• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۴ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404072817963
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل ثبت اسناد استان خبر داد

وصول بیش از ۶۲۹۳ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها در فارس/ صیانت از بیت‌المال با جدیت دنبال می‌شود

وصول بیش از ۶۲۹۳ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها در فارس/ صیانت از بیت‌المال با جدیت دنبال می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از وصول بیش از ۶۲۹۳ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک‌های دولتی و خصوصی این استان در مدت سپری‌شده از سال جاری خبر داد.

محمد نخعی امروز دوشنبه‌ ۲۸ مهر در نشست ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به وصول مبلغ دقیق ۶۲۹۳ میلیارد و ۸۰۵ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۳۷۴ ریال از مطالبات بانک‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: از این میزان، ۲۷۲۰ میلیارد ریال مربوط به بانک‌های دولتی و ۳۵۷۰ میلیارد ریال نیز سهم بانک‌های خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق بیت‌المال از اولویت‌های جدی این اداره کل است، تصریح کرد: لزوم دفاع از حقوق بیت‌المال ایجاب می‌کند با جدیت هرچه بیشتر و با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و اجرای مطلوب فرامین و دستورالعمل‌های سازمانی، زمینه تسریع و تسهیل در استیفای حقوق ذی‌نفعان فراهم شود و در این مسیر با تمام توان حرکت خواهیم کرد.

نخعی همچنین با اشاره به نقش مهم ادارات ثبت در ارائه خدمات گسترده به مراجعان، تحقق درآمد عمومی و وصول مطالبات بانک‌ها اظهار کرد: ادارات ثبت اسناد و املاک در کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی نقشی مؤثر دارند و این موضوع، ضرورت تبیین هرچه بیشتر گستره خدمات این ادارات در جامعه را آشکار می‌سازد.

صدور ۳۰۴ فقره رأی هیأت نظارت ثبت اسناد و املاک فارس

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس همچنین از برنامه‌ریزی‌های این اداره کل با هدف سرعت‌بخشی در رسیدگی و صدور آرای هیأت نظارت استان در راستای صیانت از حقوق مراجعین در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به استمرار منظم جلسات هیأت نظارت این اداره کل به‌منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی و تعیین تکلیف آن‌ها در حداقل زمان ممکن گفت: در مدت سپری‌شده از سال جاری، تعداد ۳۳۲ پرونده در این هیأت تشکیل شده که از این میان، ۳۰۴ فقره مورد رسیدگی قرار گرفته و منجر به صدور رأی شده است و مابقی پرونده‌ها نیز در دست بررسی و اقدام قرار دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با بیان اینکه برنامه این اداره کل، استمرار برگزاری جلسات هیأت نظارت به‌منظور تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی و پاسخگویی سریع به متقاضیان است، افزود: تلاش داریم با نظم در برگزاری این جلسات، روند بررسی پرونده‌ها کوتاه‌تر و پاسخگویی به مردم شفاف‌تر و سریع‌تر شود.

نخعی، با تشریح وظایف هیأت نظارت در رسیدگی به اشتباهات و مشکلات ثبتی که در ادارات تابعه قابل حل و فصل نیست و همچنین مواردی که قانون‌گذار برای آن تعیین تکلیف کرده است، بیان کرد: پس از کارشناسی دقیق پرونده‌ها توسط اعضای هیأت نظارت ثبت فارس، نسبت به صدور رأی اقدام می‌شود. هدف ما رسیدگی دقیق و موشکافانه به پرونده‌های ارجاعی در جهت احقاق حقوق مردم به بهترین شکل ممکن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha