• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۳۸۵ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 8505-14155

به دليل عدم صدور رواديد از سوي امريكا تيم خودرو خورشيدي «غزال ايراني» از حضور در طرح بين‌المللي طراحي خودروهايي با سوخت جايگزين باز ماند

به دليل عدم صدور رواديد از سوي امريكا 
تيم خودرو خورشيدي «غزال ايراني» از حضور در طرح بين‌المللي طراحي خودروهايي با سوخت جايگزين باز ماند

به دليل ممانعت امريكا در صدور رواديد، تيم خودرو خورشيدي «غزال ايراني» دانشكده فني دانشگاه تهران با وجود دعوت دانشگاه MIT از حضور در جمع 21 تيم برتر دانشگاه‌هاي جهان كه با هدف ايده‌پردازي براي طراحي خودروهايي با سوخت جايگزين در اين دانشگاه گردآمده‌اند، بازماند.

دكتر كارن ابري نيا، مسؤول گروه خودرو خورشيدي غزال ايراني با اعلام اين مطلب به خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: با توجه به ويژگي‌هاي برتر خودرو غزال ايراني دانشگاه MIT (موسسه فن‌آوري ماساچوست) رسما از اين تيم دعوت كرده بود به عنوان تنها تيم آسيايي در تيم‌وركي بين‌المللي كه تابستان امسال با حضور برترين گروه‌هاي‌هاي سازنده خودروهاي خورشيدي جهان در اين دانشگاه تشكيل شده شركت كنند كه مسئولان سفارت آمريكا در تركيه از ارائه رواديد خودداري كردند.

وي خاطرنشان كرد: خودداري مسئولان سفارت از صدور رواديد در حالي بوده كه تيم از تمامي مدارك و حمايت‌هاي مالي برخوردار بوده است.

دكتر ابري‌نيا تصريح كرد: اگرچه با ممانعت سفارت امريكا امكان شركت در پروژه برايمان فراهم نشد ولي با توجه به مكاتباتي كه با اعضاي شركت‌كننده داريم اين پروژه روند خوبي را در پيش گرفته است.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: خودرو خورشيدي غزال ايراني در مسابقات بين‌المللي خودروهاي خورشيدي كه اواخر شهريور ماه در تايوان برگزار مي‌شود، شركت مي‌كند.

دكتر ابري‌نيا به ايسنا گفت: در حال حاضر خودرو غزال با كشتي به تايوان منتقل شده و اعضاي تيم نيز در روزهاي نزديك به مسابقات به اين كشور سفر مي‌كنند.

وي در پايان افزود: در اين مسابقات تيم‌هاي شركت‌كننده مسافتي حدود 304 مايل را در مدت سه روز طي مي‌كنند و تفاوت آن با مسابقات دو سالانه خودروهاي خورشيدي استراليا در زمان و مسافت مسابقه است كه در مسافت استراليا تيم‌ها بايد مسافتي نزديك به سه هزار مايل را در مدت زمان يك هفته طي كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha