فرزاد زادخور شامگاه شنبه ۳۰ فروردین با اعلام این خبر اظهار کرد: این قطار مسافربری در بعد از ایستگاه هفتخوان دچار حادثه شده بود.
وی با بیان اینکه قطار تهران - مشهد در حد فاصل ایستگاههای هفت خوان و گرداب دچار نقص شده بود ادامه داد: این قطار مسافربری بعد از رفع نقص و اطمینان از ایمنی آن به مسیر خود ادامه داد.
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۱ آتشسوزی باتری لوکوموتیو را عامل این حادثه ریلی اعلام و خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از اطلاع از حادثه، نیروهای امدادی با حضور در محل اقدام به اطفای حریق و سپس ایمنسازی قطار حادثه دیده پرداختند.
وی افزود: پس از رفع نقص توسط لوکوموتیو امدادی اعزامی، قطار تهران - مشهد به همراه همه مسافران راهی مقصد خود شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از مهار کامل حادثه حریق در قطار مسافربری شماره ۳۹۰ مسیر تهران به مشهد خبر داد و گفت: این حادثه بعدازظهر امروز در بخش لوکوموتیو قطار و در محدوده ایستگاه گرداب شهرستان سمنان رخ داد که خوشبختانه هیچگونه تلفات انسانی نداشت.
طاهریان با اشاره به حضور میدانی خود در محل حادثه افزود: از نخستین لحظات وقوع حادثه، با هدایت و نظارت مستقیم استاندار سمنان، هماهنگیهای لازم برای مدیریت بحران انجام شد و تمامی امکانات موجود برای کنترل شرایط بهکار گرفته شد.
وی اظهار کرد: با تلاش قابل تقدیر عوامل قطار، کمکرسانی نیروهای مدیریت بحران راهآهن شمالشرق و همچنین با حضور به موقع نیروهای آتشنشانی شهرداریهای سمنان و امیریه، عملیات اطفای حریق با موفقیت انجام گرفت. پس از تعویض لوکوموتیو در ایستگاه گرداب، قطار مسیر خود را به سمت مشهد مقدس ادامه داد.
طاهریان همچنین خاطرنشان کرد: دیگر قطارهایی که بهدلیل این حادثه بهصورت موقت در مسیر متوقف شده بودند نیز هماکنون در حال تردد عادی هستند.
همچنین روابط عمومی راهآهن شمال شرق ۱ از برگزاری کارگروه تعاملی راه آهن شمال شرق ۱ با سازمانهای امدادی در راستای تعامل،هماندیشی و هماهنگی با سازمانهای امدادی و آمادگی واحدهای عملیاتی و مقابله با حوادث ریلی خبر داد و گفت: این نشست با حضور مسئولان و نمایندگان سازمانها و نهادهای خدماترسانی و امدادی از جمله هلال احمر، مدیریت بحران، آتشنشانی و اورژانس و اعضای ستاد مدیریت بحران اداره کل راه آهن شمال شرق ۱ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن شمال شرق ۱ در این نشست ضمن تاکید بر آموزش کارکنان واحدهای عملیاتی راهآهن شمالشرق ۱، هماهنگی بین دستگاهها در حوادث احتمالی، تعاملات دوسویه، تبادل اطلاعات و نقشه راهها، مکانهای اضطراری و نقاط دسترسی جاده به ایستگاهها و خطوط ریلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام
نظرات