۱۴۰۵-۰۳-۳۰ | ۲۱:۱۳
منبع: نمایندگی همدان
افتتاح ساختمان آتش‌نشانی و سایت مدیریت بحران شهرداری ملایر

افتتاح ساختمان آتش‌نشانی و سایت مدیریت بحران شهرداری ملایر

همدان (ایسنا) - ساختمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر در میدان بهارستان با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان با حضور استاندار همدان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی شنبه ۳۰ خرداد افتتاح شد. 

این ساختمان در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع در دو طبقه با کاربری اداری و خدماتی سالن جلسات و مرکز مانیتورینگ مرکزی و همچنین یک سوله به متراژ ۷۵۰ متر مربع احداث شده است.

حمید ملانوری شمسی، استاندار همدان در این مراسم ضمن تجلیل از عملکرد شهرداری ملایر، این نهاد را یکی از مجموعه‌های موفق و الگوی مدیریت شهری در استان دانست. 

استاندار همدان تصریح کرد: ملایر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری، پتانسیل تبدیل شدن به یک «شهر درآمدزا» را داراست.

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد ملایر، اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری در ملایر، بزرگ‌ترین سرمایه استان و محرک اصلی توسعه است؛ هدف ما ایجاد شهری است که دارای درآمد مستقل باشد؛ برای این منظور، فراهم کردن زیرساخت‌های توریستی، مسیری استراتژیک برای رسیدن به این هدف اقتصادی است.

ملانوری شمسی در تحلیل مفهوم کیفیت زندگی، خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداری تنها به تغییرات فیزیکی محدود نمی‌شود، بلکه ارتقای کیفیت زندگی در ابعاد اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و آموزشی، جوهره اصلی مدیریت شهری است. 

وی افزود: مدیریت شهر شامل سه ضلع اصلی شهرداری، شورای شهر و شهروندان است و اگر این سه ضلع در یک هم‌افزایی و حرکت جهادی عمل کنند، هزینه‌ها کاهش و کیفیت زندگی به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

استاندار همدان به ماهیت غیردولتی و درآمدزایی شهرداری اشاره کرد و گفت: برای کاهش بار مالی از دوش شهروندان، باید از ظرفیت‌های قانونی برای تأمین منابع استفاده کرد. حل پرونده‌های معطل مانده در کمیسیون ماده ۵ که حتی قدمت آن‌ها به ۳۰ سال می‌رسید، گامی بزرگ در جهت تأمین منابع و کمک به حقوق مردم است.

وی از اهدا یک دستگاه آتش‌نشانی ۸.۵ تنی جدید جهت ارتقای توان عملیاتی و تجهیزات آتش‌نشانی ملایر خبر داد و افزود: استان آمادگی کامل برای بررسی و پشتیبانی از تمامی طرح‌های مطرح شده توسط شهردار ملایر را دارد.

افتتاح ساختمان آتش نشانی و سایت مدیریت بحران شهرداری ملایر

مجید فرجی، شهردار ملایر نیز در ادامه با اشاره به ضرورت ارتقای سطح ایمنی شهر، از تکمیل ایستگاه چهارم آتش‌نشانی خبر داد. 

فرجی مطرح کرد: با توجه به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری ملایر و نیاز به پوشش حریم و خارج از حریم شهر، این ایستگاه در استراتژیک‌ترین نقطه ممکن احداث شده است تا دسترسی به مناطق حاشیه‌ای تسهیل شود.

وی با بیان اینکه این پروژه که در زمینی به وسعت ۸۰۰۰ مترمربع و با بنایی ۳۱۰۰ مترمربع اجرا شده است، افزود: با بهره‌گیری از طرح تجاری (احداث ۱۱ واحد مغازه) و با رویکرد خودکفا، تکمیل شده است. 

فرجی تصریح کرد: ضمن احداث ایستگاه، چهار سوییت اسکان اضطراری نیز با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

فرجی با پرداختن به حوزه گردشگری، از سرمایه‌گذاری‌های گسترده شهرداری در محدوده بافت تاریخی خبر داد. 

وی بیان کرد: پس از انجام پروژه‌هایی مانند «بام ملایر»، «مینی‌ورلد» و بازسازی خانه‌های تاریخی، تلاش می‌شود تا تمرکز از مرکز شهر به سمت بافت تاریخی سوق داده شود. 

شهردار ملایر با بیان اینکه ظرفیت اقامتی شهر از طریق توسعه بخش هتلداری به شدت در حال افزایش است، افزود: ۳ هتل با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در حال ساخت یا بازسازی هستند که در مجموع با ظرفیت بیش از ۴۰۰ مسافر، نقشی حیاتی در رونق گردشگری ملایر ایفا خواهند کرد.

افتتاح ساختمان آتش نشانی و سایت مدیریت بحران شهرداری ملایر

انتهای پیام 

آخرین اخبار استان ها