• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91071509597

رييس بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن: در نمايشگاه آينده تحولات جدي خواهيم داشت

رييس بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن: در نمايشگاه آينده تحولات جدي خواهيم داشت

رييس بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم گفت: بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از حيث تعداد غرفه‌ها، محتوا، بخش‌هاي مختلف، ميزان بازديد كنندگان و بخش بين‌المللي نسبت به 19 نمايشگاه گذشته برتري داشت.

رييس بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم گفت: بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از حيث تعداد غرفه‌ها، محتوا، بخش‌هاي مختلف، ميزان بازديد كنندگان و بخش بين‌المللي نسبت به 19 نمايشگاه گذشته برتري داشت.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي، طي سخناني در مراسم تجليل از دست‌اندركاران بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم كه در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، افزود: نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم دو دهه را پشت سر گذاشت، كه دهه‌ي اول ايجاد يك جايگاه ويژه براي قرآن كريم و دهه‌ي دوم آن تثبيت و استقرار اين جايگاه براي قرآن بود كه اوج آن تاسيس معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

وي خاطرنشان كرد: دهه‌ي سوم برگزاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم دهه‌ي فرهنگ سازي نامگذاري شده است كه بايد قرآن به صورت همه‌جانبه در جاي جاي فرهنگ ما حضور داشته باشد و نقش خود را در نظام سازي و اجتماع ايفا كند.

محمدي با بيان اين‌كه «بيست و يكمين نمايشگاه قرآن كريم در اين قسمت ورود جدي خواهد داشت» يادآور شد: نمايشگاه بيستم با شعار "قرآن و فرهنگ بيداري" بود كه تلاش كرد با استفاده از بخش‌هاي مختلف و ظرفيت‌هاي موجود به اين موضوع بپردازد و نظر مخاطبان را به اين مساله جلب كند.

رييس بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم همچنين افزود: در بخش خدمات و محتوا نيز بيستمين نمايشگاه شرايط بهتري داشت به طوري كه فضاي خنك و مطبوع نمايشگاه رضايتمندي بالاي مراجعين را در پي داشت كه در اين زمينه مجموعه مصلاي امام (ره) و فرماندار تهران همكاري بسيار خوبي داشتند همچنين در تهيه افطاري و حمل و نقل نيز شرايط خوبي فراهم شد.

وي ادامه داد: در بخش محتوا بيشترين تعداد بخش‌ها را امسال شاهد بوديم كه از جمله آنها مي‌توان به بخش تحول علوم انساني، دانش‌هاي نوبنيان، بيداري اسلامي، بخش قرآن و فرهنگ ملل مسلمان، نشر بين‌الملل كه براي اولين بار در نمايشگاه برگزار شد و حضور جدي بخش بين‌المللي اشاره كرد كه معمولا هميشه اين اشكال به نمايشگاه قرآن گرفته مي‌شد كه آنچنان كه بايد بين‌المللي نيست، اما امسال 8 بخش بسيار جدي و بالغ بر 100 مهمان خارجي داشتيم.

محمدي با بيان اين‌كه «حدود 150 دستگاه و نهاد از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و انجمن‌ها و تشكل‌هاي مردمي حضور موثر در برگزاري نمايشگاه داشتند» گفت: امسال با حضور موثر رسانه‌ها و به ويژه رسانه‌‌ي ملي يكي از پربازديد‌ترين نمايشگاه‌ها را داشتيم كه بالغ بر دو ميليون نفر از نمايشگاه قرآن كريم بازديد كردند.

رييس نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم همچنين يادآور شد: 310 نشست علمي، تخصصي، 25 محفل انس با قرآن، 150 ناشر داخلي و خارجي، 50 غرفه‌ي دانشگاهي، 50 غرفه‌ي حوزوي و 200 جلسه شوراي برنامه ريزي و اجرايي در نمايشگاه برگزار شد. همچنين 120 تن از فضلاي حوزوي، 50 كارشناس دانشگاهي در بخش مشاوره‌ي تربيتي و ديني، حضور داشتند و 100 موسسه‌ي بخش مردمي نيز در بيستمين نمايشگاه فعاليت داشتند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه «تلاش بر اين است در بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تحولات جدي رقم بزنيم» گفت: در بحث ساختاري تحولات اساسي و جدي خواهيم داشت و در بحث محتوا نيز تحولاتي در نمايشگاه آينده خواهيم داشت و اگر مجموعه‌ي مصلا همكاري بيش از پيش داشته باشد و حدود 100 هزار متر فضاي جديد در اختيار قرار دهد يعني در واقع فضاي نمايشگاه دو برابر شود بسياري از مشكلات اساسي ما حل خواهد شد.

محمدي در پايان از گنجاندن بخش تجميع، ترميم و تعويض قرآن‌هاي فرسوده در نمايشگاه سال آينده خبر داد و گفت: متاسفانه ما از تبليغات شهري محروم هستيم، چون هيچ نفوذي در شهرداري نداريم بنابراين اگر بتوانيم قبل از برگزاري نمايشگاه تبليغات خوبي چه از طريق صدا و سيما و چه از طريق تبليغات شهري داشته باشيم مي‌توانيم تعداد بازديد كنندگان و مراجعين نمايشگاه قرآن كريم را افزايش دهيم.

به گزارش ايسنا در اين مراسم با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اهداي لوح و جوايز از رييس مصلاي امام‌(ره)، معاون صداي سازمان صدا و سيما، فرماندار تهران،‌ رييس نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم و مديران بخش‌هاي مختلف بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تجليل شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha