حمید ملانوری شمسی شنبه ۱۰ آبان در بازدید هشت ساعته خود طی دو روز از غرفههای مستقر در نمایشگاه در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و فعالان اقتصاد محلی با حضور در غرفه شرکت شهرکهای صنعتی استان به نقش سیتی برندینگ در یکپارچهسازی ارزش محصولات صادراتی اشاره کرد و افزود: در حالی که استان همدان با داشتن قطبهای صنعتی و پتانسیلهای قوی در بخش صنایعدستی نظیر سفال و همچنین زنجیره کامل کشاورزی تا صنایع تبدیلی، همواره در عرصه تولید حرف برای گفتن داشته است اما فعالان اقتصادی بر این باورند که ضعف در «برندینگ» و «عملکرد جزیرهای» مانع از دستیابی این محصولات به ارزش واقعی بازارهای ملی و بینالمللی شده است.

️وی اظهار کرد: گزارشها حاکی از آن بوده که در مقایسه با شهرهای پیشرویی چون اصفهان و کاشان که توانستهاند یک صدای یکپارچه در ارائه تصویر شهری خود ایجاد کنند، برندینگ خارج از استان همچنان نیازمند طراحی و اجرای یک استراتژی منسجم است.
ملانوری شمسی خاطر نشان کرد: ضرورت جهش از تولید صرف به ارزشآفرینی یک ضرورت در راستای سوق صنایع استان به سمت ارزش واقعی بوده که نیازمند برندینگ یکپارچه و مشاوره پیش از ارائه تسهیلات به صنایع استان است.
️وی تصریح کرد: استان همدان سابقه طولانی در تولید محصولات اساسی و نیمهساخته دارد اما با این حال، در عصر حاضر تمرکز صرف بر حجم تولید، دیگر پاسخگوی نیازهای رقابتی نیست.
ملانوری شمسی تاکید کرد: در بسیاری از موارد، محصولات تولید شده در استان همدان از استانداردهای کیفی بالایی برخوردارند اما این کیفیت در سطح ملی یا بینالمللی با نام استان همدان گره نخورده و این امر به معنای از دست دادن مزیت رقابتی است.
️استاندار همدان گفت: تولیدکنندگان محلی اغلب برندهای مستقل و شخصی خود را توسعه دادهاند و عدم وجود یک "چتر برند استانی" که تضمینکننده کیفیت کلی باشد وجود ندارد.
وی تاکید کرد: سیتی برندینگ دیگر یک اقدام تزئینی نیست، بلکه یک ضرورت اقتصادی است، سیتی برندینگ به معنای ایجاد یک روایت منسجم و جذاب از هویت شهری است که این روایت، بتواند در ذهن مخاطب خارجی (سرمایهگذار، گردشگر، خریدار نهایی) تداعیگر ارزشهای خاصی باشد.
انتهای پیام


نظرات