• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 91110100133
  • منبع : نمایندگی سمنان

برداشت محصولات مرتعی از مراتع سمنان

برداشت محصولات مرتعی از مراتع سمنان

ایسنا/سمنان مسئول بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از صدور مجوز برای بهره برداری و برداشت محصولات استراتژیک مرتعی استان شامل کتیرا، باریجه، آنغوزه و وشا در اراضی مرتعی استان در گستره‌ای به وسعت 4000 هکتار خبر داد.

مسئول بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از صدور مجوز برای بهره برداری و برداشت محصولات استراتژیک مرتعی استان شامل کتیرا، باریجه، آنغوزه و وشا در اراضی مرتعی استان در گستره‌ای به وسعت 4000 هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، رضا ملابراری، امروز اول بهمن ماه، افزود: بهره برداری از محصولات غیر چوبی مرتعی استان سمنان در راستای ابلاغ سیاست‌های اجرایی حفاظت، احیاء توسعه و بهره برداری و صادرات گیاهان دارویی و صنعتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تا پایان دی ماه سال جاری به پایان رسیده است.

ملابراری با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و ادارات تابعه با فرا رسیدن فصل بهره‌برداری از محصولات مرتعی، اقدام به صدور مجوز بهره برداری از محصولات استراتژیک مرتعی استان شامل کتیرا- باریجه- آنغوزه و وشا در اراضی مرتعی می‌کنند،‌تصریح کرد: این بهره برداری در گستره‌ای به وسعت 4هزار هکتار در استان انجام می‌گیرد و اعطای مجوز برداشت با اولویت بهره برداران بومی به مرحله اجرا در آمده است.

وی همچنین گفت: مراتع واجد‌الشرایط استان سمنان، قابلیت برداشت بیش از 5 تن محصولات فرعی را دارا هستند.

ملابراری اظهار کرد: با تصویب ستاد توسعه بخش کشاورزی استان‌، طرح‌های مرتعداری از تسهیلات بانکداری این بخش هم برخوردار می‌شوند و با توجه به فرصت کم باقی مانده از سال، برای استفاده از تسهیلات، مرتعداران و مجریان طرح‌های مرتعداری، باید در اولین فرصت به ادارات تابعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مراجعه کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به نرخ پایین تسهیلات ارائه شده در این بخش و استفاده نکردن از این طرح، سایر بخش‌های کشاورزی به دنبال جذب تسهیلات خواهند بود.

مسئول بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، افزود: بهره برداری اصولی، گامی در جهت اقتصاد مقاومتی است و از تمامی بهره برداران عرصه‌های منابع طبیعی استان تقاضا داریم قبل از هر گونه بهره برداری گیاهان دارویی‌، خوراکی و صنعتی که در مراتع و جنگل‌های استان وجود دارند، در راستای حفظ، احیاء و توسعه و بهره‌برداری اصولی از این سرمایه‌ها، ضمن مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها پس از تهیه طرح‌های مربوطه و هماهنگی‌های لازم با کارشناسان مجرب، زمینه برداشت اصولی از این مواهب خدادادی را فراهم تا این ذخایر با ارزش برای آیندگان نیز حفظ شود.

محصولات مرتعی

محصولات مرتعی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha