• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403073022755
  • خبرنگار : 50604

هنگام نصب بخاری و دودکش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هنگام نصب بخاری و دودکش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

ایسنا/گلستان علی رغم اینکه به نظر می‌رسد نصب بخاری فرآیندی ساده و بدون دردسر دارد، نیازمند رعایت اقدامات احتیاطی هنگام نصب است که اگر به درستی انجام نشوند ممکن است باعث بروز حوادث ناگواری شوند. قبل از نصب بخاری انتخاب نوع مناسب آن با توجه به فضا و اهداف مورد نظر بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان صبح دوشنبه ۳۰ مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به  پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کاهش قابل ملاحظه دمای استان در روزهای پیش رو و احتمال راه اندازی وسایل گازسوز گرمایشی در این باره توصیه‌های مهمی به مشترکان کرد.

 علی طالبی با اشاره به اینکه استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و کنترل و انسداد منافذ مسیر دودکش قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث مسمومیت است، گفت: دقت و توجه به داغ بودن دودکش، بهترین آزمایش برای کارکرد مناسب دودکش به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: اگر لوله دودکش بخاری سرد باشد، به علت خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش است و در این صورت باید ضمن رفع نقص، به طور موقت با بازکردن قسمتی از در یا پنجره تهویه در محیط ایجاد کنید.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با تاکید اینکه  استفاده از شلنگ استاندارد و محکم کردن آن با بست مناسب ضروری است، اضافه کرد: داشتن کلاهک مخصوص H شکل دودکش در پشت بام‌ها برای جلوگیری از عدم بروز خاموشی بخاری و به دنبال آن انتشار گاز CO اهمیت بالایی دارد.

طالی ادامه داد: رنگ مطلوب شعله بخاری وسایل پخت و پز، آبی است و چنانچه رنگ شعله قرمز، زرد یا نارنجی باشد، نشانگر نقص در سوخت رسانی و کمبود اکسیژن در محیط است که به سرعت باید بررسی شود. اگر رنگ شعله بخاری آبی نباشد، ممکن است هوای کافی به بخاری نرسیده و تولید گاز منوکسیدکربن کند.

وی تصریح کرد: در صورت استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری و شومینه، نباید همه روزنه‌های جریان هوا در منزل و به ویژه اتاق خواب مسدود شود، همچنین از نصب آبگرمکن در حمام، روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه و هرگونه سوخت فسیلی در فضاهای بسته برای گرم نگه داشتن محیط، باید خودداری شود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان اینکه قطر لوله دودکش باید مساوی یا بزرگتر از قطر لوله خروجی دستگاه گازسوز باشد، گفت: دودکش و اتصالات آن باید از جنس مقاوم و بدون هیچگونه منفذ یا نشتی در سرتاسر آن باشد و شیب لوله‌های افقی در داخل واحدها، باید مثبت و رو به بالا و ارتفاع عمودی لوله در بیرون، حداقل سه برابر طول افقی آن باشد.

طالبی به مشترکان گاز توصیه کرد: هیچگاه از چراغ یا بخاری نفتی یا گازی بدون دودکش، درون خانه به ویژه هنگام خواب نباید استفاده نکنند، همچنین از قرار دادن لوله خروجی بخاری به داخل ظرف آب و از به کار بردن وسایل گرمایشی بدون نصب دودکش یا دارای نقص در دودکش خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha