به گزارش ایسنا، چانگ و گروهی از بزرگان کسب و کار کرهای در این گفت وگوی اقتصادی دو روزه که از روز سهشنبه آغاز شده، شرکت خواهند کرد. کنفرانس تد امسال با توجه به قرارگیری آنها در معرض خطرات فزاینده تجارت خارجی ناشی از تعرفههای آمریکا، اهمیت راهبردی برای کره جنوبی و ژاپن دارد.
در شرایطی که واشنگتن تصمیم گرفته تعرفههای ۱۵ درصدی واردات خودرو را به کره جنوبی و ژاپن تحمیل کند، هیوندای موتورز و تویوتای ژاپن، خود را در موقعیت مشابهی میبینند. این امر هر دو خودروساز را مجبور کرده هزینههای غیرمنتظرهای را برای کسب و کارهایشان در آمریکا متحمل شوند.
این احتمال وجود دارد که پس از نشستهای متعدد میان مدیران ارشد دو شرکت در سال میلادی گذشته، چانگ در سفرش به پایتخت ژاپن با آکیو تویوتا، مدیرعامل تویوتا موتورز، دیدار کند.
هنوز مشخص نیست که آیا رئیس تویوتا در رویداد تد شرکت خواهد کرد یا خیر، اما احتمالا او جلسهای پشت درهای بسته با چانگ خواهد داشت تا اقدامات مشترکی را برای مقابله با خطرات تعرفههای آمریکا بررسی کند. پیش از این، هیوندای موتورز و تویوتا به توافق رسیده بودند که در زمینههایی مانند انرژی هیدروژنی، رباتها، اتومبیلرانی و قطعات خودرو با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.
مقامات صنعتی همچنین بر لزوم تقویت اتحاد راهبردی این دو مدیر ارشد برای مقابله با تشدید خطرات تجاری در دوران ریاستجمهوری دونالد ترامپ تاکید کردند.
یکی از مقامات صنعتی گفت: هنگامی که هیوندای موتورز و تویوتا موتورز مشارکتهایشان را به حوزههای بیشتری گسترش دهند، میتوانند تاثیرات عظیمی در صنعت خودروسازی جهانی داشته باشند. برای مثال، اگر در توسعه مشترک قطعات کلیدی خودرو همکاری کنند، میتوانند هزینههای تولید را کاهش دهند و این امر، رقابتپذیری جهانی آنها را به سطح بالاتری افزایش میدهد و تا حدودی از خود در برابر خطرات تعرفه آمریکا دفاع میکند.
بر اساس گزارش کره تایمز، هیوندای موتورز و تویوتا موتورز، اشتراکات زیادی از جمله سبد پیچیدهای از پیشرانهها دارند که شامل موتورهای احتراق داخلی، هیبریدی، خودروهای برقی و حتی خودروهای هیدروژنی میشود. هیچ خودروساز دیگری در جهان قادر به تولید خودرو با همه انواع پیشرانهها نیست.
انتهای پیام
نظرات