• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 91071006474
  • منبع : نمایندگی سمنان

میزان فضای کتابخانه‌ای در سمنان سه برابر متوسط کشوری است

میزان فضای کتابخانه‌ای در سمنان سه برابر متوسط کشوری است

ایسنا/سمنان مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان سمنان گفت: به ازای هر صد نفر در این استان 3 متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان سمنان گفت: به ازای هر صد نفر در این استان 3 متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.

اميرعلي عموزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه سمنان، با بیان این که این رقم 3 برابر متوسط کشوری است، افزود: این فضا در شهرستان گرمسار 4.4 متر، در شهرستان مهدیشهر 4 متر، در شهرستان دامغان 3.9 متر، در شهرستان شاهرود 2.7 متر و در شهرستان سمنان 1.90 متر مربع است.

مدیرکل كتابخانه‌هاي عمومي استان ادامه داد: زیربنای كتابخانه‌هاي عمومي استان سمنان بالغ بر 18 هزار و 980 متر مربع است.

وی افزود: تعداد كتابخانه‌هاي عمومي استان 50 باب است كه بيش از 39 هزار نفر در اين كتابخانه عضويت فعال دارند.

وي ادامه داد: ايجاد 40 باب كتابخانه در بخش كودك و نوجوان، 3 باب كتابخانه ویژه نابينايان و ناشنوايان، 10 باب كافي نت و برگزاري حدود 65 دوره مسابقات فرهنگي و 607 برنامه جنبي و نمايشگاه از فعاليتهاي كتابخانه‌هاي عمومي استان در 7 سال گذشته است.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان سمنان خاطر نشان كرد: در حال تهيه و تدوين پروپوزال وضعيت مطالعه در استان هستيم که اين تحقيق با انجام يك بحث كارشناسانه در گستره استاني صورت مي‌گيرد.

عمو‌زاده با بيان اينكه فرهنگ كتاب و كتابخواني از دو زاويه سرانه مطالعه و ميزان مطالعه مفيد، بايد گسترش يابد، تصريح كرد: تشكيل ستاد نهضت مطالعه مفيد در استان يكي از اقدامات انجام شده است كه مطالعه مفيد را ترويج مي‌كند.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان سمنان، ايجاد پايگاههاي مطالعاتي در همه مناطق، شبانه‌روزي كردن كتابخانه‌هاي عمومي استان، تحويل كتاب در درب منزل و شبكه بين كتابخانه‌اي را از فعاليتهاي انجام شده در راستاي افزايش سرانه مطالعه استان بر شمرد.

وي در پايان تصريح كرد: پايين بودن سرانه مطالعه استان دلايل مختلفي دارد و در اين ميان مي‌توان به نقش دانشگاهها، كتابخانه‌ها، عدم جذابيت كتابهاي مؤلفين و اشكالات سخت افزاري اشاره كرد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha