• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402092115168
  • خبرنگار : 50161

با بررسی دقیق وسایل گازسوز از «مرگ خاموش» پیشگیری کنید

با بررسی دقیق وسایل گازسوز از «مرگ خاموش» پیشگیری کنید

ایسنا/زنجان رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان تاکید کرد: توجه و دقت لازم در کارکرد و نصب وسایل گازسوز می‌تواند مانع از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و اتفاق‌های ناگوار ناشی از آن شود.

نادر رابطی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه انتشار گاز سمی منوکسید کربن در محیط سرپوشیده، مهم‌ترین عامل منجر به «مرگ خاموش» است، اظهار کرد: انتشار گاز سمی مونوکسید کربن به دلیل استفاده نادرست از دودکش وسایل گازسوز یا نداشتن دودکش مناسب اتفاق می‌افتد.

وی بر لزوم کسب اطمینان از کارکرد و استاندارد بودن دودکش بخاری قبل از استفاده و نصب وسایل گازسوز تاکید کرد و افزود: دقت در نصب اتصال‌های لوازم گازسوز در پیشگیری از خطر نشت گاز co۲ بسیار موثر است.

رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه گاز مونوکسیدکربن رنگ، طعم و بو ندارد و ممکن است فرد ناگهان دچار مسمومیت با آن شود، گفت: انتشار گاز سمی مونوکسید کربن علائم خاص و آشکاری ندارد و اگر فردی به مدت طولانی این گاز را استنشاق کند، دچار کاهش سطح هوشیاری، اغما و مرگ خواهد شد.

رابطی بر لزوم استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد و مناسب سیستم‌های گازسوز تاکید و اظهار کرد: با رعایت ساده‌ترین راهکارها مانند کسب اطمینان از کارکرد و استاندارد بودن دودکش بخاری، استفاده از کلاهک H برای دودکش‌ها و دقت در نصب اتصال‌های لوازم گازسوز می‌توان از گازگرفتگی و بروز خطر نشت گاز جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه لوله دودکش وسایل گازسوز زمانی که این وسایل روشن هستند، باید داغ باشد، ادامه داد: با لمس دودکش از گرم بودن آن اطمینان حاصل کنید و در صورت سرد بودن دودکش فوراً وسیله را خاموش کنید. همه وسایل گازسوز درخانه باید دودکش مجزا و مخصوص خود را داشته باشند، مسیر دودکش‌ها باید بررسی شود تا در صورت دیدن نشتی از خطرهای احتمالی پیشگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha