محمدانور بجارزهی پنجشنبه ۲۸ خرداد در بازدید از روند ساخت بیمارستان چابهار اظهار کرد: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه در سالهای گذشته بوده که با پیگیریهای مستمر در سطوح مختلف ملی و استانی، اکنون روند اجرایی آن وارد مرحله جدیدی از پیشرفت شده است.
وی افزود: جنوب سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیشاز ۷۰۰ هزار نفر همواره با کمبود جدی تختهای بیمارستانی و محدودیت در دسترسی به خدمات تخصصی و فوقتخصصی درمانی مواجه بوده و همین موضوع موجب شده بیماران برای دریافت خدمات درمانی ناچار به مراجعه به سایر استانها شوند که این امر هزینههای سنگینی را به خانوادهها تحمیل میکند.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تکمیل این بیمارستان علاوهبر افزایش ظرفیت پذیرش بیماران، موجب توسعه خدمات تخصصی، کاهش اعزام بیماران به خارج از منطقه، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و بهبود شاخصهای سلامت در جنوب استان خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختهای درمانی در سواحل مَکُران گفت: متناسب با رشد جمعیت و گسترش خدمات در منطقه، توسعه امکانات درمانی یک ضرورت اجتنابناپذیر است و بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار یکی از پروژههای راهبردی در مسیر تحقق عدالت سلامت محسوب میشود.
بجارزهی ادامه داد: در ماههای اخیر نشستها و پیگیریهای متعددی با وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاههای مرتبط انجام شده و خوشبختانه این پیگیریها منجر به تسریع در روند اجرایی پروژه شده است.
وی در ادامه تأکید کرد: بهرهبرداری از این بیمارستان میتواند نقش مهمی در کاهش هزینههای درمانی مردم، صرفهجویی در زمان دسترسی به خدمات پزشکی و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در منطقه داشته باشد.
نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه بزرگ درمانی نه تنها پاسخ به یکی از مطالبات دیرینه مردم جنوب سیستان و بلوچستان است، بلکه میتواند زمینهساز جهشی مهم در شاخصهای سلامت و تبدیل چابهار به یکی از مراکز مهم ارائه خدمات درمانی در شرق کشور باشد.
انتهای پیام
