قاسم شریفی در نخستین مرحله دوره توانمندسازی نیروی انسانی که در قالب طرح توانا با حضور ۹۰ معلم شهرستانهای مهدیشهر و سرخه، برگزار شد با اشاره به رویکرد جدید وزارتخانه در راستای سیاستهای تحولی دولت، اظهار کرد: طرح توانا با هدف ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان و بهبود کیفیت محیط یادگیری طراحی شده است.
وی با اشاره به اضافه شدن سرفصل هوش مصنوعی و توسعه فرهنگ دیجیتال به برنامههای آموزشی تصریح کرد: معلمان باید با فناوریهای روز آشنا باشند تا نقش مؤثرتری در تربیت نسل آینده داشته باشند.
شریفی با قدردانی از زحمات معلمان این استان افزود: ارتقای جایگاه معلم در جامعه مستلزم بهروزرسانی دانش و مهارتهای آموزشی است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآوری کرد: این دوره آموزشی بهصورت حضوری و مجازی برای مدیران مدارس، معاونان و مدارس عشایری سراسر استان نیز برگزار خواهد شد.
توانمندسازی معلمان در ۶ قطب استان سمنان
آرزو مرادینسب معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان نیز از آغاز دوره توانمندسازی نیروی انسانی با هدف تحول در فرآیندهای آموزشی و ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان در ۶ قطب این استان خبر داد و گفت: برپایی این دورهها گامی مهم در زمینه بهروزرسانی روشهای تدریس و تربیت نسلی خلاق و پویا در استان است.
معاون آموزش ابتدایی استان سمنان با تأکید بر اهمیت این دوره اظهار کرد: ما بر این باوریم که قلب هر تحولی در آموزش و پرورش، معلمان هستند و برنامهی توانا با تمرکز بر مهارتهای نوین آموزشی و پرورشی، به دنبال توانمندسازی این قلبهای تپنده است تا بتوانند با رویکردهای جدید، فضایی جذاب و پویا را در کلاسهای درس ایجاد کنند.
وی با اشاره به روند اجرای این طرح گفت: در مرحله کشوری این برنامه که ۲۳ تا ۲۵ تیر امسال در مشهد برگزار شد، مدرسان منتخب استان از سوی اساتید کشوری آموزش دیدند و در این مرحله، نمایندگان هر اجتماع یادگیری متشکل از ۵ معلم، در کارگاههای تخصصی شرکت کرده و آموزشهای عملی و کاربردی را دریافت کردند تا دانش و تجربه کسب شده را بهصورت زنجیرهای به دیگر همکاران منتقل کنند.
مرادینسب با توجه به گستردگی این طرح خاطرنشان کرد: در مرحله استانی، ۹۹۱ معلم و در مرحله شهرستانی و منطقهای حدود ۳ هزار معلم تحت پوشش این برنامه قرار میگیرند که نشاندهنده اهمیت و فراگیری این طرح برای آموزش و پرورش استان است.
وی مبانی یادگیری فعال و طراحی آموزشی، طراحی و اجرای محیط مثبت یادگیری، پرلز و سطوح درک مطلب فارسی، تیمز و سطوح درک مطلب ریاضی و علوم و همچنین توسعه فرهنگ هوش مصنوعی را ازجمله سرفصلهای آموزشی این دوره برشمرد و گفت: شرکتکنندگان پس از پایان کارگاهها، آموختههای خود را در اجتماعات یادگیری به سایر همکاران منتقل میکنند و بهعنوان تسهیلگران تحول در مدارس خود عمل خواهند کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان افزود: این رویکرد نهتنها پایداری و اثربخشی آموزشها را تضمین میکند؛ بلکه به گسترش نوآوری در سطح مدارس استان کمک شایانی خواهد کرد.
انتهای پیام
نظرات