• چهارشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93030703342
  • منبع : مطبوعات

گردهمایی روسای جامعه اصناف سینما در ساری

روند اجرای طرح امنیت شغلی سینماگران کُند است

روند اجرای طرح امنیت شغلی سینماگران کُند است

گردهمایی روسای جامعه اصناف سینمای ایران در مازندران، با تاکید بر پیگیری طرح امنیت شغلی و بیمه درمان تکمیلی اعضای خانه سینما برگزار شد.

گردهمایی روسای جامعه اصناف سینمای ایران در مازندران، با تاکید بر پیگیری طرح امنیت شغلی و بیمه درمان تکمیلی اعضای خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گردهمایی روز - ششم خرداد‌ماه - در مجموعه تاریخی عباس‌آباد استان مازنداران با حضور محمدمهدی عسگرپور (مدیرعامل خانه سینما)، دلاور بزرگ‌نیا (مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان مازندران) و نمایندگان صنوف سینمای ایران برگزار شد.

گزارش مدیرعامل خانه سینما از روند کُند اجرایی شدن طرح امنیت شغلی

محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اینکه چند سالی بود که این فعالیت‌ها کمرنگ شده بود، در این گردهمایی اظهار کرد: سینما عمدتا تیتر اول روزنامه‌ها و اخبار است، در حالیکه ماموریت سینما این نیست و باید به جایی برسیم که به جای دیده شدن سینما در خبرها به کار اصلی آن توجه کنیم.

مدیرعامل خانه سینما در مورد مدیریت فرهنگی عنوان کرد: در بحث فرهنگ و مدیریت فرهنگی با افسوس صحبت می‌کنیم، زیرا مشکلاتی وجود دارد، مانند اینکه مجموعه باید در دست میراث فرهنگی باشد، اما در اختیار شهرداری است. همین کارها به فرهنگ ضربه می‌زند.

وی با اشاره به وضعیت سیستم اداری در کشور افزود: علت اینکه فیلمسازان لوکیشن‌های بومی را انتخاب نمی‌کنند این است که وقتی به سیستم اداری برخورد می‌کنند، اینقدر دچار پیچیدگی می‌شوند که گاهی اوقات از ساخت فیلم منصرف می‌شوند، به همین دلیل فیلم‌های ما در درون شهرها ساخته می‌شود.

عسگرپور خاطرنشان کرد: باید از خواست مردم و هنرمندان در تبیین تصویری داشته‌های فرهنگی و تمدن‌شان تبعیت کنیم.

براساس این گزارش،‌ مدیرعامل خانه سینما در گردهمایی روسا و نمایندگان اصناف سینمایی‌،‌ گزارشی جامع از پیگیری‌های خانه سینما در خصوص عملیاتی شدن طرح امنیت شغلی با وزارتخانه در دولت جدید ارائه کرد.

او از روند کُند اجرایی شدن این طرح گفت و خواستار این شد که سازمان سینمایی به این مطالبه دراز مدت اصناف سینمایی اقدام عملی عاجل‌تر به عمل آورد.

عسگرپور همچنین اضافه کرد: از سوی هیات مدیره، محمدرضا موئینی و از سوی سازمان سینمایی حیدری‌خلیلی مسئولیت اجرایی شدن این مطالبه را برعهده دارند.

ابراز نگرانی از تغییر نام و ماموریت صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان

وی همچنین درباره بحث بیمه اعضای خانه سینما عنوان کرد: این حق طبیعی است که هر فردی بیمه داشته باشد و از آن استفاده کند. ما پیگیر بحث بیمه درمان تکمیلی هستیم. همچنین بیمه تامین اجتماعی تعهد دولت است و قرار است به زودی مشکل پیش آمده در این یک‌ سال و اندی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف شود.

محمد مهدی عسگرپور در ادامه از تغییر نام و ماموریت صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان ابراز نگرانی کرد و گفت: بیم آن می‌رود تا این صندوق به مسایل کلان‌تر و مهم‌تر از بیمه و وام به هنرمندان بپردازد و ماموریت پیشین صندوق نادیده گرفته شود.

او همچنین در ارتباط با برگزاری جشن سینمای ایران عنوان کرد: آیین‌نامه جشن تصویب شده و منتظر اعلام حامیان مالی هستیم و امیدوارم دوستان کمک کنند تا جشن باشکوهی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران: در هنر،‌ تصویر حرف اول را می‌زند

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران هم گفت: ما امروز توفیق همراهی و بهره‌مندی از حضور برگزیدگان کشور را داریم. در پازل استان‌های کشور هر آنچه که با عث بالندگی شهروند ایرانی می‌شود را در این استان دارا هستیم، البته با مردمی که همراه و همدل هستند.

وی افزود: همه این هنر ایرانی در تصویر خلاصه می‌شود و این تصویر است که در هنر، حرف اول را می‌زند.

بزرگ‌نیا ادامه داد: مردم این استان ریشه‌دار هستند، اما ما دچار آلزایمر فرهنگی شده‌ایم و از شما می‌خواهیم به نسلی که دچار این بیماری شده است، این تمدن و میراث تاریخی و فرهنگی را به درستی نشان دهید.

وی تاکید کرد: قطعا همه ما به سینما و تلویزیون تعلق خاطر داریم. این شما هنرمندان هستید که با قدرت هنر خود می‌توانید روی این ریشه متمرکز شوید و آن را به همه معرفی کنید و در این مسیر نظرات ارزشمند شما برای توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های میراثی و جذب توریست قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران هم‌چنین بیان کرد: شما این امکان را دارید که استان مازندران را برای کشورهای همسایه به خوبی معرفی کنید. ما باید در شبکه‌های جهانی حضوری جدی داشته باشیم، چرا که مواهب زیادی داریم که از آن غافلیم، اما اگر یک اراده قوی در این مسیر ما را کمک کند قطعا موفق خواهیم بود و مقامات شهری برای ارائه تسهیلات برای هنرمندان و معرفی استان آمادگی لازم را دارند.

محمدعلی سجادی: سینمای ملی باید کارگردان ملی و بومی داشته باشد

به گزارش روابط عمومی خانه سینما،‌ در ادامه محمد علی سجادی - کارگردان سینما - در این جلسه گفت: متاسفانه غفلتی در این راه اتفاق افتاده که نگران کننده است. به طور نمونه خود استان درباره فیلمسازان غفلت می‌کند، چرا که قرار بود خسرو سینایی، فیلمساز بزرگ کشورمان در ساری فیلمی بسازد و خیلی هم تلاش کرد، اما این اتفاق میسر نشد.

او با اشاره به اینکه باید شرایط برای این فیلمسازان بومی فراهم شود،‌ افزود: سینمای ملی باید کارگردان ملی و بومی داشته باشد. سینما، هنر ذهنی نیست و باید عملیاتی شود و ما نیازمند همراهی و همدلی هستیم.

سیروس الوند: نباید بگذاریم تنها سینمای ساری تعطیل شود

همچنین سیروس الوند در ادامه این جلسه بیان کرد: سینمای ملی به معنی سینمای گویش‌ها و اقوام مختلف است، به همین دلیل سینمای ملی در مازندران، کردستان و دیگر شهرها شکل می‌گیرد و اتفاقا تهران بی‌هویت‌تر از شهرهای دیگر است.

او گفت: اگر بخواهیم سینمای ملی شکل بگیرد باید کارگردان خراسانی و کردستانی داشته باشیم، البته خوب است که فیلمسازان درباره‌ی استان‌های دیگر نیز فیلم بسازند.

وی ادامه داد: من شنیدم که ساری فقط یک سینما دارد، در حالی که سینما محل امنی برای جوانان آن شهر به شمار می‌آید و نباید بگذاریم همین یک سینما تعطیل شود.

گردهمایی روسا و نمایندگان اصناف سینمایی، از سال 1388 به منظور امکان برخورداری از تجارب و تبادل‌نظر بیشتر بین صنوف سینمایی، بطور متوسط هر 6 ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha