• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403023123073
  • خبرنگار : 71461

پیام تسلیت سازمان‌های دین و فرهنگ برای شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش

حمایت‌های شهید رئیسی از فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی بی‌دریغ بود

حمایت‌های شهید رئیسی از فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی بی‌دریغ بود

جمعی از سازمان‌ها و مسئولین دینی و فرهنگی طی پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران را به ملت شریف ایران و همه ملت‌های مسلمان تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، متن این پیام‌ها به شرح ذیل است:

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر غمبار شهادت خادم الرضا و خادم جمهور، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی (رحمة الله علیه) خدمتگزار محبوب ملت ایران و هیئت همراه ایشان در میدان خدمت و انجام وظیفه  قلب همه ما را به درد آورد.

شخصیت مردمی و ساده زیست ایشان که همواره در عرصه‌های مختلف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی با نیتی صادقانه، تواضع، اراده جدی و شوق خدمتگزاری و روحیه خستگی ناپذیر برای حل مشکلات مردم  تلاشی شبانه روزی داشتند از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و کم‌نظیر نظام اسلامی بود که ثمره خدمات خالصانه‌ خود را در شب میلاد امام رئوف دریافت کردند.

اینجانب شهادت سید الشهدای میدان جهاد خدمت به مردم و همراهان ایشان، دکتر امیرعبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار مردمی آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از همراهان را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و همه ملت های مسلمان و همچنین بیت مکرم شهدای گرانقدر تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه جانسوز از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله را مسئلت دارم .

حمایت‌های شهید رئیسی از فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی بی‌دریغ بود

پیام تسلیت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

انالله و اناالیه راجعون

خبر شهادت  حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی، متعهد و پرتلاش کشورمان و همراهان بزرگوار ایشان  واصل و  منجر به تاثر و اندوهی وصف ناشدنی گردید. این پرورش یافته مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی، در مسیر خدمت به مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و تا آخرین لحظات حیات بابرکت خویش لحظه‌ای از این هدف مقدس و خداپسندانه غفلت نورزید. دفاع و صیانت سرسختانه و تحسین‌برانگیز رئیس جمهور مکتبی و شهیدمان از آرمان‌ها، اصول و مبانی انقلاب اسلامی و تلاش وافر ایشان جهت اتکا به توانایی‌ها و ظرفیت‌های عمیق داخلی در مسیر رشد و شکوفایی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، همواره زبانزد خاص و عام بود.

حمایتهای بی دریغ شهید آیت الله رئیسی از عرصه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی، نام دولت سیزدهم را به عنوان مجموعه‌ای دغدغه‌مند در راستای عمل به منویات رهبر حکیم و معظم انقلاب اسلامی در این حوزه مهم ثبت و ضبط نمود.

بدون شک تحمل این مصیبت سخت و جانکاه، برای دوستداران ایران اسلامی صعب و طاقت فرساست اما در روز ولادت حضرت ثامن الاحجج علیه السلام، در سایه توسل به این امام همام ، در برابر تقدیر و امر مطاع پرورگار عالمیان سر تسلیم و رضا فرود می‌آوریم.

بدون شک تلاشهای بی‌دریغ و خالصانه رئیس جمهور شهیدمان، رهتوشه‌ای ارزشمند در حیات ابدی و جاوید ایشان خواهد بود.

شهادت این خادم بزرگ ملت ایران را به حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (دام غزه)، بیت شریف و داغدار  ایشان، خصوصا سرکار خانم دکتر علم الهدی و جناب آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد مقدس، همه اعضای محترم هیات دولت و سایر بازماندگان  تبریک و تسلیت عرض می کنم. همنشینی شهید آیت الله رئیسی و همراهان بزرگوار ایشان با ائمه معصومین علیهم السلام، امام راحل( ره) و ابرار و صالحین، دعای قلبی و عمیق همه ما در حق این شهید راه خدمت خواهد بود.

                                                                                       

حمایت‌های شهید رئیسی از فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی بی‌دریغ بود

پیام تسلیت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان آن هم در بحبوحه و گرماگرم عزیمت به نقاطی که حتی شاید تا به حال هیچ مسئولی بدان جا قدم ننهاده بود، خبری ناگوار، اتفاقی بسیار تلخ و مصیبتی بزرگ بود خاصه برای مردم نقاط دوردست کشور که تازه طعم شیرین خدمت را چشیده بودند.

خادم‌الرضا؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر و شجاعتی مثال زدنی مصداق عملی مجاهدت در راه خدمت به مردم بودند و در نهایت در همین مسیر به مقام بلند شهادت نایل شدند.

پیگیری و پیجویی مردم عزیز ایران از حال رئیس جمهور و استغاثه از درگاه باری تعالی در مساجد و امامزادگان برای سلامت ایشان آن هم به صورت خودجوش و برنامه‌ریزی‌نشده نشان‌دهنده محبوبیت زیاد رئیس جمهور و شکل گرفتن وفاق ملی در بزنگاه چنین حوادث تلخ و جانسوزی است.

اینجانب شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم و معتقدم که راه خدمت به مردم بیشتر از گذشته گسترانیده شده و با رفع موانع آن توسط رئیس جمهور خدوم و شهیدمان حتما رهرو خواهد داشت.

إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

پیام تسلیت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهادت آیت الله دکتر رییسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی کشورمان و جمعی از همراهان‌شان را به حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم شهیدپرور و بیت معززشان تسلیت و تبریک می‌گوییم.

بی‌شک آن سید بزرگوار که سال‌ها ملبس به لباس خادمی آستان مقدس رضوی بوده‌اند و توفیق همجواری با امام رضا(ع) را داشته‌اند، در روز میلاد آن امام همام، مهمان و همنشین ایشان خواهند بود.

سازمان هیأت و تشکل‌های دینی ضمن عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی، از آحاد مردم ایران و خاصه اهالی هیأت درخواست می‌کند برای شادی ارواح طیبه این شهدا به قرائت فاتحه و صلوات بپردازند.

پیام تسلیت مدیر حوزه‌های علمیه کشور

متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور به شرح است:


انا لله و انا الیه راجعون
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
خبر شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و خدوم، بسیار تکان دهنده و جانسوز بود و حوزه‌های علمیه را در غمی جانکاه فرو برد، شهادت این چهره تابناک و سردار سرافراز خدمت به مردم و همراهان بزرگوارتان را به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، هیئت محترم دولت، عموم ملت شریف ایران، امت اسلام، محور مقاومت و بویژه به بیت شریف ایشان و بیوت وابسته و همسر ارجمند و فرزندان ایشان و نیز بازماندگان محترم سایر شهیدان این حادثه ناگوار تبریک و تسلیت می‌گویم.
هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و خادم الرضا (ع) در ایام دهه کرامت و میلاد هشتمین خورشید امامت (ع) با پروندهای پاک و افتخارآمیز و در حال خدمت به پیشرفت و آبادانی کشور به لقای الهی شتافت، ایشان از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار و صفا و صداقتشان ممتاز و عشق به مردم و بی‌تابی در مسیر خدمت به آنان و روح جهاد در راه پیشرفت و تعالی کشور در وجودشان موج می‌زد و بر سر عهد خود با امام خمینی (قدس سره) و شهیدان سرافراز استوار بود و در این مسیر نورانی به شرف شهادت نائل آمد و افتخاری بزرگ در تاریخ ایران و اسلام وانقلاب رقم زد.
آن خادم بزرگ ملت دارای نگاهی بلند و رویکردی بین المللی و تمدنی بود و با پیروی از رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) گام‌های بزرگی در مسیر تحول کشور و قوای قضائیه و اجرائیه و پیشرفت گفتمان اسلام ناب و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایران و منطقه و جهان برداشت و بر سر این میثاق ایستاد و به قله رفیع شهادت نائل آمد. ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و همه کسانی که وحدت و همبستگی ملی و اسلامی خود را در این حادثه غمبار نشان دادند و در غم از دست دادن خادمان ملت ابراز احساسات کردند، بر حفظ وحدت و انسجام و استمرار بخشیدن به راه این شهیدان عزیز و تکریم شهدای این حادثه و تداوم راه آنان تاکید می‌نمایم و عزت و سرافرازی ملت شریف ایران و تعالی گفتمان انقلاب اسلامی و پیروزی اسلام و مسلمانان را از خداوند مهربان خواستارم و تعطیلی حوزه‌های علمیه و مراسم تشییع و تکریم شهیدان عزیز خدمت متعاقباً اعلام خواهد شد.

پیام تسلیت آیت‌الله جوادی‌آملی 

آیت‌الله جوادی‌آملی نیز در پیام خود آورده است: سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت‌گونه رئیس ‌جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد. این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha