به گزارش ایسنا، علیرضا منادی در جشنواره ملی تحول در روشهای آموزش و محیط های یادگیری با بیان اینکه در جمعی هستیم که حاصل حرکت به سمت تحول اصلاح نظام یادگیری قدم برداشته است گفت: قصد داریم دانشگاهها را تقویت کنیم، اکنون کیفیت در دانشگاهها خوب نیست؛ وقتی معلمان گامی در حوزه تقویت آموزش و پرورش برداشتهاند قطعا در پی آن دانشگاهها و ایدهها نیز قویتر میشوند.
وی اظهار کرد: ایران در بین ۲۰۰ کشور دنیا جایگاه ۱۷ را از نظر بعد علمی دارد که امیدواریم این جایگاه ارتقاء پیدا کند.
به گزارش ایسنا، مجید پارسا در جشنواره ملی تحول در روشهای آموزش و محیط های یادگیری با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش رئیس جمهوری دارد که اولویتش آموزش و پرورش است گفت: امروز آموزش و پرورش وزیری کار آشنا دارد که صف و ستاد را طی کرده و با ریز منطقه و مدرسه آشناست و اگر در این دوره تحولی در یادگیری و یاددهی و در آموزش اتفاق نیفتد در هیچ دورهای رخ نمیدهد.
وی افزود: در قرنی قرار داریم که تغییراتی بوجود آمده و با سرعت انجام میشود و آموزش هم به عنوان رکن توسعه در این امر بیبهره نیست و تحول در آموزش نیز همراه با تغییراتی است.
پارسا بیان اینکه تحول در آموزش یک نیاز است و تحول در آموزش و پرورش و فرآیند یاددهی و یادگیری یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت و ماموریتی است که باید آن را ایجاد کنیم ادامه داد: با این کار دانش آموزان مهیای زندگی در دنیای در حال تغییر میشوند.
وی با بیان اینکه تحولات در سه بخش و حوزه دنبال میشود عنوان کرد: روشهای نوین، یعنی معلم نقش راهنما و تسهیل کننده دارد و انتقال دهنده نیست، حوزه سنجش و ارزیابی که به مفروضات بسنده نمی کند و به دنبال سنجش مهارتهای تحلیل در زندگی است و در آخر استفاده از فناوریهای نوین آموزشی که امروزه یک نیاز است.
پارسا با بیان اینکه تهران در دو بخش اقدامات ویژهای انجام داده است اظهار کرد: ۱۷ دی ۱۴۰۳ دبیرخانه کار خود را آغاز و شهر تهران ۶۱۰ سناریو و ۱۱۰ فیلم برای دانش آموزان کل کشور تهیه کرد که در این کار پیشران بود.
وی ادامه داد: ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ بطور ویژه فعالیتهای خود را گسترش داد و جشنواره اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیط های یادگیری را برگزار کرد. ۹۶ هزار و ۳۲۸ نفر شرکت کردند، ۵۳ هزار و ۸۳۳ نفر به مرحله ارزیابی رسیدند، ۳۳۰۰ نفر برتر منطقه و ۳۱۴ نفر برتر استانی شدند که امروز در جمع ۹۹ نفر برگزیده کشوری هستیم.
پارسا با بیان اینکه در اجتماعات یادگیری نیز ۳۳۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی شرکت کردند اظهار کرد: ۱۳ گفتمان بر اساس ۲۲ سرفصل توسط شهر تهران بارگذاری شد. همچنین در مقطع متوسطه توانمندسازی همکاران و جهاد علمی پیش از امتحانات مقطع متوسطه انجام شد.
وی در پایان گفت: در شهر تهران معلمان پای تحول فرایند یاددهی و یادگیری ایستادهاند تا همپای وزیر کارها را دنبال و سیاستهای دولت چهاردهم و ریل گذاریهای حوزه آموزش و پرورش انجام شود.
انتهای پیام
نظرات