• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403031912315
  • منبع : پایگاه‌های خبری

یک قدم تا تبدیل شدن به بهترین در تاریخ ایران!

یک قدم تا تبدیل شدن به بهترین در تاریخ ایران!

قهرمانی حسن یزدانی در رقابت‌های کشتی بوداپست یک برد معمولی در یک تورنمنت بین المللی نبود.

به گزارش ایسنا، به نقل از «ورزش سه»، ستاره مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد ایران مهمترین ورزشکار ایران در دهه اخیر بوده است.

حسن یزدانی یک فوق ستاره و یک‌ ورزشکار نمونه و اشتثنایی و همواره موفق بوده که اگر در سال‌های اخیر به سدی به نام دیوید تیلور برنمی‌خورد، حدنصاب‌های کشتی جهان را جابجا کرده بود. او پس از جراحی سنگین و ٨ ماه دوری از تشک کشتی که نگران کننده نیز به نظر می‌رسید، حریفان خود را آنچنان یک به یک و با تسلط از پیش رو برداشت که انگار تیغی طنابی را شکاف نداده تا استخوان رباط‌های شانه‌اش را بهم‌ وصل کنند.

حسن یزدانی که در ماه‌های گذشته ذهنش درگیر موضوعی تازه احتمال از دست دادن المپیک و حضور کامران قاسمپور به جای در وزن ۸۶ کیلوگرم بود، با اقتدار مسابقات بوداپست را فتح کرد تا هر گونه شک و تردید را در خصوص خودش به پایان برساند.

نکته جالب این بود که یزدانی کم‌حرف در پایانی رقابت‌ها و کسب مدال طلا اعلام کرد با ۵۰ درصد آمادگی وارد این رقابت‌ها شده است. با این حال او هر چهار حریف خود را با امتیاز عالی شکست داد و قبل از اینکه داور سوت پایان مسابقات را بزند، بنا به همان عادت دیرینه دست خود را به دست داور داد تا او برنده نبرد را معرفی کند. انگار که عجله دارد این مسابقات را در کمترین زمان به پایان برساند.

کشتی یزدانی با عظمت دولتبیکوف بهترین‌ نمایش او در این مسابقات بود که با برتری کامل نفر اول‌ رنکینگ جهانی در وزن خود را ضربه کرد. با این وصف القابی‌ همچون پادشاه از عصر دیروز دوباره به سمت این ستاره ورزش ایران سرازیر شده و امیدهای تازه‌ای نیز پیرامون او شکل‌ گرفته است.  

نکته مهم اینجاست اگر همه چیز مطابق میل یزدانی پیش برود، او بدون تردید تنها بخت صددرصدی کاروان ایران در المپیک پاریس‌ برای کسب مدال است. نکته‌ای که در خصوص اغلب ورزشکاران اعزامی‌ به پاریس صدق نمی‌کند.

یزدانی که در تمام ماه‌های گذشته نسبت به تمامی حواشی و خبرسازی‌های پیرامون خودش واکنشی نداشت و تنها گفتگویی با تیم‌ اعزامی ورزشگاه اردوگاه کوچکش در لپوصحرا داشته، در شرایطی مزد تلاش بی‌وقفه خود را با حضور در المپیک دریافت خواهد کرد که سطح و کلاس یزدانی و همچنین منش و انگیزه فوق العاده‌اش ما را امیدوار می‌کند که به موفقیت او در المپیک پاریس و نبرد با حریف آمریکایی تازه وارد و جوانش خوش بین باشیم. البته بهتر است فشار از روی یزدانی که در بوداپست با دور کندتر و با احتیاط کشتی می‌گرفت، برداشته شود تا او که خود دانش آموخته ممتاز مسیر عالی قهرمانی در ورزش ایران است، کار خود را تا پایان به نحو احسن پیش ببرد.

یزدانی از آن دسته ورزشکارانی است که در طول تاریخ شاید هر دهه یک بار ظهور کند و چه خوب که با توجه به شرایط سنی و بدنی روی تشک خواهد ماند و دروازه‌ها و دریچه‌های جدیدی را به روی ما خواهد گشود. کسی که به نسل ما نشان داد استثنایی و ابرقدرت بودن دقیقا چه معنایی دارد.

نتایج کامل مسابقات حسن یزدانی در بوداپست در ادامه آمده است:

* دور اول: حسن یزدانی ۱۳ - اتهان راموس از پورتوریکو  ۲

* دور دوم: حسن یزدانی ۱۲ - هایتو ایشیگورو از ژاپن ۲

* نیمه نهایی: حسن یزدانی ۱۰- عظمت دولت بیکوف از قراقستان ۰

* فینال: حسن یزدانی ۱۲ - ترنت هیدلی از آمریکا ۲

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha