• دوشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 94051206890
  • منبع : نمایندگی کردستان

/ 35 سال مدیریت جهادی/

پژوهش‌های جهاددانشگاهی باید به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد

ایسنا/کردستان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کردستان گفت: تحقیقات و پژوهش‌های جهاد دانشگاهی به عنوان مهمترین حوزه کاری این نهاد باید به دستگاه‌های مختلف ارائه شود و به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کردستان گفت: تحقیقات و پژوهش‌های جهاد دانشگاهی به عنوان مهمترین حوزه کاری این نهاد باید به دستگاه‌های مختلف ارائه شود و به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

رحمت‌الله میرزایی به مناسبت سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به دلیل انجام تحقیقات و پژوهش‌های مختلف جایگاهی مناسب میان نهادهای علمی کشور دارد.

وی افزود: یکی از راه‌های توسعه و چشمگیر کردن جایگاه جهاددانشگاهی به عنوان نهادی علمی، توسعه تحقیقات و پژوهش های کاربردی است که برای برنامه‌ریزی‌های کلان نیز بسیار مهم است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان عنوان کرد: با توجه به عملکرد این نهاد و دستاوردهای آن می توان گفت این نهاد می تواند در آینده جایگاهی خاص و ویژه در زمینه علمی کسب کند.

وی تصریح کرد: مقبولیت این نهاد در میان عموم مردم با آموزش در زمینه های مختلف سنجیده می شود و در میان متخصصین و نهادهای و دستگاه های مختلف با واحد پژوهشی آن شناخته شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه واحد پژوهش مخاطبان خاص خود را دارد، ذکر کرد: تحقیقات و پژوهش‌های جهاد دانشگاهی به عنوان مهمترین حوزه کاری این نهاد باید به دستگاه های مختلف ارائه شود و به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

وی واگذاری مراکز رشد و توسعه فناوری به جهاد دانشگاهی را از جمله ماموریت‌هایی دانست که اگر به این نهاد علمی واگذار شود، می‌تواند آن را به درستی توسعه بخشد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی واحد کردستان سابقه فعالیت زیادی ندارد، خاطرنشان کرد: این واحد ظرفیت آن را دارد در همه زمینه‌ها توسعه پیدا کند و در حال حاضر ارائه آموزش در زمینه‌های مختلف از برجسته‌ترین فعالیت‌های این نهاد است.

وی در پایان یادآور شد: چشمگیر نبودن فعالیت‌های پژوهشی این واحد مهمترین ضعف جهاددانشگاهی محسوب شده که با رفع آن فعالیت‌های این نهاد نیز برجسته و بیشتر شناخته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha