• شنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۴ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1404081005724
  • خبرنگار : 50037

استاندار مطرح کرد: ضرورت سیتی برندینگ و ارزش‌آفرینی در صنایع همدان

استاندار مطرح کرد: ضرورت سیتی برندینگ و ارزش‌آفرینی در صنایع همدان

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: طراحی روایت یکپارچه در راستای ارزش‌آفرینی و سیتی برندینگ صنایع استان همدان امری لازم و ضروری است.

حمید ملانوری شمسی شنبه ۱۰ آبان در بازدید  هشت ساعته خود طی دو روز از غرفه‌های مستقر در نمایشگاه در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و فعالان اقتصاد محلی با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان به نقش سیتی برندینگ در یکپارچه‌سازی ارزش محصولات صادراتی اشاره کرد و افزود: در حالی که استان همدان با داشتن قطب‌های صنعتی و پتانسیل‌های قوی در بخش صنایع‌دستی نظیر سفال و همچنین زنجیره کامل کشاورزی تا صنایع تبدیلی، همواره در عرصه تولید حرف برای گفتن داشته است اما فعالان اقتصادی بر این باورند که ضعف در «برندینگ» و «عملکرد جزیره‌ای» مانع از دستیابی این محصولات به ارزش واقعی بازارهای ملی و بین‌المللی شده است.

استاندار مطرح کرد: ضرورت سیتی برندینگ و ارزش‌آفرینی در صنایع همدان

️وی اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از آن بوده که در مقایسه با شهرهای پیشرویی چون اصفهان و کاشان که توانسته‌اند یک صدای یکپارچه در ارائه تصویر شهری خود ایجاد کنند، برندینگ خارج از استان همچنان نیازمند طراحی و اجرای یک استراتژی منسجم است.

ملانوری شمسی خاطر نشان کرد: ضرورت جهش از تولید صرف به ارزش‌آفرینی یک ضرورت در راستای سوق صنایع استان به سمت ارزش واقعی بوده که نیازمند برندینگ یکپارچه و مشاوره پیش از ارائه تسهیلات به صنایع استان است.

️وی تصریح کرد: استان همدان سابقه طولانی در تولید محصولات اساسی و نیمه‌ساخته دارد اما با این حال، در عصر حاضر تمرکز صرف بر حجم تولید، دیگر پاسخگوی نیازهای رقابتی نیست.

ملانوری شمسی تاکید کرد: در بسیاری از موارد، محصولات تولید شده در استان همدان از استانداردهای کیفی بالایی برخوردارند اما این کیفیت در سطح ملی یا بین‌المللی با نام استان همدان گره نخورده و این امر به معنای از دست دادن مزیت رقابتی است.

️استاندار همدان گفت: تولیدکنندگان محلی اغلب برندهای مستقل و شخصی خود را توسعه داده‌اند و عدم وجود یک "چتر برند استانی" که تضمین‌کننده کیفیت کلی باشد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سیتی برندینگ دیگر یک اقدام تزئینی نیست، بلکه یک ضرورت اقتصادی است، سیتی برندینگ به معنای ایجاد یک روایت منسجم و جذاب از هویت شهری است که این روایت، بتواند در ذهن مخاطب خارجی (سرمایه‌گذار، گردشگر، خریدار نهایی) تداعی‌گر ارزش‌های خاصی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha