رضا محمدی یکشنبه، هشتم تیر بهمناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: بیشترین ثبت شکایات و درخواستهای مردمی در میزهای خدمت نماز جمعه و همچنین سامانه مطالبهگری «سو» در استان مربوط به شهرداریهاست. سامانه «سو» بهعنوان پل ارتباطی مردم و دستگاههای اجرایی از آبان سال گذشته طراحی و عملیاتی شد و مردم میتوانند انتقادها، شکایتها و مطالبههای خود را در این سامانه ثبت کنند.
وی افزود: بیشترین گزارشها و درخواستهای مردمی در این سامانه در رابطه با نحوه خدمات شهری بهویژه در زاهدان بوده که در مواردی، نارضایتی مردم را به همراه داشته است.
محمدی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۵۰ نفر ساعت بازدید و ارزیابی صورت گرفته است، افزود: سامانه گزارشگیری و مدیریتی برای ثبت عملکرد سالانه دستگاههای اجرایی راهاندازی شد و همه دستگاهها موظف به ثبت گزارشهای خود هستند.
وی بیان کرد: برپایی میزهای خدمت و مطالبهگری در نماز جمعه یکی از برنامههای شاخص امسال است که در آن علاوه بر پاسخگویی به تبلیغ سامانه «سو» نیز پرداخته میشود.
وی تصریح کرد: رقابت کتابخوانی با محوریت کتاب «انسان در سر دوراهی» از ششم تیر تا سوم مرداد، دیدار با خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر، تولید محتوای فرهنگی، برگزاری اجتماع آمرین به معروف و زینبیون، ارائه ۱۰ برنامه شاخص به دستگاههای اجرایی و ائمه جمعه و تقویت نظارت بر دستگاههای اجرایی از دیگر برنامههای این ستاد در هفته احیای امر به معروف است.
معاون امور اجتماعی و دستگاههای حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نظارت بر دستگاههای اجرایی، گفت: حوزه اجرا مربوط به ضابطان قضایی و انتظامی است، اما حوزه نظارت و مطالبهگری وظیفه ستاد بوده و ما وظیفه داریم دقیقتر در میدان باشیم تا مشکلات مردم کاهش یابد.
انتهای پیام
نظرات