• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040502715
  • خبرنگار : 30147

رئیس شبکه دامپزشکی خواف خبر داد

پیش‌بینی ذبح ۱۰ هزار رأس دام در عید قربان در شهرستان خواف

پیش‌بینی ذبح ۱۰ هزار رأس دام در عید قربان در شهرستان خواف

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی خواف گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار رأس دام در عید قربان امسال در سطح شهرستان خواف ذبح شود.

فرهاد منصوری در گفت و گو با ایسنا از آمادگی اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی شهرستان خواف برای نظارت بر کشتار دام در عید سعید قربان خبر داد و افزود: در آستانه عید قربان برای نظارت بر ورود دام و ذبح آن و همچنین رعایت مسائل بهداشتی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار رأس دام در عید قربان امسال در سطح شهرستان خواف ذبح شود، این شبکه برای نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی و افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه تمهیداتی را اندیشیده است.

رئیس شبکه دامپزشکی خواف افزود: ضمن اینکه کشتارگاه‌های دام شهرداری‌های خواف و سنگان برای خدمات‌دهی به خیران در روز عید قربان آمادگی دارند، شهرداری‌های ۶ شهر خواف، سنگان، نشتیفان، قاسم‌آباد، سلامی و سده از توابع شهرستان خواف برای جمع‌آوری هرچه سریع‌تر پسماندها از سطح شهرهای اعلام شده آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

وی گفت: برای نظارت بر کشتار دام‌های قربانی و پاسخگویی به شهروندان تیم‌های ثابت و سیار دامپزشکی، مرکز بهداشت، محیط‌زیست، شهرداری‌ها در روز عید قربان فعال خواهند بود.

رئیس شبکه دامپزشکی خواف با تأکید بر اینکه شهروندان از ذبح دام‌های بیمار، خسته و مشکوک به بیماری خودداری کنند و دام ترجیحاً در کشتارگاه کشتار شود، افزود: برای جلوگیری از انتقال بیماری، شهروندان از ذبح دام در مکان‌های عمومی و معابری همچون کوچه و خیابان خودداری کنند و در زمان ذبح دام و تکه کردن لاشه و توزیع آن حتماً از تجهیزات ایمنی از جمله ماسک و دستکش استفاده و از تماس غیر ضروری با لاشه به خصوص توسط کودکان نیز جلوگیری شود.

وی توصیه کرد: در صورتی که شهروندان دام را در مکانی غیر از کشتارگاه کشتار می‌کنند، از پخش شدن خون در محیط‌های عمومی خودداری کنند و بعد از کشتار هم خون و ضایعات غیر خوراکی به طور بهداشتی بسته‌بندی و دفن و یا حذف و شستشوی محل ذبح دام نیز به طور کامل انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی خواف هشدار داد که لاشه و امعا و احشای خوراکی بعد از کشتار باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای پیش سرد یخچال (صفر تا چهار درجه) بماند و بعد از سپری شدن زمان یاد شده، تکه و توزیع شود.

وی افزود: همشهریان در صورت داشتن هرگونه سؤال و یا مشکل می‌توانند از طریق شماره ۰۵۱۵۴۲۲۲۶۲۲ با شبکه دامپزشکی خواف و یا ناظران مستقر در کشتارگاه‌ها تماس تلفنی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha