• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۴ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1404081911980
  • خبرنگار : 71282

نمایشگاه‌های کار فرصتی برای استخدام

نمایشگاه‌های کار فرصتی برای استخدام

در تمام دنیا برگزاری نمایشگاه‌های کار با هدف دسترسی به فرصت‌های شغلی بی‌شمار،کسب تجربه در زمینه مصاحبه‌های شغلی و آشنایی با مدیران منابع انسانی شرکت‌ها و صنایع صورت می‌گیرد اما این همه ماجرا نیست و کسانی که در نمایشگاه‌های کار شرکت می‌کنند به خوبی می‌دانند که در صورت داشتن مهارت و رزومه‌ای قوی، امکان استخدام از سوی کارفرمایان پیش از ترک نمایشگاه و انعقاد قرارداد کار می‌تواند برایشان رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، یکی از راه‌های آشنایی جویندگان کار با فرصت‌های شغلی و تامین نیروی مورد نیاز صنایع و بنگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های کار است. همه ساله نمایشگاه‌های کار در ایران با هدف تعامل مستقیم کارجویان و کارفرمایان برگزار می‌شود.

در این رویداد سازمان‌های شرکت کننده موقعیت‌های شغلی مختلف خود را ارائه می‌دهند و کارجویان ضمن مراجعه به نمایشگاه علاوه بر کسب اطلاعات درباره شرکت‌ها و ارسال رزومه، با نمایندگان هر سازمان به طور مستقیم گفت‌وگو می‌کنند.

حضور در نمایشگاه‌های کار برای کارفرمایان مزیت‌های بسیاری دارد و کمک می‌کند تا درک بهتری از نیازهای شغلی آینده داشته باشند.

یکی از دستاوردهای برگزاری نمایشگاه‌های کار برای بنگاه‌ها،ارتقای برند کارفرمایی و تامین نیروی متخصص و برای کارجویان، پیدا کردن موقعیت و فرصت شغلی مناسب و شبکه‌سازی است.از سوی دیگر برپایی نمایشگاه کار به فارغ‌التحصیلان جویای کار کمک می‌کند تا ضمن شناسایی فرصتهای شغلی متنوع، با دریافت مشاوره‌های حرفه‌ای مسیر شغلی خود را ارتقا دهند.

حضور در نمایشگاه‌های کار برای کارفرمایان نیز مزیت‌های بسیاری دارد و کمک می‌کند تا درک بهتری از نیازهای شغلی آینده داشته باشند. تعامل با متقاضیان و شنیدن نقطه نظرات آن‌ها می‌تواند سرنخ‌های مهمی درباره مهارت‌های مورد تقاضا در بازار کار ارائه دهد.این امر به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا برای نیازهای آینده خود برنامه‌ریزی و دوره‌های آموزشی مناسبی برای کارکنان فعلی طراحی کنند.

به گزارش ایسنا، برای حضور در نمایشگاه‌ کار داشتن رزومه مهم است. ارائه رزومه‌ای از مهارت‌ها، تجربیات کاری،تحصیلات و دستاوردها علاوه بر اینکه کمک می‌کند تجربیات و مهارت‌ها نشان داده شود می‌تواند توجه کارفرمایان را برای به‌کارگیری نیروی متناسب با نیاز شغلی جلب کند.

ارزیابی وضعیت رقبا،تقویت موقعیت رقابتی تولیدکنندگان و کارفرمایان در بازار و جذب استعدادهای برتر از دیگر نتایج و ویژگی‌های برپایی نمایشگاه‌های کار است.

در همین راستا، اخیرا پانزدهمین نمایشگاه کار در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و سید مالک حسینی ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از آن بازدید کرد.

 کارجویان از نزدیک در جریان موقعیت شغلی و میزان دستمزد کار قرار می‌گیرند و شانس انعقاد قرارداد و استخدام را به دست می‌آورند.
کارجویان در نمایشگاه کار شانس انعقاد قرارداد و استخدام را به دست می‌آورند

وی در جریان بازدید، نمایشگاه کار را بستر خوبی برای دانشجویان دانست که قبل از فارغ التحصیلی با شرایط اشتغال و کار آشنا شده و با شناخت کامل جذب بازار کار شوند.

به گفته معاون اشتغال وزارت کار در صورتی که تمرکز بر مهارت‌های تخصصی روی دانشجویان سال اولی که در ابتدای راه هستند، بیشتر شود آنها مهارت‌های خود را افزایش داده و با شناخت بهتر و فرصت بیشتر در جهت انتخاب مسیر شغلی گام برمی‌دارند.

در نمایشگاه کار،کارفرمایان از درخواست شغلی، تجربه و سابقه متقاضیان کار،میزان مهارت و استعدادهای آنها آگاه می‌شوند. حسینی از فناوری‌های دیجیتال و پلتفرم‌هایی که همرسانی بین نیروری کار،صنایع و بنگاه‌ها را برقرار می‌کنند به عنوان بسترهای مناسب اشتغال در کشور نام برد و گفت: در برگزاری چنین رویدادهایی تخصص و مهارت،دانش، میزان حقوق و دستمزد و مسیر شغلی که برای آن تعریف می‌شود مهم است و موجب جذب افراد می‌شود.

کارشناسان معتقدند برگزاری نمایشگاه‌های کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا امکان گفت‌وگوی حضوری و چهره به چهره وجود دارد، در نتیجه افراد با رضایت خاطر بیشتری فرصت‌های شغلی مورد نیاز خود را پیگیری می‌کنند. کارفرمایان و شرکت‌های خواهان نیروی کار نیز از سطح مهارت و تخصص و دانش نیروی مورد نیاز خود اطلاع می‌یابند. در چنین رویدادهایی شرکت‌ها می‌توانند با ارائه اطلاعات دقیق در مورد مزایای شغلی و فرصت‌های رشد تصویر مثبتی از خود در ذهن متقاضیان ایجاد کنند. کارفرمایان نیز می‌توانند با ایجاد غرفه‌های جذاب،تمایل مخاطبان را جلب کنند و زمینه‌های ارتقای همکاری را افزایش دهند.

درعین حال در دنیای امروز بسیاری از نمایشگاه‌های مدرن با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال و فعال‌سازی‌های دیجیتالی، جای پای خود را در ذهن مخاطبان باز کرده‌اند زیرا استفاده از فناوری‌های نوین به طرز چشمگیری در طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی تأثیرگذار است. به‌کارگیری فناوری‌های نوین می‌تواند تجربه بازدید از غرفه را جذاب‌تر کند و این ویژگی‌ها به ماندگاری برند کارفرمایان در ذهن بازدیدکنندگان و کارجویان کمک کرده و تمایز در میان رقبا را تقویت کند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر روش‌های مختلفی برای جست و جوی موقعیت شغلی وجود دارد اما نمایشگاه‌های کار به بازدیدکنندگان اجازه داشتن ارتباط مستقیم و رودرو با کارفرمایان را می‌دهد. در نمایشگاه کار کارفرمایان از درخواست شغلی،تجربه و سابقه متقاضیان کار، میزان مهارت و استعدادهای آنها آگاه می‌شوند و کارجویان از نزدیک در جریان موقعیت و جایگاه شغلی،میزان دستمزد آن کار قرار می‌گیرند و شانس انعقاد قرارداد و استخدام را به دست می‌آورند.

برگزاری نمایشگاه‌های کار در تمام دنیا با هدف دسترسی به فرصت‌های شغلی بی‌شمار و حرفه‌ای، کسب تجربه در زمینه مصاحبه‌های شغلی، ثبت‌نام برای دوره‌های آموزشی و مهارتی،حضور رایگان در جلسات و سمینارها،گرفتن اطلاعات مورد نیاز درباره موقعیت‌های شغلی، ارائه رزومه و درخواست شغلی و امکان آشنایی با مدیران منابع انسانی شرکت‌ها و صنایع برگزار می‌شود. حضور در نمایشگاه‌های کار امکان استخدام از سوی کارفرمایان پیش از ترک نمایشگاه و انعقاد قرارداد را فراهم می‌کند و می‌تواند شانس قرار گرفتن در جایگاه صحیح شغلی را با اولین برخورد افزایش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha