• شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401022415721
  • خبرنگار : 50126

ساختمان پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ایلام کلنگ‌زنی شد/ آغاز به کار ۴ طرح فناورانه در ایلام

ساختمان پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ایلام کلنگ‌زنی شد/ آغاز به کار ۴ طرح فناورانه در ایلام

ایسنا/ایلام ساختمان پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ایلام با حضور دکتر طیبی رئیس جهاددانشگاهی ، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام کلنگ‌زنی شد.

دکتر طیبی در این مراسم اظهار کرد: در سفر به ایلام  هدف از جلسه با  نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این است که از ظرفیت ها و توانمندی های فناورانه ی جهاد دانشگاهی در خدمت به توسعه و پیشرفت استان ایلام استفاده شود.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی دارای پیشرفت های فناورانه بسیار خوبی در سطح ملی و بین المللی است و  در بحث درمان به واسطه فعالیت های علمی و فناورانه ، پژوهشگاه رویان و ابن سینا در وضعیت خوبی قرار دارند، تصریح کرد: جهاد اولین فعالیت را در مرکز ناباروری رویان آغاز کرد و خوشبختانه بر الگوسازی‌هایی که در این حوزه انجام شده  نه تنها دیگر برای درمان ناباروری کسی به خارج از کشور مراجعه نمی کند بلکه بسیاری از بیماران از خارج کشور جهت درمان وارد ایران می‌شوند.
رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: در زمینه درمان سرطان بِرِست که متاسفانه یکی از بیماری های پر شیوع در بین زنان ماست  به فناوری و درمان رسیدیم که اگر غربالگری در زمان درست صورت بگیرد درمان در صورت تشخیص در مراحل اولیه بسیار ساده است و  در غیر اینصورت درمان سخت خواهد شد که امیدواریم  با کمک خانم دکتر فلاحی که توانسته بودجه‌ای در این زمینه وارد استان کنند مرکز مناسبی راه اندازی شود و  اگر زیرساخت مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار جهاددانشگاهی قرار بگیرد سرعت اجرای کار زیاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه  در زمینه کشاورزی که کشوری خشک و نیمه خشک داریم باید براساس میزان علوفه‌ای که دام مصرف می‌کند به همان میزان نیز به بهره‌وری برسیم  یعنی دامی که پر گوشت باشد و چربی شیری بالای نیز داشته باشد باید در استان‌ها پرورش پیدا کند، تصریح کرد:  در حال حاضر بیشتر کارگاه‌های صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی ما گاو هلشتاین دارند که وابستگی ما را در واردات چربی کم نکرده است. الان دام به آن اندازه که علوفه مصرف می کند تنها 25 درصد افزایش گوشت دارد اما در بحث اصلاح نژاد که سرعت اصلاحات بیشتر میشود که در این خصوص نیز با کمک خانم دکتر فلاحی پایگاهی در این رابطه فراهم شده است.
رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه در بحث گیاهان دارویی  زمینی که در اختیار جهاد دانشگاهی در دشت عباس دهلران قرار دارد خدمات بسیار ارزندهای در زمینه کشت گیاهان دارویی با ارزش افزوده بالا صورت می گیرد که یکی از اهداف ما این است که کشت های جایگزین را در این مجتمع که ارزش افزوده بالا دارند و  پیگیری کنیم این گیاهان نیاز به آبی کمی دارند.
طیبی تصریح کرد: امروز کلنگ یک مرکز فناورانه و پژوهشی در راستای خدمت فناورانه به زمین داده خواهد شد که با کمک استان، نمایندگان مجلس این ساختمان در راستای خدمات ارزنده فناورانه و دانش بنیان زودتر ساخته بشود و خوشبختانه با ظرفیتی که در تربیت نیروی انسانی وجود دارد باید این باور را داشته باشیم و به توان ملی میدان بدهیم و از آنها استفاده کنیم.

این ساختمان با زیربنای ۳۲۰۰ مترمربع و در ۵ طبقه ساخته خواهد شد.

علاوه بر این کلنگ‌زنی،   ۴ طرح فن‌آورانه دیگر شامل درمان ناباروری، سرطان پستان، فراوری گیاهان دارویی و  به نژادی دام  نیز فعالیت خود را در استان ایلام آغاز کرد.

در این مراسم علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی،ناصری ،مدیرکل اداره کل امور واحدها، پژوهشکده ها، سازمانها و مراکز جهاددانشگاهی  روسای دانشگاه‌های استان ایلام و جمعی از مدیران کل و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha