• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060302258
  • منبع : نمایندگی سمنان

جلوگیری از فعالیت تورها و خانه مسافرهای غیرمجاز در استان سمنان

جلوگیری از فعالیت تورها و خانه مسافرهای غیرمجاز در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جلوگیری از فعالیت تورهای بدون مجوز و خانه مسافرهای غیرمجاز در استان نیاز به همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دارد.

امیر کرم‌زاده سوم شهریور در جلسه هم‌اندیشی تورهای گردشگری با حضور مسئولان مرتبط در حوزه‌های انتظامی، امنیتی و ... افزود: فعالیت غیرمجاز در زمینه تور گردانی و اقامت، آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری وارد می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه تأمین امنیت جانی و روانی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تشکل‌های گردشگری می‌توانند نقش مؤثری در سامان‌دهی تورهای گردشگری داشته باشند.

کرم‌زاده با بیان اینکه این اداره‌کل آمادگی برگزاری گشت‌های مشترک در زمینه رصدخانه‌های مسافر غیرمجاز را دارد، افزود: هتل‌ها و بوم‌گردی‌ها تا یک ماه آینده نسبت به نصب دوربین اقدام کنند.

او ادامه داد: تمامی اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز تا ۳۱ شهریور ماه در زمینه تمدید مجوز فعالیت فرصت دارند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اهمیت معرفی جاذبه های استان گفت: جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برنامه "دیار من" شبکه ۲ سیما در حال معرفی است.

کرم‌زاده افزود: این مستند در هشت قسمت تهیه شده و روزهای جمعه و شنبه هر هفته از ساعت ۱۲ ظهر پخش می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اولین و دومین قسمت این مستند هشت‌قسمتی با معرفی شهرستان‌های سمنان و گرمسار پخش شده و سومین برنامه، فردا جمعه چهارم شهریور ماه ساعت ۱۲ به معرفی شهرستان سرخه اختصاص دارد.

کرم‌زاده افزود: قسمت‌های بعدی این برنامه به ترتیب به معرفی شهرستان‌های آرادان، دامغان، مهدی‌شهر، شاهرود و میامی اختصاص دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان هدف از ساخت این مستند را معرفی جاذبه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان سمنان عنوان کرد و گفت: پخش مستندهای فاخر در معرفی ظرفیت‌های استان، جذب گردشگر و ... موثر است.

مستند دیار من به سفارش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، با تهیه‌کنندگی و کارگردانی «رسول تسلیمی» و نویسندگی و اجرای «فربد شکرایی» روزهای جمعه و شنبه هر هفته به روی آنتن شبکه ۲ سیما می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha