این مراسم با حضور حسینعلی امیری استاندار فارس، هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مدیران ملی و استانی در محل قطعه ۷ آزادراه شیراز ـ اصفهان برگزار شده است.
استاندار فارس در این مراسم ابراز امیدواری کرد که با احداث آزادراه شیراز - بوشهر کریدور آزادراهی شمال ـ جنوب با گذر از قلب پهنه تمدنی فارس، کامل شود.
وی، آزادراه شیراز ـ اصفهان را طولانیترین آزادراه کشور عنوان کرد و افزود: بهرهبرداری از این آزادراه موجب کاهش دو ساعته سفر میان شیراز و اصفهان و به تبع آن کاهش مصرف سوخت میشود.
امیری با بیان اینکه بهرهبرداری از این آزادراه میتواند سالانه از وقوع حداقل ۵۰۰ تصادف جلوگیری کند، از رئیس جمهور خواست تا با آغاز عملیات اجرایی قطعه هشتم آزادراه شیراز ـ اصفهان موافقت کند.
استاندار فارس با اشاره به شیوه تأمین اعتبار این پروژه اظهار کرد: پروژه قطعه هفت آزادراه شیراز ـ اصفهان در سال گذشته، ۱۷۰۰ میلیارد تومان بدهکاری داشت که از طریق مولدسازی داراییها، عمده اعتبار لازم برای اتمام آن تامین شد.
وی همچنین به مطالبه مردم در خصوص این آزادراه اشاره کرد و افزود: ایجاد و افزایش مجتمعهای خدماتی ـ رفاهی در این محور از خواستههای جدی مسافران است که این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، آزادراه شیراز ـ اصفهان به عنوان بخشی از کریدور آزدراهی شمال-جنوب مرکز کشور، استانهای فارس و اصفهان را به هم متصل میکند و با توجه به کاهش چشمگیر طول مسیر و زمان سفر، نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت ایفا میکند.
آزادراه شیراز ـ اصفهان در استان فارس از ایزدخواست به سمت شیراز به طول ۲۲۸ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن در هشت قطعه برنامهریزی شده و قطعات یک تا شش آن به طول ۲۱۲ کیلومتر حدفاصل شهرهای ایزدخواست تا تنگه خیاره در مهر سال ۱۴۰۲ با حضور شهید حجتالاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی، رئیس جمهور شهید کشورمان به بهره برداری رسیده است و هماکنون با اتمام عملیات اجرایی قطعه هفت این آزادراه، در دولت چهاردهم شاهد بهرهبرداری از تبادل تنگه خیاره تا تبادل قلات به طول ۱۲.۵ کیلومتر هستیم.
این قطعه از آزادراه که با اعتباری افزون بر ۲۲ هزار میلیارد ریال احداث شده است، سهراهی تنگ خیاره را به سهراهی قلات متصل میکند. افتتاح این بخش، علاوه بر رفع محدودیتهای مسیر در تنگ خیاره، دسترسی به جاده سپیدان و بزرگراه شیراز-یاسوج را نیز تسهیل میکند.
با تکمیل این محور، مسافت سفر بین شیراز و اصفهان ۱۳۴ کیلومتر کوتاهتر و زمان سفر حداقل ۲ ساعت کاهش مییابد. برآوردها حاکی از آن است که این امر سالانه موجب صرفهجویی بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت خواهد شد. علاوه بر مزایای اقتصادی و کاهش چشمگیر حوادث رانندگی، این آزادراه نقش حیاتی در تسهیل ترانزیت کالا از بنادر جنوبی به مرکز و شمال کشور ایفا میکند.
جعفر زاهدی دره شوری، مدیرعامل شرکت عمران صدرا در حاشیه این مراسم به خبرنگاران از مشارکت در اجرای این پروژه خبر داد و گفت: شرکت عمران صدرا با مشارکت ۱۰ درصدی در اجرای این پروژه، سرمایهگذاری ارزشمندی را انجام داده است که در آیندهای نزدیک، منجر به ایجاد درآمدی پایدار برای شهر صدرا خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات