• جمعه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94021106171
  • خبرنگار : 71461

یک فعال دانشجویی:

یک فعال دانشجویی: اعتکاف قدرت تشخیص حق از باطل را به انسان می‌دهد

یک فعال دانشجویی: اعتکاف قدرت تشخیص حق از باطل را به انسان می‌دهد

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های آزاد کشور گفت: دانشجویان و جوانان با تزکیه و پرورش روح در ایام اعتکاف بهتر می‌توانند حق و باطل را تشخیص بدهند.

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های آزاد کشور گفت: دانشجویان و جوانان با تزکیه و پرورش روح در ایام اعتکاف بهتر می‌توانند حق و باطل را تشخیص بدهند.

محمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که « ما سردمداران جنبش دانشجویی هستیم و رسالتی بر دوشمان است و در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنیم» اظهار کرد: اعتکاف پرورش جسم و جان است که هر ساله در ماه رجب که ماه زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل محسوب می‌شود، برگزار می‌شود و حضور ما در این مراسم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در این ماه اهل سلوک با طی کردن مراحل عرفانی مثل روزه و مناجات‌های شبانه تلاش می‌کنند تا روح خود را به حد اعلاء برسانند. اعتکاف برای دانشجویان شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانند راحت‌تر در سایر مراحل و کارها شرکت کنند. دانشجویان با حضور موثر خود در اعتکاف به پرورش روح و جان می‌پردازند.

دبیر کل اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های آزاد کشور افزود:‌ دانشجویان و جوانان با تزکیه و پرورش روح در این ایام بهتر می‌توانند حق و باطل را از یکیگر تشخیص دهند. به قول مرحوم دکتر شریعتی آن کس که می‌خواهد در جبهه حق و باطل نباشد هر کجا که می‌خواهد باشد چه به نماز ایستاده و چه بر شراب نشسته باشد.

محمودی ادامه داد: در واقع دانشجویی که رسالت دارد تا در جنبش‌ها شرکت کند برای تشخیص حق و باطل باید روح خود را پرورش بدهد. دانشگاه‌های کشور هم با تشخیص این موضوع مثل باقی نهادهای فرهنگی، دانشجویان را برای شرکت در این مراسم تشویق می‌کنند تا این قشر که رسالت حضور در جبهه حق و باطل را دارند به تزکیه نفس هم بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha