• دوشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402010702691
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

بازدید ۳۷۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان

بازدید ۳۷۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت ۳۶۹ هزار و ۶۴۹ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی نگارستان ایران خبر داد.

محمد جواد ساوری شامگاه یکشنبه ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۶۹ هزار و ۶۴۹ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی نگارستان ایران در روز گذشته (پنجم فروردین) در استان گلستان ثبت شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد بازدید که روز گذشته به ثبت رسید، تعداد ۲۰۱ هزار و ۸۴۶ مورد این بازدیدها از جاذبه‌های طبیعی گلستان بود، گفت: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان ۵۷ هزار و ۱۰۱ بازدید بود و ۲ هزار و ۷۹۴ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اعلام این‌که ۲۵ هزار و ۴۳۶ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید، اضافه کرد: ۴۵ هزار و ۴۵۵ نفر نیز از بناهای تاریخی گلستان بازدید کردند. 

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته ۳۶ هزار و ۷۹۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز ۲۲۳ بازدید بود، افزود: از ابتدای روز ۱۶ اسفندماه لغایت روز گذشته ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تعداد ۴۴ هزار و ۸۶ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی و شناسنامه‌دار استان به ثبت رسید.

ساوری با اشاره به این‌که بیشترین اقامت ثبت‌شده در این مدت مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان بود، خاطرنشان کرد: افزون بر ۲۸ درصد از مجموع اقامت ثبت‌شده در ۱۲ روز گذشته با تعداد ۱۲هزار و ۴۷۲ نفر-شب اقامت مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: خانه مسافرهای استان با ۲۳.۲۸ درصد، هتل‌ها با ۱۴.۱۷ درصد، سایر مراکز اقامتی اعم از میهمان سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی و... با ۱۱.۷۹ درصد و اقامتگاه‌های موقت با ۶.۴۳ درصد بیشترین میزان اقامت ثبت‌شده در این مدت را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha