• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404061709919
  • خبرنگار : 71955

در جشنواره ملی تحول در روشهای آموزش و محیط های یادگیری عنوان شد

تحول در آموزش نیاز کشور است/ دانشگاه‌ها تقویت می‌شوند

تحول در آموزش نیاز کشور است/ دانشگاه‌ها تقویت می‌شوند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه کیفیت دانشگاه‌ها خوب نیست اما قصد داریم دانشگاه ها را تقویت کنیم گفت: در مجلس شورای اسلامی در حال اجرای طرحی هستیم که زنجیره آموزش یکپارچه شود؛ بر این اساس برنامه‌ریزی برای چهار گروه صورت می‌گیرد؛ صفر تا شش ساله‌ها که ۷.۵ میلیون کودک را در بر دارد و سازمان تعلیم و تربیت کارها را انجام می‌دهد، ۱۲ سال دوره تحصیلی که در  ۱۰۸ هزار مدرسه و توسط یک میلیون معلم انجام می‌شود و دانشگاه‌ها که ۳.۵ میلیون دانشجو و ۱۰۰ هزار استاد را در خود جای داده و  آحرین گروه شرکت‌های دانش بنیان هستند که برای همه گروه‌ها برنامه داریم.

به گزارش ایسنا، علیرضا منادی در جشنواره ملی تحول در روشهای آموزش و محیط های یادگیری با بیان اینکه در جمعی هستیم که حاصل حرکت به سمت تحول اصلاح نظام یادگیری قدم برداشته است گفت: قصد داریم دانشگاه‌ها را تقویت کنیم، اکنون کیفیت در دانشگاه‌ها خوب نیست؛ وقتی معلمان گامی در حوزه تقویت آموزش و پرورش برداشته‌اند قطعا در پی آن دانشگاه‌ها و ایده‌ها نیز قوی‌تر می‌شوند.

وی اظهار کرد:  ایران در بین ۲۰۰ کشور دنیا جایگاه ۱۷ را از نظر بعد علمی دارد که امیدواریم این جایگاه ارتقاء پیدا کند.
 

به گزارش ایسنا، مجید پارسا در جشنواره ملی تحول در روشهای آموزش و محیط های یادگیری با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش رئیس جمهوری دارد که اولویتش آموزش و پرورش است گفت: امروز آموزش و پرورش وزیری کار آشنا دارد که صف و ستاد را طی کرده و با ریز منطقه و مدرسه آشناست و اگر در این دوره تحولی در یادگیری و یاددهی و در آموزش اتفاق نیفتد در هیچ دوره‌ای رخ نمی‌دهد.

وی افزود: در قرنی قرار داریم که تغییراتی بوجود آمده و با سرعت انجام می‌شود و آموزش هم به عنوان رکن توسعه در این امر بی‌بهره نیست و تحول در آموزش نیز همراه با تغییراتی است.

پارسا بیان اینکه تحول در آموزش یک نیاز است و تحول در آموزش و پرورش و فرآیند یاددهی و یادگیری یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت و ماموریتی است که باید آن را ایجاد کنیم ادامه داد: با این کار دانش آموزان مهیای زندگی در دنیای در حال تغییر می‌شوند.

وی با بیان اینکه تحولات در سه بخش و حوزه دنبال می‌شود عنوان کرد: روش‌های نوین، یعنی معلم نقش راهنما و تسهیل کننده دارد و انتقال دهنده نیست، حوزه سنجش و ارزیابی که به مفروضات بسنده نمی کند و به دنبال سنجش مهارتهای تحلیل در زندگی است و در آخر استفاده از فناوریهای نوین آموزشی که امروزه یک نیاز است.

پارسا با بیان اینکه تهران در دو بخش اقدامات ویژه‌ای انجام داده است اظهار کرد: ۱۷ دی ۱۴۰۳ دبیرخانه کار خود را آغاز و شهر تهران ۶۱۰ سناریو و ۱۱۰ فیلم برای دانش آموزان کل کشور تهیه کرد که در این کار پیشران بود.

وی ادامه داد: ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ بطور ویژه فعالیت‌های خود را گسترش داد و جشنواره اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط های یادگیری را برگزار کرد. ۹۶ هزار و ۳۲۸ نفر شرکت کردند، ۵۳ هزار و ۸۳۳ نفر به مرحله ارزیابی رسیدند، ۳۳۰۰ نفر برتر منطقه و ۳۱۴ نفر برتر استانی شدند که امروز در جمع ۹۹ نفر برگزیده کشوری هستیم.

پارسا با بیان اینکه در اجتماعات یادگیری نیز ۳۳۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی شرکت کردند اظهار کرد: ۱۳ گفتمان بر اساس ۲۲ سرفصل توسط شهر تهران بارگذاری شد. همچنین در مقطع متوسطه توانمندسازی همکاران و جهاد علمی پیش از امتحانات مقطع متوسطه انجام شد.

وی در پایان گفت: در شهر تهران معلمان پای تحول فرایند یاددهی و یادگیری ایستاده‌اند تا همپای وزیر کارها را دنبال و سیاست‌های دولت چهاردهم و ریل گذاریهای حوزه آموزش و پرورش انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha