• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403032215209
  • خبرنگار : 50228

رییس هیات کشتی خوزستان:

کشتی جور ورزش خوزستان را می‌کشد/ همه برای حمایت از ۵ المپیکی خوزستان پای کار بیایند

کشتی جور ورزش خوزستان را می‌کشد/ همه برای حمایت از ۵ المپیکی خوزستان پای کار بیایند

ایسنا/خوزستان رییس هیات کشتی خوزستان گفت:خوشبختانه برای المپیک پاریس در ترکیب شش نفره تیم ملی، پنج نفر خوزستانی هستند که این مهم برای اولین بار در تاریخ ورزش خوزستان و رشته کشتی در استان رخ داده است و یک اتفاق بی نظیر محسوب می‌شود.

رمضان جمالپور در نشست خبری که امروز، ۲۲ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: خوشبختانه در سه سال گذشته کشتی به نوعی جور ورزش استان خوزستان را کشیده است و طی این سال ها چندصد مدال ملی، بین المللی، آسیایی و جهانی برای ورزش خوزستان کسب کرده ایم و می توان گفت موفق ترین و پرمدال ترین هیات ورزشی استان خوزستان هستیم. تمام این فعالیت ها منجر به این شد که بیشتر تیم های استان در مسابقات کشوری روی سکو بوده اند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با برنامه ریزی خوبی که طی سه سال گذشته با همکاری و همگرایی کارشناسان کشتی، پیشکسوتان، مربیان سازنده و هیات های شهرستانی و همکارانم در هیات استان داشته ایم، خوشبختانه کشتی روی ریل موفقیت قرار دارد و آرامش خوبی در این رشته حاکم است. ضمن این که در این سه سال بیشترین نفرات را در ترکیب تیم های ملی کشتی فرنگی داشتیم و حتی می توانم بگویم بعضا ۷۰ تا ۸۰ درصد ترکیب تیم های ملی را خوزستانی ها تشکیل داده اند. همچنین در تمام رده های سنی تیم های ملی مربی داشته ایم. سال گذشته هم در ترکیب ۱۰ نفره تیم ملی در رقابت های جهانی شش ورزشکار داشتیم که خوشبختانه سه مدال جهانی به دست آوردیم که این اتفاق برای اولین بار رقم خورد.

کشتی جور ورزش خوزستان را می‌کشد/ همه برای حمایت از ۵ المپیکی خوزستان پای کار بیایند

رییس هیات کشتی خوزستان افزود: خوشبختانه برای المپیک پاریس نیز در ترکیب شش نفره تیم ملی، پنج نفر خوزستانی هستند که این مهم برای اولین بار در تاریخ ورزش خوزستان و رشته کشتی در استان رخ داده است و یک اتفاق بی نظیر محسوب می شود. ضمن این که یک مربی و داور خوزستانی هم در المپیک پاریس حضور خواهند داشت و جمع المپیکی های استان خوزستان به هفت نفر می رسد. در خوزستان چند رشته المپیکی دیگر نیز وجود دارد که موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اند و این نشان می دهد کشتی به تنهایی جور ورزش خوزستان را می کشد و به ورزش خوزستان ارزش می دهد. 

او با قدردانی از حمایت های استاندار خوزستان، عنوان کرد: توقع ما از مسئولان این است که باتوجه به این کمتر از ۲ ماه دیگر تا المپیک فاصله داریم، پای کار این رشته ارزشمند و المپیکی بیایند و به ورزشکارانی که سهمیه گرفته اند کمک کنند چون شاید سال ها، دیگر چنین اتفاقی برای ورزش خوزستان رقم نخورد. قطعا اگر مسئولان استانی، صنایع و ارگان ها پای کار بیایند و به قهرمانان کشتی کمک کنند، این ورزشکاران می توانند با آرامش خاطر در مدت زمان باقی مانده تا المپیک کار خود را دنبال کنند و ان شاءالله در المپیک پاریس خوشرنگ ترین مدال‌ها را برای کشور عزیزمان و استان خوزستان کسب کنند و با این اقدام انگیزه سایر جوانان را نیز بیشتر کنند.

جمالپور با بیان این که در حال حاضر بیشترین تعداد المپین در کشتی فرنگی و آزاد ازآن استان خوزستان است، گفت: هر پنج کشتی گیر خوزستانی این شانس و پتانسیل را دارند که در المپیک بهترین مدال را کسب کنند. اتفاق مهم دیگر این است که پنج ورزشکار راه یافته به المپیک از پنج شهر استان خوزستان هستند و این یعنی همه شهرهای استان در رشته کشتی فعال هستند. جلساتی با استاندارد و مدیرکل ورزش خوزستان نیز داشته ایم و قرار شد در اولین فرصت جلسه ای برای حمایت هر چه بیشتر از این کشتی گیران تشکیل شود و بتوانیم ارگان ها و صنایع را برای حمایت پای کار بیاوریم تا در نهایت ورزشکاران المپیکی ما برای کسب بهترین نتایج در پاریس دلگرم شوند.

کشتی جور ورزش خوزستان را می‌کشد/ همه برای حمایت از ۵ المپیکی خوزستان پای کار بیایند

او با بیان این که زمانی که سکان هیات را برعهده گرفتم کشتی خوزستان در رتبه نهم کشو بود، افزود: در حال حاضر مازنداران اول، تهران دوم و خوزستان در رده سوم کشور قرار دارد و تلاش می کنیم در جایگاه بهتری قرار بگیرم. البته سال گذشته برای نخستین بار بیش از ۴ هزار امتیاز در ارزیابی عملکرد از سوی فدراسیون به دست آوردیم. تهران نیز با توجه به این که پایخت کشور محسوب می شود و همجوار با فدراسیون کشتی است، میزبانی های فدراسیون به پای آن نوشته می شود و در غیر این صورت ما رتبه را داشتیم. همچنین در حال حاضر ۲۰ هزار بیمه شده ورزشی داریم و تمام تلاش ما کشف بهترین استعدادها و اعزام آن ها به رویدادهای کشوری بوده است.

رییس هیات کشتی خوزستان درباره اشتغال کشتی گیران نیز گفت: سال گذشته ۲۴ نفر از قهرمانان مان به استخدام شرکت گروه ملی در آمدند. ورزشکاران باید بیشتر در اردوهای تیم ملی باشند ولی شرکت ها که قهرمانان را استخدام می کنند انتظار دارند که آنها در محل کار خود حضور پیدا کند که امکان این مهم کم است و همین کار را سخت می کند. البته تلاش می کنیم حمایت های مالی از ارگان ها برای کمک به ورزشکاران دریافت کنیم تا ورزشکاران مان از نظر مالی تامین باشند و در این بخش دغدغه ای نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به موفقیت های هیات کشتی آیا از سوی اداره کل ورزش و جوانان بودجه ویژه ای به این هیات اختصاص داده شده است؟ گفت: بیشتر رشته های ورزشی بودجه مشخصی ندارند و اداره کل ورزش استان هم در حد توان کمک هایی داشته است اما باتوجه به حجم کاری زیادی که هیات کشتی دارد، واقعا جوابگو نیست. ما هر هفته اعزام کشوری داریم که حداقل ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و این به جز برگزاری مسابقات هفتگی در استان، میزبانی رویدادهای بین المللی و میزبانی اردوهای تیم ملی است. به هر حال نگذاشته ایم کار کشتی خوزستان روی زمین بماند و سعی کردیم تمام اعزام ها و میزبانی ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. خوشبختانه در این مدت نگذاشتیم کار کشتی عقب بیفتد.

کشتی جور ورزش خوزستان را می‌کشد/ همه برای حمایت از ۵ المپیکی خوزستان پای کار بیایند

جمالپور درباره پرداختن به کشتی آزاد در کنار کشتی فرنگی نیز خاطر نشان کرد: همان استعدادی که در کشتی فرنگی داریم در کشتی آزاد هم داریم و در حال تلاش هستیم کشتی آزاد نیز همچون کشتی فرنگی در کشور مطرح شود که البته قطعا نیز به کار بیشتر دارد. در ابتدا تلاش ما افزایش دانش مربیان در کشتی آزاد با آوردن چند مربی به استان بوده است و همچنین اقدام به برگزاری منظم لیگ های کشتی آزاد داشته ایم و تمام تیم ها را به مسابقات کشوری به بهترین شکل ممکن اعزام کرده ایم ولی نیاز به زمان و کار بیشتر است و در یک یا دو سال نمی توان به نتیجه خاصی رسید. به هر حال به دنبال این هستیم که کشتی آزاد را هم همچون کشتی فرنگی در کشور مطرح کنیم.

او درباره وضعیت کشتی آلیش بانوان استان خوزستان هم عنوان کرد: در این بخش هم تلاش کردیم دانش مربیان را با برگزاری دوره های مربیگری ارتقا دهیم و حدود ۲۳ نفر دفترچه مربیگری گرفتند. در تمام شهرها نیز تلاش کردیم که کشتی بانوان را فعال کنیم و امسال موفق به کسب مدال نقره در رقابت های کشتی آلیش کشور شدیم. ضمن این که دوره داوری هم برگزار کردیم و به دنبال ارتقا کشتی بانوان خوزستان در کشور هستیم.

رییس هیات کشتی خوزستان در ادامه نیز گفت: با شرکت مناطق نفت خیز جنوب صحبت‌هایی برای تیم داری در کشتی داشته ایم و قول هایی هم گرفته شده است. با صنایع بزرگ دیگر هم در استان صحبت کرده ایم تا امسال یکی از این صنایع را برای تیم داری مجاب کنیم. برخی مدیران با اعمال سلیقه سرمایه گذاری می کنند اما تلاش ما حضور سه تیم از استان خوزستان در لیگ برتر سال جاری است و می خواهیم از عنوان قهرمانی مان دفاع کنیم.

کشتی جور ورزش خوزستان را می‌کشد/ همه برای حمایت از ۵ المپیکی خوزستان پای کار بیایند

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حفظ سعید اسماعیلی و آینده این جوان المپیکی، خاطر نشان کرد: اسماعیلی پدیده کشتی ایران و یک استعداد فوق العاده است. در مسابقات اخیر در مجارستان در بهترین شکل ممکن ظاهر شد. البته او یک اشتباه داشت که قطعا او و سایر کشتی گیران از آن درس خوبی خواهند گرفت تا بدانند کشتی ورزش ثانیه‌ها است و تا ثانیه آخر باید بجنگند. به هر حال آینده روشنی پیش روی اسماعیلی است و یکی از شانس‌های مدال طلای ما در المپیک است و ان شاءالله این مهم رقم بخورد.

جمالپور در پایان نیز بیان کرد: تا پایان سال تلاش می کنیم میزبان اردوهای تیم ملی باشیم و حداقل میزبانی تورنمنت بین المللی یا مسابقات قهرمانی کشور را هم در استان خوزستان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۰۸:۳۱

جناب آقای جمال پور، متاسفانه والیبال خوزستان شما را از دست داد و دیگر هیچکس مثل شما نخواهد آمد و حسرتش برای همیشه برای اهالی والیبال خواهد ماند.