• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۴ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1404082515447
  • خبرنگار : 50187

معاون آموزش و پرورش استان اعلام کرد

رشد ۴ برابری سرانه مدارس کرمان در دولت چهاردهم

رشد ۴ برابری سرانه مدارس کرمان در دولت چهاردهم

ایسنا/کرمان معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از رشد چهار برابری سرانه مدارس استان در دولت چهاردهم خبر داد و گفت: توجه به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی اولویت اصلی ماست و هیچ فعالیت آموزشی و تربیتی در استان به خاطر کمبود منابع مالی تعطیل نخواهد شد.

سعید احمدی ۲۵ آبان در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش با اشاره به رشد چشمگیر سرانه مدارس دولتی و افزایش حمایت‌های دولت از نظام تعلیم و تربیت، افزود: با توجه به قرار گرفتن مسئله ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش در دستور کار دولت، پشتیبانی‌های مالی از مدارس در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این ارقام نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به حوزه آموزش و پرورش است، هرچند هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم و نیازهای مالی مدارس بیش از این میزان است، اما تزریق این منابع در شرایط اقتصادی فعلی کشور، نویدبخش روزهای بهتری برای نظام آموزشی است.

احمدی اظهار امیدواری کرد که با تداوم روند حمایتی دولت و برنامه‌ریزی هدفمند وزارت آموزش و پرورش، در آینده نزدیک شاهد افزایش بیشتر منابع مالی و ارتقاء سطح خدمات آموزشی در مدارس استان باشیم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی ویژه همکاران فرهنگی در سراسر استان کرمان خبر داد و گفت: کیفیت دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت نقش مهمی در ارتقاء دانش، مهارت و نگرش کارکنان دارد.

معاون آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هرچه دوره‌ها از نظر محتوا، روش اجرا و ارزیابی استانداردتر باشند، اثرگذاری آن‌ها در بهبود عملکرد فردی، شغلی و سازمانی بیشتر خواهد بود و از این‌رو، ارتقاء کیفیت آموزش‌های کوتاه‌مدت از اولویت‌های اصلی در توسعه منابع انسانی استان است.

وی اظهار کرد: در همین راستا، نیازسنجی آموزشی به‌عنوان نخستین گام در طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی مورد تأکید قرار گرفته چراکه شناسایی دقیق نیازهای واقعی شغلی و سازمانی به ما کمک می‌کند تا آموزش‌ها هدفمند، اثربخش و منطبق با اولویت‌های حرفه‌ای همکاران فرهنگی اجرا شوند.

احمدی با بیان اینکه پس از اجرای دوره‌های آموزشی، سنجش اثربخشی نقش کلیدی در ارزیابی نتایج و بهبود کیفیت دارد، ادامه داد: این ارزیابی‌ها به ما نشان می‌دهند که فراگیران تا چه اندازه از آموزش‌ها رضایت داشته‌اند، چه میزان یادگیری حاصل شده و تا چه حد آموخته‌ها در محیط واقعی به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: استان کرمان اجرای مجموعه‌ای از برنامه‌ها را در دستور کار دارد که با هدف نظارت، ارزیابی و سنجش اثربخشی دوره‌های آموزشی بر اساس الگوهای استاندارد جهانی در سه سطح واکنش، یادگیری و انتقال آموخته‌ها به محیط کار در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha