• یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۷:۱۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94021306765
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

/اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی/

یک استاد دانشگاه: اعتکاف بهترین فرصت تسویه‌حساب و محاسبه نفس است

یک استاد دانشگاه: اعتکاف بهترین فرصت تسویه‌حساب و محاسبه نفس است

مسئول ﻧﻬﺎد ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی در داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﯿﺮﺟﻨﺪ گفت: اعتکاف بهترین فرصت تسویه حساب و محاسبه نفس است.

مسئول ﻧﻬﺎد ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی در داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﯿﺮﺟﻨﺪ گفت: اعتکاف بهترین فرصت تسویه حساب و محاسبه نفس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: اعتکاف از جمله سنت‌های حسنه و ارزشمندی است که از سال‌های گذشته به شکل خاصی مورد توجه قرار گرفته و به مرور در قالب یک فرهنگ گسترش یافته است.

وی با بیان این‌که «اعتکاف فرصت مناسبی برای صحبت و راز و نیاز با خداست»، افزود: اعتکاف بهترین فرصت تسویه حساب و محاسبه نفس است و با نگاهی به اعمال اعتکاف و محدود شدن، انسان نوعی خود مراقبتی برای خویش ترسیم می‌کند.

مسئول ﻧﻬﺎد ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﯿﺮﺟﻨﺪ گفت: اعتکاف بریدن از دنیا و لذات دنیا و رهایی از ناملایمات و پناه بردن به ذات اقدس الهی است.

سیدی اظهار کرد: سعی و کوشش انسان در اعتکاف باید این باشد که به اطمینان خاطر و آرامش دل و قلب برسد.

وی ادامه داد: تقویت اراده، افزایش تواضع و فروتنی، دوری از غفلت و گناه، انس با خوبی‌ها و جلب محبت الهی از جمله آثار دنیوی و اخروی اعتکاف است.

مسئول ﻧﻬﺎد ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی در داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﯿﺮﺟﻨﺪ افزود: برای نسل جوان با توجه به روحیه و قلب پاکی که سرشار از اخلاص و صفا دارند، بهترین زمان و موقعیت است تا به صفای باطن و آماده‌سازی خود برای ادامه راه اقدام کنند.

سیدی با بیان این‌که «اعتکاف امتثال امر الهی و لبیک به ندای اسلام ناب است» تصریح کرد: در محیط پر از تنش و شبهه و فتنه کمک گرفتن از خدا ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که اعتکاف یکی از آن فرصت‌های ناب است .

وی یادآور شد: نسل جوان دانشجو علی‌رغم مشغله‌های درسی و فکری در چند ساله اخیر استقبال مناسبی از اعتکاف در مساجد دانشگاه‌ها داشته‌اند.

مسئول ﻧﻬﺎد ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﯿﺮﺟﻨﺪ گفت: اساتید نیز با حضور و تبلیغ خود در اعتکاف نقش بزرگی برای تشویق جوانان دانشجو درمراسم اعتکاف دارند، که این امر در حال محقق شدن است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف دانشجویی راه خود را یافته و تاثیرات فراوانی بر نسل جوان داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha