• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8606-16881
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدير کل دفتر برنامه‌ريزي گردشگري داخلي: سهميه‌بندي بنزين مراكز اقامتي را فلج نكرد ضعيف بودن تبليغات براي گردشگران داخلي يكي از ضعف‌هاست

مدير کل دفتر برنامه‌ريزي گردشگري داخلي:
سهميه‌بندي بنزين مراكز اقامتي را فلج نكرد
ضعيف بودن تبليغات براي گردشگران داخلي يكي از ضعف‌هاست

مدير کل دفتر برنامه‌ريزي گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور گفت: بخش خصوصي در راستاي توسعه‌ي گردشگر داخلي امسال فعال خواهد شد.

جمشيد حمزه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خراسان رضوي، افزود: فعال كردن بخش خصوصي شامل دفاتر خدمات مسافرتي، مراکز اقامتي و ... يکي از برنامه‌هاي سازمان در راستاي توسعه‌ي گردشگر داخلي است.

وي تاكيد كرد: بيشتر تلاش سازمان در سال 1386 تقويت و فعال كردن دفاتر خدمات مسافرتي است که تحقق اين امر توسط دفاتر با انجام تورهاي گروهي صورت خواهد گرفت.

سهميه‌بندي بنزين مراكز اقامتي را فلج نكرد

مدير کل دفتر برنامه‌ريزي گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره‌ي تاثير سهميه‌بندي بنزين بر ميزان مسافر، بيان کرد: سهميه‌بندي بنزين در ابتداي اجرا، يک شوک بود؛ ولي اكنون به‌طور کامل برطرف شده است، به‌طوري که در برخي مناطق، جذب 120 درصدي مسافر را داشتيم.

وي کاهش 40 درصدي مسافر طبق نظر مسؤولان گردشگري استان را نادرست دانست و افزود: ماه گذشته، در مشهد با پر بودن 100 درصدي مراکز اقامتي روبه‌رو بوديم. به هر حال، ما نمي‌گوييم که سهميه‌بندي بنزين در کاهش مسافر بدون تاثير بوده است، طبيعتا تاثير داشته، ولي نه تا آن حد که مراکز اقامتي را فلج کند.

حمزه‌زاده درباره‌ي اقدامات سازمان براي توسعه‌ي سفرکارت، اظهار داشت: تاکنون در اين راستا 12 شرکت دولتي اقدام به تهيه‌ي سفرکارت كرده‌اند و صدور کارت 56هزار و 500 نفر نهايي شده است.

ضعيف بودن تبليغات براي گردشگران داخلي از ضعف‌هاي سازمان است

حمزه‌زاده در پاسخ به پرسشي درباره‌ي دلايل ضعيف بودن تبليغات و اطلاع‌رساني جاذبه‌هاي گردشگري استان‌ها به گردشگران داخلي، گفت: ضعيف بودن تبليغات براي گردشگران داخلي يکي از ضعف‌هاي سازمان است که بايد حوزه‌ي تبليغات در استان‌ها و مرکز، برنامه‌ريزي‌هاي لازم را براي آن انجام دهند، چراکه گسترش تبليغات در افزايش گردشگر داخلي تاثير صددرصدي خواهد داشت.

وي اظهار داشت: اساس توسعه‌ي گردشگر داخلي بر تبليغ جاذبه‌هاي گردشگري است و بايد به بحث تبليغات بهاي بيشتري داده شود. متاسفانه در حوزه‌ي تبليغات به‌نحو شايسته عمل نکرده‌ايم و بايد در قالب CD، بروشور،‌ کتاب و ... زمينه‌ي تبليغ جاذبه‌هاي گردشگري را در استان فراهم كنيم.

حمزه‌زاده ادامه داد: متاسفانه به‌دليل نبود تبليغات مناسب، مسافران در مراکز شهرها گيج مي‌شوند. لذا بحث تبليغات براي گردشگر داخلي اهميت داد.

پس از سهميه‌بندي بنزين تقاضا براي سفرهاي همگاني بيشتر شد

مدير کل دفتر برنامه‌ريزي گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور بيان كرد: پس از سهميه‌بندي بنزين در راستاي سفرهاي همگاني، تقاضاي بيشتري براي استفاده از تور شده است، به‌طوري که اكنون تمام دفاتر، مجموعه‌هاي لازم را ارايه و تورها به‌نحو احسن انجام مي‌شوند.

وي افزود: سفرهاي همگاني به‌طور صددرصد مقرون به‌صرفه‌اند و برخي بر اين نظرند که سفرهاي ارزان‌قيمت فقط براي قشر کم‌درآمد درنظر گرفته شده‌اند، درحالي‌كه اين‌طور نيست.

به گفته‌ي او، سازمان، سفرهاي ارزان‌قيمت و تورهاي گروهي را براي قشر کارگر با درآمد صفر تا فردي شاغل با درآمد بالا درنظر گرفته است که با توجه به وضعيت و شرايط افراد، تورهاي مختلفي طراحي شده‌اند.

حمزه‌زاده اظهار داشت: استنباط سازمان از سفرهاي ارزان‌قيمت، کاهش هزينه‌ها در عين افزايش کيفيت است که ميانگين هزينه‌ها براي تمام خدماتي که به گردشگران داده مي‌شوند، درنظر گرفته شده است. همچنين در سفرهاي ارزان‌قيمت و تورهاي گروهي به‌طور ميانگين 30 درصد هزينه کاهش مي‌يابد كه خوشبختانه تاکنون موفق بوده است.

وي گفت: تاکنون طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده پيشرفت در سفرهاي داخلي خوب و متناسب بوده است؛ ولي بايد در راستاي تقويت و جهش سفرهاي داخلي اقدام كنيم و با توجه به جاذبه‌هاي فراوان گردشگري در کشور بايد بيشتر روي سفرهاي داخلي کار و به آن توجه كرد.

حمزه‌زاده اضافه کرد: پس از سهميه‌بندي بنزين بيشتر سياست سازمان بر اين است که مردم به استان‌هاي هم‌جوار سفر کنند. لذا سازمان با اين شرايط در راستاي تقويت سفر به استان‌هاي هم‌جوار اقدام مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha