• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051508848

/ما و ماه مهماني خدا/

روزه جهت‌دار باعث صافي روح مي‌‌شود

روزه جهت‌دار باعث صافي روح مي‌‌شود

يك استاد دانشگاه گفت: ماه رمضان به خاطر معنويتي كه در سطح جامعه بوجود مي‌آورد اثري روي افراد مي‌گذارد كه كمتر به سمت گناه كشيده شوند.

يك استاد دانشگاه گفت: ماه رمضان به خاطر معنويتي كه در سطح جامعه بوجود مي‌آورد اثري روي افراد مي‌گذارد كه كمتر به سمت گناه كشيده شوند.

شهره فتوگرافي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «خداوند نگاه و عنايت خاصي به ماه مبارك رمضان دارد» اظهار كرد: ما در اين ماه تمام كارهايمان برنامه‌ريزي شده است، عبادات ما شكل خاص و منظمي به خود مي‌گيرد و از امور مادي دور مي‌شويم و به سمت امور معنوي مي‌رويم و به اين شكل حتماً جرم و گناه كمتر مي‌شود.

فتوگرافي با طرح اين سوال كه چه كنيم در كل سال اينگونه باشيم؟ افزود: فسلفه روزه اين است كه گرسنگي ما جهت‌دار باشد كه باعث صافي روح شود نه اين‌كه فقط خود را از خوردن و آشاميدن منع كنيم بلكه بايد تمام اعضاء و جوارحمان روزه‌دار باشد و يك روزه‌دار خاص باشيم.

وي افزود: در اين ماه به دليل اين‌كه امور مادي كم رنگ‌تر مي‌شود معنويات بيشتر براي ما مهم مي‌شود ما مي‌فهميم كه از كجا آمده‌ايم و به كجا مي‌رويم و بايد در كل سال بدانيم كه اين دنيا فقط يك گذرگاه است كه بايد توشه‌اي براي مقصود اصلي جمع كنيم.

اين استاد دانشگاه در پايان گفت: در تمامي زمان‌ها رفتار انسان‌ها روي همديگر تأثير مي‌گذارد، و در اين ماه حتي افرادي كه روزه نمي‌گيرند به دليل روزه افراد ديگر تحت تأثير قرار مي‌گيرند و جو حاكم در اين ماه، جو خاصي است و ما بايد سعي كنيم رفتارهاي متناسب به آن چيزي كه خداوند از ما خواسته باشد انجام دهيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha