• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032416318
  • خبرنگار : 50091

دامپزشکی خواف آماده نظارت بر ذبح ۱۰ هزار دام برای عید قربان

دامپزشکی خواف آماده نظارت بر ذبح ۱۰ هزار دام برای عید قربان

ایسنا/خراسان رضوی شبکه دامپزشکی خواف، تمهیدات لازم را برای نظارت بر ورود و ذبح ۱۰ هزار رأس دام و همچنین رعایت مسائل بهداشتی در آستانه عید قربان در این شهرستان پیش‌بینی کرده است.

فرهاد منصوری، رئیس شبکه دامپزشکی خواف به ایسنا گفت: کشتارگاه‌های دام متعلق به شهرداری‌های شهرهای خواف و سنگان برای خدمات‌دهی به خیران در روز عید قربان آمادگی دارند، همچنین شهرداری‌های ۶ شهر خواف، سنگان، نشتیفان، قاسم‌آباد، سلامی و سده از توابع شهرستان خواف برای جمع‌آوری هرچه سریع‌تر پسماندها از سطح این شهرها آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

وی گفت: برای نظارت بر کشتار دام‌های قربانی و پاسخگویی به شهروندان تیم‌های ثابت و سیار دامپزشکی، مرکز بهداشت، محیط‌زیست، شهرداری‌ها در روز عید قربان فعال می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی خواف تأکید کرد: شهروندان ضمن پرهیز از ذبح دام‌های بیمار، خسته و مشکوک به بیماری و به خصوص در معابر و مکان‌های عمومی حتماً دام را برای کشتار به کشتارگاه ببرند.

منصوری افزود: در زمان ذبح دام و تکه کردن لاشه و توزیع آن حتماً از تجهیزات ایمنی از جمله ماسک و دستکش استفاده کرده و از تماس غیرضروری با لاشه به خصوص توسط کودکان نیز جلوگیری شود.

وی توصیه کرد: در صورتی که شهروندان، دام را در مکانی غیر از کشتارگاه، کشتار می‌کنند، سعی کنند از پخش شدن خون در محیط‌های عمومی پیشگیری کرده و بعد از کشتار نیز خون و ضایعات غیرخوراکی به طور بهداشتی بسته‌بندی و دفن و یا حذف کنند و شست و شوی محل ذبح دام را کامل انجام دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی خواف هشدار داد: لاشه، امعاء و احشاء خوراکی بعد از کشتار باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای پیش سرد یخچال (صفر تا چهار درجه) بماند و بعد از سپری شدن زمان یاد شده، لاشه، تکه و توزیع شود.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت داشتن هرگونه پرسش و یا مشکل می‌توانند از طریق شماره ۰۵۱۵۴۲۲۲۶۲۲ با شبکه دامپزشکی خواف و یا ناظران مستقر در کشتارگاه‌ها تماس تلفنی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha