• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1404062616100
  • خبرنگار : 50199

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری مطرح کرد

تراکم کلاس‌ها چالشی جدی در فضاهای آموزشی ساری است

تراکم کلاس‌ها چالشی جدی در فضاهای آموزشی ساری است

ایسنا/مازندران مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری به چالش‌های تراکم کلاس‌ها در مدارس این منطقه اشاره کرد و گفت: در حالی که مطابق استاندارد جهانی تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس ۲۵ نفر است، در مرکز مازندران برخی کلاس‌ها به بیش از ۳۵ نفر می‌رسد. در طرح پروژه مهر، سعی کرده‌ایم کلاس‌ها را به زیر ۳۵ نفر کاهش دهیم.

کوروش یوسفی، چهارشنبه ۲۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح وضعیت بازگشایی مدارس و اجرای پروژه مهر پرداخت و از همکاری دو هزار و ۵۱۰ همکار فرهنگی و ۴۴ هزار دانش‌آموز در ناحیه یک برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

یوسفی با اشاره به اهمیت پروژه مهر در تأمین شرایط مناسب برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: پروژه مهر امسال از تیر سال جاری در قالب هفت گروه، کارها آغاز شده است. ۹۶ درصد از معلمان ابلاغ‌های خود را دریافت کرده‌اند و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد ماند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۸۲ کلاس در منطقه یک ساری وجود دارد و بیش از ۸۰ کلاس هنوز از استانداردهای جهانی فاصله دارند.

یوسفی تأکید کرد: برای بهبود فضاهای آموزشی باید زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی توسعه یابد و همگام با پیشرفت‌های فناوری، کیفیت آموزش نیز ارتقا یابد.

حضور بموقع دانش‌آموزان و اهمیت سرویس‌های مدارس

وی همچنین بر لزوم حضور به موقع دانش‌آموزان در مدرسه تأکید کرد و از خانواده‌ها خواست که در تعطیلات تابستانه به موقع  بازگردند تا دانش‌آموزان در روز اول مهر در ساعت ۷:۳۰ صبح در مدارس حاضر شوند تا فرآیند آموزش بخوبی آغاز شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، درباره سرویس‌های مدارس،  گفت: سرویس مدارس به لحاظ امنیتی و تربیتی بسیار مهم است و ما برای انتخاب رانندگان دقت خاصی به خرج داده‌ایم. همچنین هزینه سرویس‌ها نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رتبه‌های برتر کنکور در مدارس غیر دولتی

یوسفی در خصوص مدارس غیردولتی گفت: در ناحیه یک، ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند. این مدارس خوب کار می‌کنند، اما اگر مدارس دولتی تقویت شوند، مردم دیگر به سمت آموزش غیر انتفاعی نمی‌روند و شاهد پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و رتبه های برتر کنکور از مدارس دولتی خواهیم بود.

پیشنهاد اختصاص ۱۰ روز به آموزش و پرورش

وی همچنین پیشنهاد کرد: ۱۰ روز از سال به آموزش و پرورش اختصاص یابد تا مشکلات و مسائل این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آموزش و پرورش نیازمند حمایت همه‌جانبه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، گفت: آموزش و پرورش برای همه است و تنها نمی‌تواند به‌تنهایی موفق شود. دستگاه‌های اجرایی مختلف باید در ارائه خدمات به مدارس و توسعه آموزش همکاری کنند.

یوسفی در پاسخ به سوال ایسنا درباره دریافت شهریه در مدارس دولتی و ریل‌گذاری به سمت خصوصی شدن مدارس دولتی، گفت: اصل این موضوع تخلف است اما در مدارس ناحیه یک ساری، با وجود مشکلات مالی، کمک‌های والدین نقش مهمی در تأمین برخی نیازهای مدارس دارد. این کمک‌ها می‌تواند در ارتقای کیفیت خدمات آموزشی از جمله برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات فرهنگی و المپیادها مؤثر باشد. با این حال، تزریق بودجه برای نگهداری مدارس کافی نیست و برای تأمین نیازهای مدارس دولتی باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

وی همچنین به اهمیت توسعه متوازن در تقویت مدارس دولتی اشاره کرد و افزود: اگر مدارس دولتی تقویت شوند، مردم دیگر به سمت مدارس غیر انتفاعی نمی‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha