• سه‌شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94020804465
  • منبع : نمایندگی گیلان

اعتکاف از رویش‌های نظام اسلامی است ‌

اعتکاف از رویش‌های نظام اسلامی است ‌

امام جمعه صومعه‌سرا بر برگزاری شایسته مراسم اعتکاف تاکید کرد.

امام جمعه صومعه‌سرا بر برگزاری شایسته مراسم اعتکاف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی در جلسه ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با محوریت اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف یک امر معنوی است.

وی با اشاره به برگزاری اولین مراسم اعتکاف تنها در چند شهر و به صورت محدود گفت: در حال حاضر یکی از رویش‌های نظام اسلامی مراسم اعتکاف است که هرساله مورد استقبال اقشار مختلف بالاخص جوانان قرار می‌گیرد.

صدیقی بر برگزاری شایسته مراسم اعتکاف تأکید کرد و افزود: با اتمام مراسم اعتکاف و بهره‌مندی از معنویات، باید شاهد حضور پررنگ جوانان در مساجد باشیم.

وی با اشاره به ارتقای مسائل معنوی در مراسم اعتکاف تصریح کرد: با فرصت‌های ایجاد شده ناشی از اعتکاف، با عنایت خدا و نیت‌ها باید افراد را به مساجد بویژه نماز جماعت جذب کنیم.

وی با بیان این‌که «دشمنان با بکارگیری حربه‌های مختلف درصدد ضربه زدن به دین اسلام هستند» متذکر شد: ما موظف هستیم در حالی که دشمنان دین و معنویت را هدف قرار داده‌اند، جوانان را به مسائل دینی جذب کنیم.

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: امیدواریم امسال با مشارکت همه افراد، اعتکاف شایسته‌تری برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منوچهر احمدی‌پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا نیز در این جلسه اظهار کرد: ایام اعتکاف از بهترین لحظات زندگی فرد معتکف است.

وی با بیان این‌که «خداوند در قرآن کریم خطاب به حضرت ابراهیم و اسماعیل می‌فرمایند؛ که مساجد را برای معتکفین آماده سازید» افزود: خدا را باید شاکر بود که جزء خدمتگزاران معتکفین هستیم و امیدوارم امسال نیز مراسم اعتکاف با مشارکت و همفکری همه افراد به خوبی برگزار شود.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: تمام هدفمان برگزاری بهتر این مراسم نسبت به سال‌های گذشته و جذب افراد به مساجد در برهه‌های زمانی مختلف است.

وی با بیان این‌که «در سال گذشته 12 مسجد برای مراسم اعتکاف آماده‌سازی شد» تصریح کرد: امسال نیز افزون بر 14 مسجد، تعداد زیادی از مساجد اعلام آمادگی کرده‌اند.

احمدی‌پور گفت: در مراسم اعتکاف سال جاری برای اولین بار بسته‌های فرهنگی مشتمل بر احکام، اعمال و... در اختیار ائمه جماعات قرار خواهد گرفت تا به آسانی مدیریت مراسم اعتکاف را در دست گیرند.

وی ادامه داد: همزمان با ورود معتکفین بسته‌های فرهنگی به آنها اهدا می‌شود و در حین و اتمام مراسم، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

احمدی‌پور با یادآوری این‌که «در سال گذشته بالغ بر 600 نفر معتکف شدند» گفت: شهرستان صومعه‌سرا از لحاظ شرکت‌کنندگان و کیفیت برگزاری اعتکاف بعد از رشت در رتبه دوم قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان این‌که «مراسم معنوی اعتکاف یکی از راهکارها و نیازهای اساسی برای اصلاح جامعه است» تاکید کرد: انتظار می‌رود مساجدی که دارای ائمه جماعت هستند معتکفین ر ا تحت لوای خود قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha