۱۴۰۵-۰۳-۲۶ | ۰۹:۴۷
منبع: نمایندگی خوزستان
اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع در خرمشهر از اول تیر

اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع در خرمشهر از اول تیر

خوزستان (ایسنا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به جزئیات اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از اجرای این برنامه از اول تیر در خرمشهر خبر داد. 

دکتر سید محمد صالحی بهبهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از یکم تیرماه امسال به عنوان یکی از ۲۰ شهر پایلوت کشور، برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در خرمشهر اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای متعدد اجرای این برنامه افزود: سلامت‌محوری به جامعه درمان‌محوری از مهمترین مزایای کلان این اتفاق به شمار می‌رود. چهار ویزیت رایگان در سال، کاهش بالای پرداخت از جیب بیمار و بستری رایگان، از جمله مزایای مهم اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشکی خانواده است که دکتر صالحی به آنها اشاره کرد.

صالحی بهبهانی ادامه داد: ابتدا به ساکن هزینه‌ها در سطح یک و در مراکز بهداشتی شهری و روستایی کاهش پیدا خواهد کرد و سپس در سطح دو و در کلینیک‌های بیمارستان‌ها و خدمات سرپایی نیز این کاهش هزینه را شاهد خواهیم بود و این مهم تا سطح سه و بستری نیز مستمر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: پیش از اجرای برنامه حدود ۳۰ درصد فرانشیز از جیب مردم پرداخت می‌شد که بعد از اجرای برنامه پزشکی خانواده این عدد به حدود پانزده درصد می‌رسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بعد از اجرای برنامه، فایل و پرونده سلامت برای هر فرد ایرانی ایجاد می‌شود، بیان کرد: با توجه به این موضوع که برنامه نظام ارجاع پیش‌تر در کشورهای مختلفی ایجاد شده و موفق بوده است، برآیند ما این است که بعد از اجرای آن در کشور، جامعه از لحاظ سرانه درمان وضعیت به‌سامان‌تری پیدا خواهد کرد و در عین حال در بحث پایش سلامت افراد خانوار نیز کارها به صورت دقیق‌تر دنبال می‌شود و در کل به سمت جامعه‌ای سالم‌تر و هوشمندتر حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها