• جمعه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403122416667
  • خبرنگار : 50990

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

ایام نیمه رجب تا غدیر نیازمند توجه رسانه‌ای است

ایام نیمه رجب تا غدیر نیازمند توجه رسانه‌ای است

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: رویداد عظیمی که از نیمه ماه رجب آغاز شده و تا عید غدیر خم ادامه خواهد داشت، نه‌تنها یک مناسبت دینی و فرهنگی، بلکه یک رخداد ملی و فراملی است که نیازمند توجه و پوشش گسترده رسانه‌ای است.

مصطفی فیضی امروز ۲۴ اسفند در مراسم مانور خدمت ستاد خدمات سفر اظهار کرد: از نیمه ماه رجب، ایام مناسبتی آغاز شده و با فرا رسیدن ماه‌های شعبان و رمضان، این خدمت‌رسانی به اوج خود می‌رسد. پس از این ایام، عید سعید فطر و عید غدیر خم نیز با فاصله‌های زمانی کوتاه بر این دوره خدمت‌رسانی می‌افزایند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت خدمتگزاران نه‌تنها در ورودی‌های حرم مطهر، بلکه در مسیرهای منتهی به حرم، کانون‌های خادم‌یاری و سراسر فضای حرم، به ارائه خدمات مشغول خواهند بود.

وی ادامه داد: امسال افتخار میزبانی از زائران در نوروز و ماه مبارک رمضان را داریم. در شب‌های قدر، این جمعیت عظیم نیازمند همراهی و مساعدت تمامی بخش‌ها خواهد بود که این امکان فراهم شده است. در این ایام، بالغ بر ۳۰ هزار نفر از خادمان فراخوان شده و پرسنل نیز به صورت شیفتی در حرم انجام وظیفه خواهند کرد.

فیضی تصریح کرد: در جلسات مدیران ارشد، بر اهمیت این مناسبت‌ها به عنوان رویدادهای ملی، فراملی، دینی و کشوری تأکید شده است. ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر و نوروز همه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: از رسانه ملی انتظار می‌رود که این رویدادها را به عنوان یک مناسبت ملی پوشش داده و با تهیه گزارش‌های همه‌جانبه از پایگاه دل و جان ایرانیان، به انعکاس این رویدادها بپردازد. شایسته نیست که این تقارن زمانی و این رویداد عظیم، تنها به گزارش‌های لحظه‌ای و گذرا محدود شود.

وی توضیح داد: جهان برای گردآوری چنین جمعیتی، میلیون‌ها دلار هزینه می‌کند. این در حالی است که این جمعیت با اندوخته‌های معنوی، با عشق و امید و با تحمل سختی‌ها، کیلومترها راه را طی کرده و بالغ بر ۸۰ درصد از جاده‌ها را پیموده است. لذا نباید تنها به اعلام آمار اکتفا کرد، بلکه این موضوع نیازمند همت و توجه بیشتری است.

فیضی با بیان اینکه در تمامی جلسات، بزرگترین هدف ما، حفظ شأن و کرامت زائران گرامی بوده است، یادآور شد: ممکن است خدمات ما محدودیت‌هایی داشته باشد، اما کرامت انسانی، همواره در اولویت قرار دارد و درخور ما و شأن زائران است.

وی بیان کرد: در حرم مطهر اولین وظیفه ما، برخورد شایسته و درخور با زائران است. از تمام همکاران درخواست می‌شود که در تمامی فعالیت‌ها، این موضوع را مد نظر قرار داده و تلاش کنند تا زائران با خاطره‌ای خوش از این شهر به دیار خود بازگردند. امیدواریم با هم‌افزایی بیشتر با تمامی حوزه‌های مختلف در خدمت‌رسانی به زائران، توفیق روزافزون داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha