۱۴۰۵-۰۱-۱۵ | ۱۵:۲۷
عکس فرمانده ماموریت ماه از سیاره مادری

عکس روز ناسا

عکس فرمانده ماموریت ماه از سیاره مادری

فرمانده ماموریت «آرتمیس ۲» در روز دوم ماموریت، عکسی را از زمین ثبت کرده و آن را در قاب زیبایی به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایسنا، سیاره زیبای ما از قطبی به قطب دیگر در این عکس فضایی از پنجره فضاپیمای «اوریون»(Orion) ثبت شده است. 

به نقل از ناسا، از دیدگاه فضاپیما، خورشید در حال حرکت به پشت لبه روشن زمین در امتداد پایین سمت راست است. آفریقا و شبه جزیره ایبری روی سطح آبی کم‌رنگ سیاره قابل مشاهده هستند؛ در حالی که شفق‌های قطبی در بالا سمت راست و پایین سمت چپ، قطب‌های جنوب و شمال زمین را در بر گرفته‌اند. 

 «رید وایزمن»(Reid Wiseman) فرمانده ماموریت «آرتمیس ۲»(Artemis II) این عکس تاریخی را در روز دوم پرواز (دوم آوریل) پس از تکمیل سوخت تزریقی برنامه‌ریزی‌شده گرفت. این سوخت، فضاپیما را از مدار زمین خارج کرد و اینتگریتی و خدمه را در مسیری قرار داد که آنها را به دور ماه خواهد برد و دوباره به زمین باز خواهد گرداند. 

انسان‌ها آخرین بار این سفر را بیش از ۵۰ سال پیش انجام دادند.

انتهای پیام

# علمی‌ و دانشگاهی

آخرین اخبار علمی‌ و دانشگاهی