بازگشایی مدارس.  مدیر یکی از مدارس غیردولتی در اصفهان نیز در این‌ باره گفت: «وقتی اقتصاد مدارس غیردولتی به واسطه کرونا به خطر افتاد، مؤسسان این مدارس چاره‌ای جز کاهش نیروی انسانی خود نداشتند. این است که دبیر برخی درس‌ها یک نفر شده. حالا اگر مدارس باز شوند آنها در بخش‌های مختلف با کمبود نیرو مواجه هستند که باید به‌ نحوی آن را جبران کنند.»

او که تمایل نداشت نامش عنوان شود،‌ توضیح داد: «البته این مشکل همه مدارس غیردولتی نیست و بیشتر آن گروه درگیر شدند که در مناطق شهری ملک اجاره‌ای دارند. به هر حال بخشی از مقاومت نیروهای آموزشی همین اتفاقات است که به فراخور هر استان و مدرسه رخ داده و هنوز هم پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد.»

مدارس در نیمه دوم آبان‌ ماه۱۴۰۰ بعد از یک دوره طولانی تعطیلی که در تاریخ آموزشی کشور بی‌مانند بود، باز خواهند شد. باید دید که بالاخره معلمان و دانش‌آموزان از تصمیم ستادی تبعیت خواهند کرد و به کلاس درس برمی‌گردند یا همچنان این تقابل بین آنها و مسئولان وزارتی ادامه خواهد داشت و شکل آموزش‌ها به نیمه‌حضوری یا غیرحضوری تغییر خواهد کرد؟

چنددستگی در خانواده‌ها

اوضاع در اردوگاه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان هم چندان بهتر نیست. گروهی از بازگشایی مدارس استقبال کرده‌اند، گروهی همچنان تردید دارند و گروه دیگر به‌شدت مخالف آموزش حضوری هستند و می‌گویند خطر ابتلا به کرونا را به‌ جان نمی‌خرند. این چنددستگی را در بازه‌های زمانی مختلف به‌راحتی می‌توان در گفت‌وگوهای شفاهی بین خانواده‌ها دید. موضع‌گیری‌های متعددی که بسته به شرایط متغیر هم هست.

سولماز متقیان، کارشناس مسائل آموزشی که مرداد امسال با کمک همکارانش پژوهشی میدانی با جامعه آماری ۱۶۰۰ نفر از والدین و ۳۰۰ دانش‌آموز به روش تلفنی با محور بازگشایی مدارس داشته است، در این‌باره گفت: «والدین دانش‌آموزان بسته به منطقه محل سکونت، نوع مدرسه، تعداد دانش‌آموزان و کیفیت آموزش مجازی در دوره کرونا، نظرات متفاوتی درباره بازگشایی مدرسه دارند. مثلا والدین دانش‌آموزانی که در مدرسه دولتی تحصیل می‌کنند، بیشترین مخالفت را با بازشدن مدارس دارند. یا آنهایی که مدرسه‌ یا کلاس فرزندشان پرجمعیت است، ترس بیشتری در این‌ باره دارند و مخالفت‌شان جدی‌تر است.»

او درباره نتایج دیگر این پژوهش گفت: «والدین دانش‌آموزان در مدارس شهری نگرانی بیشتری نسبت به دانش‌آموزان مدارس روستایی یا شهرستان‌ها دارند. یا دانش‌آموزانی که یکی از والدین آنها خانه‌دار است، ۳۰درصد بیشتر از دانش‌آموزانی که هر دو ولی آنها شاغل بوده، مخالف آموزش حضوری هستند. همچنین والدین دانش‌آموزانی که از کیفیت آموزش مجازی راضی بودند تمایل کمتری به بازگشایی مدارس دارند و آن را مناسب و کافی می‌دانند.»

متقیان درباره نتایج دیگر این تحقیق گفت: «جالب‌ترین نتیجه درباره خود دانش‌آموزان است. ۳۵ درصد آنها در گفت‌وگوهای خود صادقانه گفتند که کرونا برای آنها بهانه است و خواهان بازگشت به مدرسه نیستند. تلخ‌ترین نتیجه این بود که ۲۰ درصد از جامعه آماری دانش‌آموزان عنوان کردند که شغل پاره‌وقت دارند و در صورت بازگشایی مدرسه مجبور به ترک تحصیل خواهند بود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۰۸:۲۳

اصلا با وضعیت تراکم کلاسهای مدارس خصوصا در شهرستانها و عدم درک درست کودکان و نوجوانان از رعایت پروتکلها و نبود استاندارد حتی در مشاغل و صنوف و مترو بازگشایی مدارس بی خردی محض است .مگر واکسن بدون فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل معجزه می‌کند !!!!؟؟؟؟؟ خیر

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۷:۴۰

احسنت واقعاً همینطوره

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۸:۳۱

علی جان این مطلب رو اینجا نوشتی ولی جا ی دیگه اصلا حتی به زبان هم نیاور کدوم معلم شغل دوم داره من معلم نیستم و این مطلب هم زشته

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۰۸:۵۵

خیلی از معلملن و کارمندان به مشاغل دوم روی آورده اند و الان دوست ندارند اون درآمد دوم رو از دست بدن. بیشترین آسیب از کرونا رو اصناف و بخش خصوصی دیدن. اگر توجیه معلمان و کارمندان حقوق کم هست خب استعفا بدهند و بروند سراغ کار بهتر. خیلی از تحصیلکرده های بیکار آرزوی شغل معلمی با همون حقوق کم را دارند. البته قبول دارم که حق معلمان بیش از این است

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۴:۳۴

این استدلال شما شبیه همان خانمی است که افاضه فرمودند اگر دوست ندارید از ایران بروید.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۴:۵۷

شما خودت حاضری از کارت استعفا بدی بری جای معلم ها کارکنی پس بسم الله لطفا خوب بلدین شعار بدین ولی نمیتونین صدم ثانیه جای یه معلم باشین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۶:۰۱

نسنجیده حرف نزن، اگه معلمی رفته دنبال کار دوم مطمئناً کار اولش رو بخوبی انجام داده شما نه قاضی هستی نه مفتّش. برو دنبال کارت، شغل گیرت نمیاد تقصیر دیگرون نیست بی عرضه گی خودت هست

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۲:۲۱

فکرکنم سواد شما خیلی کمه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۲:۳۴

چرا الکی قضاوت می کنید .اتفاقا تمام معلمان اینقدر در اموزش مجازی اذیت شدن .نه جسمی مانده نه روحی .تمام چشم ها ضعیف شده گردن دردی اعصاب خورد کنی. الان خود من در شهرمان مدارس از اول مهر حضوریست وهمه استقبال کردند.شما که نویسنده مقاله هستید کم چرت وپرت بنویسید .ومردم را نسبت به معلما بدبین کنید .به اندازه کافی حرف از مردم می شنویم .حالا که کرونا امد پزشکان ارزششون رفت بالا و معلما در جامعه تعبیر مفت خور گرفتن. از خدا بترسید .تا معلم نشوید درد معلمان را نمی فهمید.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۰۹:۱۵

سلام در مدرسه دولتی که خانم بنده در آن مدرسه شاغل است, در نظر سنجی از اولیا 100% اولیا موافق باز گشایی اند.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۴:۵۰

چون والدین دیگه حوصله سر و صدای بچه‌هاشونو ندارن 😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۲

اچقدردروغ بیکارمحله

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۸:۰۲

بایدهم همینطورباشه، ماهم موافق بازگشایی هستتتتتتتتتیییییییییم.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۱:۰۷

سلام،من یک معلمم،واقعابی انصافی است که بگوییدمعلمهابه آموزش مجازی بیشتر راضی هستند،من دراین مدت دوسال ازهیچ تلاشی برای آموزش مجازی دریغ نکردم ولی فقط آموزش حضوری رامیپسندم ومیخواهم . امااگرقرارباشد۱۰نفرحضوری بیان ۱۰نفرغیرحضوری وکارچندبرابربشه دیگه کارنمی‌کنم.همون تحصیلکرده های بیکاربیان ببینم راضی میشن؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۲:۴۳

وقتی تو یه کلاس ۳۰ نفره کرونا گرفتی ، دیگه پشیمونی فایده نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۰۹:۳۳

نویسنده محترم که هر مشکلی در مدرسه پیش میاد تقصیر رو گردن عوامل مدرسه میندازی وقت بذار بیا خودت از یک کلاس واندازش گزارش بگیر یک کلاس 45 نفری رو با دستورالعمل های بهداشتی چینش کن بعد قضاوت کن که معلم ومدیر مدرسه چی میگه از دور ایستادی نگاه می کنی داری حرفای مدیر و معلم رو قضاوت می کنی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۰۹:۳۵

ما که هیچ وقت دورکار نشدیم کارمون هم بیشتر شد حق کرونا که با بوق و کرنا گفتن از شهریور سال گذشته قطع شد!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۱۲:۲۲

نکته دیگر این است که بعضی دانش آموزان دوره دوم متوسطه برای کمک به مخارج خانواده و تسریع در زندگی آتی خود، با استفاده از تعطیلی مدارس ، در مشاغل مختلف جذب شده اند. این دسته از دانش آموزان در کنار تحصیل به امرار معاش هم می پردازند. آموزش حضوری باعث بیکاری این بخش از دانش آموزان و اختلال در منابع اقتصادی ایشان خواهد شد.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۴:۳۸

سلام آخه تا کی تعطیلی مردم ما فرهنگ اینو ندارن ک بتونن کرونا رو به ته برسونن .هر روز بدتر میشه با بسته بودن مدارس هم هیچی حل نمیشه یکم ب خودتون بیاین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۲۰:۵۲

آموزش غیر حضوری به نفع دولت و صرفه جویی در هزینه هایش داره وگرنه آموزش حضوری باید هرچه سریعتر شروع بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۴

آفرین درست گفتی ترکیب حضوری غیر حضوری نداریم مگر اینکه حقوق دو برابر بشه چون دو بار درس می دیم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۶ ۱۵:۴۴

چرا دروغ میگویید ، معلمان از کار شبانه روزی خسته شدند. والدین بچه ها را نمیفرستند در واقع انها به تنبلی عادت کردند به جای بیدار کردن بچه صبحانه دادن و اماده کردنش راحتند به جایش مشق مینویسند امتحان میدهند اما سرو کله نمی‌زنند . از ۴۰دانش آموز ۵نفر حضوری می آیند معلم باید به انها درس بدهد برای بقیه مجازی و تمام وقت درگیر است حتی به زندگی خودش هم نمیرسد. مدارس را به قبل از کرونا برگردانید معلمان با سر می آیند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۴:۳۹

چرا چرت و پرت مینویسید باز شدن مدارس و حضوری شدن آموزش در ایران مگر به اختیار معلمان است معلم مظلوم با کمترین حقوق و مزایا ایثارگرانه حتی بیشتر از وظیفه ی مقرر درتلاش هستند ،اجازه ی حضوری یا غیر حضوری با ستاد کرونا هست ،معلمان چه کاره هستند ، معلمان هر لحظه آماده هستند طبق مقررات در مدارس حضور یابند چون ما فرهنگیان هم معتقد هستیم آموزش غیر حضوری بی ارزش و بی ثمر هست ، باید هرچه زودتر آموزش حضوری برقرار شود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۷:۰۵

سلام هیچم این جور نیست که شما می فرمایید کار مادر ها در خانه علاوه بر خانه داری معلم خصوصی بدون مزد شده اگه قرار براین بود صبح تا ظهر بچه ها مدرسه بودن که شما می فرمایید مادران از زیر بیدارکردن و صبحانه دادن فرزندانشان شانه خالی می‌کنند به کارهای شخصیشان رسیدگی میکردن ونصف روز را نقش معلم بازی نمی‌کردند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۶ ۱۶:۱۵

سلام .مدارس هرچه سریع تر باز گشایی شود چون آموزش دانش آموزان باخطر جدی روبر است .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۲:۴۸

به چه قیمتی ، فقط تو گروه سنی کودک و نوجوان تلفات نداده بودیم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۶ ۱۶:۱۷

نه به اموزش حضوری

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۶:۰۰

شما نفرست تامام

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۶ ۱۶:۴۰

شما خیلی بیجا کردین این آمار کذب رو منتر میکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۶ ۱۷:۴۵

مدارس باز شود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۷ ۱۸:۲۹

بچه‌های من مریض بشن ولله درب مدرسه رو از جا می کنم پای خونم وایستم به تهش فکر نمی کنم چون دختر من زود مریض میشه من اعصابشو ندارم‌

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۰

این یک نظر کذب است که در این مقاله امده است اتفاقا معلمها بیشتر زمان خود را برای تدریس غیر حضوری می گذارند تمایل دارند که زودتر مدارس بازگشایی شوند ولی خانواده ها به خاطر سلامتی فرزندانشون مخالفند که حق دارند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۴:۲۲

سلام در آموزش مجازی اصلا مادران شاغل که فرزند ابتدایی دارند در نظر گرفته نشده اند بچه های من از آموزش مجازی خیلی آسیب دیدند . والا بچه ها و والدین همه جا میروند فقط مدرسه کرونا است ؟ مدرسه ها را با رعایت پروتکلها باز کنید توپ را به زمین و آن نندازید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۶:۱۱

نه به آموزش حضوری

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۸:۱۱

با سلام خسته نباشید. ظاهرا کرونا فقط تو مدارس هست خیلی خانواده ها با بازگشایی مدارس مخالفند بخاطر کرونا ولی بچه هاشون هم باشگاه میرن هم گیم نت هم خیابون اصلا هم نگرانی ندارند. اندکی تفکر لطفا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۰:۲۳

گزارش بی خودی بود چون اکثر معلمان موافق حضوری بوون مدارس هستند ولی محیط مدرس رو برای بازگشایی مدارس مسولین وزارت خانه با پرداخت به موقع سرانه هایی بهداشتی مهیا کنند نه اینکه فقط حرف بزنند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۳:۱۷

بفرما آقای گزارش نویس تحویل بگیر! آخرسر ما معلم ها باید آماج حملات بابت سرماخوردگی بچه ها هم قرار بگیریم.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۴:۳۱

من خودم یه دانش تموز هستم از وقتی که مدارس غیر حضوری شدن بسیار ناراحت و افسرده شدم چون هیچی از درسارو متوجه نمیشم و از ارزوهایم دارم دور تر می شوم و امیدم کمرنگ تر میشود به ارزوهایم و اینده ام خیلی خیلی دلم برای مدرسه تنگ شده و دوست دارم هر چه زودتر مدرسه ها باز شوند چطور تالارها برای عروسی و بازارها باز شدن چرا مدارس باز نمی شوند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۸:۳۸

بله کاملا درست میگید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۴:۴۸

با سلام والا ما که دو ساله حضوری رفتیم و کلاس حضوری داشتیم اگه اولیا مشکلی با بیماری فرزندان خودشون ندارند ،ما مشکلی نداریم با اینکه دو بار کرونا گرفتم.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۶:۲۴

سلام این اولیا هستن نمیزان بچه ها به مدرسه برن و همه اولیا یاد گرفتن که چطوری به اموزش بچه هایشان کمک کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۷:۴۸

من نمی دونم چرا بدون مطالعه الکی آمار و ارقام می دید و خودتون رو بی ارزش می کنید.اخه اگر مدرسه باز شه کدوم پروتکل قابل اجراست اونم مقطع ابتدایی.چرا مسئولین بیچاره مدرسه رو مقصر می دونید.یعنی واقعا حقیقت به این واضحی رو نمی بینید یا خودتون رو به کوری زدید.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۲۰:۲۳

باز کنید مدارس رو تو رو خدا هرجا میری شلوغه فقط نوبت مدرسه که میشه مجازی میشه والله آسیبی که بچه ها از این فضای مجازی می خورند بیشتر هست هیچی هم یاد نمی گیرند فقط مادر ها درگیرند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۲۲:۴۷

مگه آموزش مجازی چه مشکلی داره تازه به صورت لایو هم که تو شاد میشه خوبه و بچه ها میتونن بدون ترس و هزینه اضافه درس بخونن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۱:۱۷

نه به بازگشایی مدارس. خانواده ای که به امر تحصیلی فرزندش پایبند باشه چه در کلاس حضوری و غیرحضوری هیچ فرقی نداره. خانواده هایی که میخوان راحت باشن بچه هاشون رو به مدرسه میفرستن وگرنه با این شرایط بازگشایی خیلی خطرناک است

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۸:۱۵

استاندارد بهداشتی فضای مناسب برای یک کلاس ۳۰ نفره چند متر مربع باید باشد؟!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۸:۳۵

مدارس بازشود🙏🙏🙏

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۸:۵۰

کاملا مخالف آموزش حضوری ام

avatar

آره به آموزش حضوری

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۸:۵۷

آخه تا کی میخوان غیرحضوری باشه. تمام دنیا بچه هاشون حضوری میروند مدرسه اونوقت ما کاسه داغتر از آش شدیم. حتی حاضر نیستند بچه دو روز در هفته بره که حداقل ارتباط را داشته باشه. خدایا کجا گیر کردیم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۸:۴۵

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۷

مجازی فقط

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۹

آموزش حضوری باید هرچه سریعتر شروع بشه بچه ها دراین دوسال علاوه بر مشکلات یادگیری دچار افسردگی وکم تحرکی شدن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۴

ما نیروهای خدماتی آموزش وپرورش از روز اول کرونا تاحالا اینقدر از محلول واکنش و ضدعفونی استفاده کردیم که حالمون بهم میخوره هزارجورمریضی گرفتیم کسی بفکر ما نیست ولا این چه وضعشه بعداز کادر درمان مادومین کسانی هستیم که باکرونا می جنگیم بفکرماهم باشید بااین حقوق کم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۷

وقتی که مدارس حضوری بود لااقل معلم ها بعد از مدرسه به غیر از تصحیح برگه و کمی مطالعه به خانواده می رسیدند ولی با این شرایط بعد از کلاس های مجازی، باید شروع به ساخت محتوا و بارگداری کنند تا با سرعت پایین اینترنت در ساعت کلاس،دانش آموزان سردرگم نشوند.واقعا اسمش دورکاری هست بلکه تمام وقت کاری هست!!! خداکنه که هرچه زودتر مدارس حضوری شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۳:۰۸

من به هیچ عنوان اجازه نمیدم دخترم به مدرسه بره،نه به بازگشایی مدارس

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۳:۱۶

موافقم،،والا با یه گوشی کرایه ای درس میخونه،

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۳:۳۳

خطرناک ترین جا برای مبتلا شدن مدارس چون بچه‌ها نمیتوانند چندساعت ماسک نگه دارندچه برسدبه دیگرپروتکلهااصلانباییدبازبشود هم بچه ها وهم خانواده ها مبتلا میشوند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۳:۴۴

آقا اول برو از معلمان بپرس بعد نظر بده.... همه معلمان موافق آموزش حضوری هستند درصورتیکه دانش آموزان همه بیان.... نه اینکه ده نفر بیان ۲۰ نفر مجازی باشن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۴:۲۲

کاش همیشه کرونا باشه توی خونه موندن خیلی خوبه خوش میگذره

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۴:۲۸

خواهش می کنم مدارس رو باز کنید کنکور را اینقدر سخت می گیرید که بچه ی هیچ کار گری قبول نمیشه مگر پول دارهاکه کلاس خصوصی رفتن کجا داریم میریم ما نابود شد جوان های ما به داد ما برسید حضوری کنید مدارس را لطفا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۴:۳۲

مدارس با جمعیت زیاد حتما باید تقسیم بندی بشن و زمان آموزششون کم بشه‌ . اینطور باید هم حضوری تدریس کرد هم مجازی و این عملا بسیار سخته. در صورتی که مدارس مثل قبل باشه و همه دانش آموزان هر روز بیان مدرسه و ساعات آموزشی هم مثل قبل باشه که مشکلی نیست برای معلما هم اونطور راحتتره برن مدرسه درس بدن.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۴:۴۵

بعضی از معلمان و مدیران برا راحتی خودشون میگن اتفاقا بیشتر خانواده ها دوست دارن بچه هاشون حضوری درس بخونن تا آنلاین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۵:۱۱

نه به آموزش حضوری ، اگه بچه‌ها مریض بشن کی جوابگو هست ، هرکس از جون بچش گذشته و علم را ترجیح میده بفرسته مدرسه و برای دیگران هم تصمیم گیری نکنید ، بچه ای که کلاس آنلاین نمی‌فهمه حتما تو کلاس حضوری هم درس را متوجه نمیشه اصل کار را درست کنید ، نه این که مدرسه را حضوری ، نه نه نه به حضوری

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۸

زبونمون مودراوردازبس گفتیم مخالف حضوری شدن مدارسیم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۵:۴۰

نه به اموزش حضوری

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۵:۵۹

فقط آموزش حضوری میخواهیم ..من خودم دانش آموز هستم درس ریاضی ک هیچ بقیه درس هام رو متوجه نمیشم فکری برا ما بکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۶:۰۶

این همه دلیل گفتید یکی نگفت که حقوق کم و بیمه نشدن معلمین غیر انتفاعی چقدر زندگی رو براشون سخت کرده .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۷:۳۴

با سلام کسانیکه نمی خواهند حضور پیدا کنند نروند و آنهاییکه میخواهند حضور داشته باشند بروند هم به حد کافی فاصله رعایت شده و هم هر دو دسته به مراد خود می‌رسند کرونا در همه جا هست بهتره یک عده از عزیزان بخاطر نفع خودشان مسیر آموزش و پرورش را بیش از این منحرف نکنند .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۷:۴۸

کلاسهای ۴۵ نفره چجور میخواد حضوری برگزار بشه ؟کافیه فقط ۱نفر ناقل باشه معاون مدرسه ما ۱۲ روز بستری بود الان هم تو خونه با اکسیژن بستریه اگر مدرسه باز بود چی میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۸:۲۷

منی که الان دانش آموزم غیز حضوری نمی فهمم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۸:۳۸

معلمان موافق تدریس حضوری هستن چون اینطوری هفته ای ۲۴ ساعت کار میکنن ولی در آموزش آنلاین دوبرابر شاید هم بیشتر درگیر کار هستن برای تولید محتوا و طرح آزمون آنلاین ..اما بشرطی که فقط حضوری باشد نه اینکه یکسری ببان مدرسه و بقیه بخوان مجازی کار کنن و ما ما دو چندان بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۰:۳۹

مدارس باز شود چون کرونا تموم نمیشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۲:۴۱

مسلماً سلامت دانش‌آموزان مهمتر از تحصیلات اونهاست و بجای بازگشایی مدارس بهتره آموزش مجازی قوی‌تر و عالی‌تر در اختیار همه قرار بگیره

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۲:۴۳

مدارس باید باز گشایی بشن این چه وضعشه از درس وتحصیل جا موندن بچه هامون ...

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۲ ۰۶:۴۱

سلام همشهری گرامی، دانش اموزان سال دوازدهم وقتی سال دهم بودن کرونا امده والان هفده هفته تا عید مانده که نهایتا برای تمام کتابها اینان ۲۵۵ جلسه کلاس برای تمام دروس دارند، زیان بزرگی برای انها در حال شکل گیری است.لطف کنید این متن را در گروههای گوناگون پخش کنید،تا خواسته ی عمومی شود وستاد مقابله با کرونا پایه دوازدهم را متفاوت ببیند، به این یک پایه اجازه کلاس حضوری با رعایت فاصله ودیگر اصول بهداشتی را بدهد، باور کنید دانش اموزان دوازدهم و والدین انها هم نمیدانند چه ظلمی در حق انها درحال اجرا است فقط دبیران انها میدانند وکاری از دستشان بر نمیاید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۲۳:۱۴

به عنوان یک مادر با بازگشایی مدارس مخالفم چرا که همه میدانیم که رعایت پروتکل های بهداشتی به هیچ وجه ممکن نیست وبازگشایی نتیجه ای جز ابتلای دانش آ موزان خانواده ها و کادر مدرسه ندارد حتی اگر دو دز واکسن هم تزریق شده باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۰:۰۶

واقعا تدریس با ماسک و باز گذاشتن پنجره ها در سرما خیلی سخته مخصوصا که کلاس ها گروهی شده و مطالب تکراری رو معلمان باید بارها تکرار کنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۱:۵۶

معلمان به راحتی عادت کردهاند افت تحصیلی دانش اموزان وحشت ناکه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۴:۴۷

من هم مخالف آموزش حضوری در امسال هستم باید تا سال آینده صبر کنند تا کردنا ریشه کن بشه...!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۱:۳۶

سلام خیلی ببخشید جون مهم تر از درس هست دو نا اخه با این وضع کرونا و سرما چگونه می شود مدارس باز شود به گفته خودشون باشد پنجره باز باشه ان هم در زمستان عقل هم خوب چیزیه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۶:۲۸

بااین وضعیت آموزش مجازی بچه های دهه نودی در شرایطی دیپلم میگیرند که حتی جدول ضربم بلدنیستند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۶:۳۸

معلم شما نمی کنید الان کار معلم دوبرابر شده هم حضوری درمدرسه وهم تا امدخانه در شاد درس می دهد این شخص کار وزندگی ندارد بخاطر همین است مخالف حضوری

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۰:۳۹

فقط یک معلم زبان ودرد همکارش رو درک می کند و می تواند درک کند چگونه می توان ساعت ها با ماسک تدریس کرد تمام کلاس ها 25 متری وبا 38 دانش آموز چگونه فاصله گذاری 2متری انجام شود در صورتی که ستاد ملی کرونا فضای مربوط به هر دانش آموز را 4 متر دانسته!؟؟؟ پس باید هر کلاس به 4 گروه تقسیم شوند و4 مرتبه هر درسی تدریس شود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۲:۱۳

با توجه به همه جوانب این مسئله آموزش حضوری هم به نفع معلم ها هست و هم به نفع دانش آموزان .من خودم معلم هستم و درک می‌کنم که کار معلمین چندین برابر شده در حالیکه بازدهی کار آنها بسیار کمتر شده. وقتی که صحبت از بازارها ،عروسی ها، دورهمی ها و مسافرت ها میشه نگرانی از کرونا مطرح نیست ،ولی وقتی که مسئله بازگشایی مدارس میشه بعضی ها نگران شیوع کرونا میشن در حالی که بیشترین رعایت بهداشت در همین مدارس است.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۱:۳۰

با سلام حضوری شدن مدارس واقعا خوبه نه با 40 دانش آموز در یک کلاس

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۷:۵۱

سلام و عرض ادب خدا کنه حضوری باشه نه چشمی برامون سالم مونده نه گردنی و هزار ویک مشکل جسمی دیگه زحمت ودرگیری مون چند برابر نتیجه رضایت بخش نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۷:۵۶

من با بازگشایی مدارس به شدت مخالفم وتحت هیچ شرایطی نمی‌ذارم فرزندم بره مدرسه.فقط مجازی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۸:۲۳

من به عنوان یه دانش آموز حاضرم به مدرسه بیام حتی به قیمت کرونا گرفتن چون کرونا راه درمان داره ولی درس نخونده نداره بعدشم اگه همه رعایت کنن چرا کرونا بگیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۸:۳۶

سلام مدیران ومعلمان کاملا درست میگند و اینکه باتوجه به فصل سرما چطور میشه دانش اموز لباس بپوشه و در پنجره هاروباز کرد من میخوام بدونم به عنوان یک فرهنگی چه پروتکل در مدارس رعایت میشه لطفا مسئولین بفرماییند تا ما هم بدونیم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۸:۴۶

من یک معلمم ۳۲ سال تو کلاس مقطع ابتدایی . ۹سال مناطق روستایی بودم . با اطمینان خاطر عرض میکنم تمام سختیهای ۳۰ سال یک طرف ،ایام کرونا یکطرف. بی انصافی نکنید تورو خدا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۸:۵۹

نه به حضوری فقط مجازی دراین شرایط بد کرونا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۹:۰۰

حضوری کردن مدارس رو بازدن واکسن الزامی کنید... دل به خواهی که نیست.. خیلی کشورها بازگشایی کردند ما همیشه در همه کارباید غقب باشیم... پس چرا دانش آموزان واکسن زدند... واکسن یعنی ایمنی البته بارعایت کردن تمام موارد بهداشتی... می‌شود مدارس حضوری شود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۹:۳۳

ما به نمایندگی از تمام اولیاء و مربیان خواستار تجدید نظر در رابطه با بازگشایی مدارس هستیم در این شرایط که پیک ششم کرونا نزدیک است و بیشتر کلاس های درس داری تهویه مناسب نیستند بازگشایی مدارس هیچ وجه عقلانی ای ندارد ما نمی‌گوییم مدارس را باز نکنید مدارس را باز بکنید اما در این شرایط نه ، (إن الله مع الصابرین)

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۰۹:۴۱

من معذرت میخوام به عنوان یک دانش آموز قست بی احترامی ندارم اما من با وجود اینکه واکسن زدم فقط یک بار رفتم مدرسه بعد اگه بگم مدرسم بهداشت رعایت نکرد که نه چون مدرسه من جزو برترین مدارس کشور بعد من فقط یک بار رفتم تا سه‌روز که حتا توان این رو نداشتم که از تختم بلند شم و هنوز در گیرم و واقعا من نمیدونم شما با این اوضاع تعسف بار چطوری میخواین مدارس رو حضوری کنین آیا قست کشتن مارو دارید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۰:۰۶

به نظر من سال ۱۴۰۰ رو هم مجازی بخونیم ببینم بقیش چی میشه😁😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۰:۱۰

با این حقوقی که به معلم ها می دهند باید کلا در خانه بمانند به اداره های دیگر نگاه کنید که چقدر حقوق و... می گیرند ! در حالی که نصف کار معلم را هم نمی کنند! ولی اخر هم به معلم می گویند که چرا این کار و اون رو نمی کنی با این حقوق نا چیز که فقط پول نون خوردنه نه اینده‌ای و نه سرماییه اخر سر هم اسن بی احترامی ها را می کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۰:۴۴

متاسفانه یک علت عدم تمایل حضوری؛ ترس بیش از حد نرمال بود که مسئولین بهداشتی درمانی طی این ۲ سال به مردم تزریق کردند. در شرایط فعلی هم آنها باید بخش کاذب این ترس را از دل مردم حذف کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۱:۳۶

مدرسه ها رو حضوری کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۱:۵۷

منم اصلا راضی نیستم پسرم بره مدرسه چون در هر صورت بچه هستند و توان ماسک زدن چند ساعت و رعایت فاصله رو ندارند به غیر از این الان خیالم راحته سالم میمونه من بچه با مدرک ولی مریض یا خدای ناکرده مرده نمیخوام . من بچه م رو میخوام .سالم و زنده .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۲:۴۳

از نظر عقلانی باز گشایی مدارس بالای ۱۵نفر دریک کلاس منطقی نیست تا فاجعه در مدارس ببار نیایید دست بردار نیستید چه طوری امکان دارد در هوای سرد زمستان پنجره ودر کلاس ها باز باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۲:۴۵

دوست عزیزی که می گویید معلم‌ها شغل دوم دارند من می گویم شغل دهم دارند. اگر شما راست می گویید و دلتان به حال فرزندان این مرز و بوم می سوزد چرا به معلمینی که از وضعیت معیشتی شکوه دارند به نفع فرزندان خودتان دفاع نمی‌کنید. که مسولین کا ری کنند که معلم دغدغه ای جز تدریس نداشته باشند و سودش به نفع همه باشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۴:۱۴

معلمان ومدیران عزیز شما را به خدا در بازگشایی مدارس همکاری کنید. بچه ها همه افسردگی گرفتن.از نظر جسمی دچار کم تحرکی وچاقی شدند. بی سوادیشون هم که دیگه نگین.این نسل دیگه کارهای شخصیشون هم نمی تونن انجام بدهند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۵:۲۷

مدیر مدرسه ای هستم که کلاس هاش ۴۰نفره هستن اگر بخوام پروتکل ها رو رعایت کنم و دانش آموزان با گروه بندی بیان مدرسه باید در هر گروه کلا ۴نفر حضور داشته باشند تا با این مساحت کلاس ها فاصله ایمنی رعایت بشه و ۳۶نفر بقیه مجازی باشن معلم باید هر درس رو بارها تکرار کنه، چطور میخواد با این وضعیت کتاب رو تا آخر سال تموم کنه درضمن خودم یک ماهه درگیر کرونا هستم و خانوادم هم از من گرفتن یک نفر از مسئولین اداره زنگ نزده بگه مردی یا زنده ای! دختر ۳ ساله من ۲۰ روز با کرونا درگیر بود، اندکی انصاف!!!@

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۶:۲۳

بهترین کار آماده سازی مدارس و نظارت و پایش مستمر هستش کرونا فعلا هست ولی باید زندگی کرد و تعطیلی هم باعث آسیب شدید به قشر آینده ساز میشه همه باید کمک کنند تا مدارس باز بشه و معلمان عزیز هم مورد توجه بیشتر قرار بگیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۶:۴۲

سلام اگر بچه من دوسال هم از تحصیل عقب بیفته مهم نیست واجازه نمیدم با جون خودش و بقیه اعضای خانواده بازی بشه نهههههه به آموزش حضوری

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۱۶:۵۸

به نظر شما باز کردن مدارس در این شرایط و در فصل سرما آنهم با باز گذاشتن پنجره کلاسها بخاطر جریان هوا و تهویه و اجبار دانش آموزان به حضور در کلاس کاری درست و عقلانی است ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۱:۳۱

من یک معلمم دوست دارم کلاسها حضوری باشه،دانش آموزان دو ساله هیچی نفهمیدند،مث اینه که یه کلاس چهارمی رو آوردی کلاس هفتم نشوندی،وضعیت آموزش افتضاحه داداش

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۲:۳۹

ن ب آموزش حضورررررری

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۲:۵۷

کدام کارمند رو می شناسیم که از وسایل شخصی خودش استفاده کرده؟ معلمین در دوران کرونا از موبایل و وایت برد خونه خودش استفاده می کنه گردن و چشم براشون نمونده از خداشون هست تا مدرسه حضوری بشه و بیان مدرسه من خودم یک معلمم و ریاضی درس میدم تمام سال‌های خدمتم یک طرف این دو سال یک طرف بعضی وقتها فکر می کنم دارم آب تو هاون می کوبم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۲:۵۷

وقتی هنوز تلفات کرونا داریم ، وقتی خود وزارت بهداست می گه کرونا دلتا سرایت بیشتری داره،چرا خانواده ها رو مجبور می کنبن جگر گوشه هاشون رو بفرستن مدرسه ، خواهشا اجبار نکنین برای فرستادن ، آقا ساید یکی دلش میخادبچهش مریض شه ،بقیه نمیخان ، دقت کنین چی کار دارید می کنین ما نباید ، کاری کنیم با نسل کشی مواجه شیم، لطفا رفتن بچه ها به مدرسه رو با مسئولیت والدین بر عهده خودشون بگذارید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۲ ۰۰:۴۷

نه به بازگشایی مدارس

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۲ ۰۱:۴۸

بسته بودن مدارس هیچ کمکی به قطع زنجیره کرونا نمی کند، چون وقتی مدارس تعطیل است بیشتر دانش آموزان در پارک ها یا خیابان دور هم جمع می شوند و در برنامه های غیر درسی در فضایی مجازی پرسه می زنند ولی وقتی در مدرسه باشند نظارت بیشتری روی دانش آموزان هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۲ ۱۱:۲۳

مدارس حضوری شود