• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۴ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404081811264
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: بیش از نیمی از اولیا در شیراز و صدرا مشارکت مالی در مدارس نداشتند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: بیش از نیمی از اولیا در شیراز و صدرا مشارکت مالی در مدارس نداشتند

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد اولیای دانش‌آموزان در شیراز و صدرا تاکنون هیچ مشارکتی در مدارس نداشته‌اند و بخشی از مدارس که در بازه ثبت‌نام وجه دریافت کرده‌اند، شامل مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد بوده‌اند.

محسن کلاری امروز یکشنبه ۱۸ آبان در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت مالی مدارس گفت: صورتحساب تمام مدارس شیراز و صدرا در بازه خرداد تا آبان‌ماه استخراج و بررسی شد.

وی افزود: بیشترین میزان مشارکت مالی اولیا در ماه‌های شهریور و مهر اتفاق افتاده که نشان می‌دهد بیشتر مدیران مدارس، دستورالعمل منع اخذ وجه هنگام ثبت‌نام را رعایت کرده‌اند.

ادامه داد: مدارسی که در تیر و مرداد وجه دریافت کرده‌اند، عمدتاً مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد بوده‌اند که شهریه مصوب داشته‌اند. با این حال، برخی مدارس نیز برخلاف قانون عمل کرده‌اند که عملکرد آن‌ها به‌صورت موردی در حال بررسی است تا میزان رعایت قانون توسط مدیران مشخص شود.

کلاری در ادامه تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کمک‌های مالی اولیا کمتر از یک میلیون تومان بوده است. با توجه به هزینه‌های جاری مدارس و تورم موجود، پیش‌بینی می‌شد اگر خانواده‌ها به‌طور میانگین دو میلیون تومان کمک کنند، مدارس بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را پوشش می‌دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد اولیا هیچ مشارکتی نداشته‌اند که مشکلاتی در پرداخت قبوض و هزینه‌های جاری مدارس ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: اصل بر رضایت اولیا است و در سال گذشته تلاش شد نگاه مدیران نسبت به دریافت مشارکت‌های مردمی تغییر کند تا دریافت وجوه صرفاً بر پایه اعتماد و اقناع خانواده‌ها باشد.

افت میانگین نمرات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۴

کلاری همچنین به نتایج امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: میانگین نمرات در سطح کشور نسبت به سال گذشته کاهش داشته و این روند در فارس نیز مشاهده می‌شود.

وی در ادامه افزود: در پایه یازدهم، برخی شهرستان‌ها رشد نمرات و برخی کاهش را تجربه کرده‌اند که نشان‌دهنده نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای ارتقای کیفیت آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: شرایط فیزیکی حوزه‌های امتحانی بر عملکرد دانش‌آموزان مؤثر است و حوزه‌ها برای ارتقای کیفیت امتحانات تجهیز شده‌اند.

وی افزود: شناسایی چالش‌ها و اجرای برنامه‌های جبرانی در شهرستان‌های با رتبه پایین‌تر، در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد تا سطح نمرات در امتحانات نهایی بهبود یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha