محمدامین جاویدپور، اظهار کرد: استانداری سمنان در ۶ ماهه اول امسال با اجرای ۸۷ برنامه پاسخگویی برخط از طریق سامانه ۱۱۱ و برگزاری بیش از ۱۷۰۰ ملاقات عمومی، گامهای مؤثری در تقویت ارتباط مستقیم مردم و مدیران و ارتقاء نظام پاسخگویی در استان برداشته است.
وی ادامه داد: این برنامهها در راستای اجرای ابلاغ معاون اول رئیسجمهور مبنی بر گسترش ارتباط نزدیک و مستمر دولتمردان با مردم و نخبگان، با هدف توسعه گفتوگوهای سازنده، افزایش مشارکت عمومی در تصمیمگیریها و پاسخگویی مؤثر به مطالبات مردمی، برنامههای متعددی در دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری سمنان به اجرا درآمده است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری سمنان گفت: دریافت مطالبات، رسیدگی و پاسخگویی به درخواستها با رویکرد حل مسئله و ارائه پاسخ بر اساس قوانین و مقررات جاری، از اهداف و مأموریتهای اصلی سامانه سامد است. کارشناسان این سامانه در ساعات اداری از طریق شماره تماس ۱۱۱ پاسخگوی تماسهای مردمی از سراسر استان هستند.
وی افزود: به استناد بند (۸-۴) نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و با هدف بهرهگیری از ظرفیت سامانه ۱۱۱ به عنوان یکی از ابزارهای دولت الکترونیک، از استاندار، معاونان، فرمانداران، مدیران کل دستگاههای اجرایی و شهرداران به صورت فصلی برای حضور در برنامههای پاسخگویی برخط دعوت بهعمل میآید تا شهروندان بتوانند از طریق تماس با سامانه ۱۱۱ به صورت مستقیم و بیواسطه با مسئولان گفتوگو و مسائل خود را مطرح کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری سمنان در ادامه اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۴، تعداد ۸۷ برنامه پاسخگویی برخط ۱۱۱ با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده و در مجموع بیش از ۳۱۰ تماس مردمی در این برنامهها دریافت و پاسخ داده شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان در امروز یکشنبه ۱۱ آبان، جاویدپور با اشاره به اهمیت استمرار دیدارهای مردمی گفت: برگزاری و نظارت بر ملاقاتهای عمومی و چهره به چهره مدیران استانی و شهرستانی از دیگر برنامههای محوری این دفتر است. بر اساس گزارشهای دریافتی از دستگاههای اجرایی و راستیآزماییهای انجامشده، در ششماهه نخست امسال ۱۷۲۲ برنامه ملاقات عمومی برگزار و طی آن ۶۰۳۱ نفر از شهروندان استان به صورت مستقیم با مدیران و مسئولان دیدار کردهاند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری ملاقاتهای هفتگی در محل دستگاههای اجرایی، میزهای ارتباطات مردمی مدیران در پایگاههای نماز جمعه مرکز استان و شهرستانها نیز مطابق با دستورالعمل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، با هدف تسهیل دسترسی مردم به مدیران اجرایی در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام



نظرات