• یکشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۴ / ۰۱:۵۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94081005067

در آستانه‌ نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مطرح شد

نگاه هنرمندان پیشکسوت درباره ایسنا

نگاه هنرمندان پیشکسوت درباره ایسنا

تعدادی از هنرمندان پیشکسوت حوزه‌های مختلف، در آستانه برگزاری بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، نظر خود را درباره عملکرد خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بیان و اشاره‌هایی را نیز مطرح کردند.

تعدادی از هنرمندان پیشکسوت حوزه‌های مختلف، در آستانه برگزاری بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، نظر خود را درباره عملکرد خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بیان و اشاره‌هایی را نیز مطرح کردند.

گروهی بالغ بر 20 نفر از هنرمندان پیشکسوت حوزه‌های مختلف که در میان آنان چهره‌های شهیری حضور داشتند، هفته گذشته با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نشستی را برگزار کردند. آن‌ها همچنین به‌شکل کتبی به دو پرسش از پیش طراحی‌شده «توصیه‌تان برای ایسنا چیست؟» و «عملکرد ایسنا را طی 16 سال فعالیتش چگونه دیده‌اید؟» پاسخ دادند.

پاسخ‌های این هنرمندان پیشکسوت به شرح زیر است:

خسرو عمارلویی (هنرمند نقاش):

ضمن تایید و اظهار رضایت از عملکرد ایسنا در حمایت و خبررسانی از بخش عمده‌ای از هنر و هنرمندان کشور، تقاضای شخصی اینجانب بالاخص در قسمت تجسمی، کشف و ارایه‌ی خبر از هنرمندانی است که گمنام هستند و در گوشه و کنار این سرزمین کسی از آن‌ها خبر ندارد. تنها سینما و کمی هم موسیقی عمده خبرها را به خود اختصاص می‌دهند.

ایسنا در عمده بخش‌های خبرساز کشور فعال است، و این خصیصه که از هنرمندان کشور خبرهای عمده‌ای دارد و پوشش خبری ایسنا از فعالیت‌های هنری کشور به‌صورت شاخص، بیشتر مورد توجه بوده است. امیدوارم در این زمینه روی توصیه‌ فوق بیشتر فعالیت کنید. آرزوی موفقیت برای فرد فرد عزیزان.

ناصر آقایی (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون):

بازتاب همه واقعیت‌های مربوط به تمام امور اجتماعی و بویژه در راستای هنر که ناب‌ترین پدیده اجتماعی در همه قرون و اعصار است.

ناصر آقایی

کامبیز درمبخش (کاریکاتوریست):

خبرگزاری ایسنا به نظر من باید بیشتر روی اسم و فعالیت‌هایش تبلیغ کند. خبرگزاری‌های دیگر از قبیل ایرنا‌، فارس‌، تسنیم و ... روی اسم‌ خود فعالیت می‌کنند، به‌عنوان مثال در موبایل و رسانه‌های مدرن همه‌جا اسم آن‌ها هست.

در تمام مدتی که با ایسنا همکاری می‌کنم از محبت و امانتداری در مصاحبه‌هایم برخوردار بوده‌ام. مخصوصا خبرنگاران هنری که صمیمانه از آن‌ها تشکر می‌کنم.

مهوش صبرکن (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون):

من حقیر در مقابل شما عزیزان زحمتکش و صادق توصیه‌ای ندارم به‌جز این‌که خدا قوت بگویم به همگی که در این راه پر فراز و نشیب تلاشی صادقانه دارید.

همین که طی این چند سال با شعار صداقت، اعتماد و اعتبار جلو رفته‌اید و اعتماد مردم را برای خود خریدید، چیز دیگری ندارم بگویم، به‌جز این‌که آرزوی موفقیت کنم برای تمامی عزیزانی که در این راه گام برمی‌دارند. افتخار می‌کنم به این‌که ایسنا همیشه بدون طرفداری از قشر خاصی همیشه خبررسانی کرده است. ممنونم.

عزت‌الله مهرآوران (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون):

آنچه خوبان همه گفتند، دکتر علی منتظری یک‌جا گفتند؛ بی‌تردید هنر جلوه‌ای از ذات الهی و موهبتی است به هنرمند. گرامی‌اش بدارید.

ایسنا، خبرگزاری‌ای که همیشه به اهل خبر امنیت داده است و از جلوه‌های خرد عدول نکرده است و به سوی بالا و والایی رفته است، چون امنیت خیال می‌دهد به آن می‌بالیم. از ویژگی‌های ایسنا پذیرفتن مسؤولیت مطبوعاتی است که مردم این خبرگزاری را از آن خود می‌دانند.

محمود پاک‌نیت (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون):

تا اطلاع‌رسانی نباشد، آگاهی برای عموم به‌وجود نمی‌آید. حافظ می‌فرماید: «هر که آمد به جهان نقش خرابی دارد / در خرابات نپرسید که هوشیار کجاست». هوشیاری انسان‌ها از آگاهی آن‌هاست و ایسنا، این رسانه جوان، در این زمینه موفق بوده است. توصیه بنده این است که مسائل جوانان و نارسایی‌های آن‌ها را در زمینه اقتصادی و اجتماعی بیشتر درشت‌نمایی کنند تا مسؤولان بیشتر احساس کنند که جوانانی هم در کشور هستند که مهم‌اند برای آینده‌ی این مرز و بوم.

در این مدت زمان کوتاه که برای عمر یک رسانه زیاد نیست، پیوندی بین جوانان و مردم را به‌عنوان یک خواننده در عملکرد دانشجویان عزیز دیده‌ام. امیدوارم در احساس مسئولیتتان در به ثمر رساندن رسالت بزرگی که بر دوش جوان خود دارید، موفق و پیروز باشند. ارادتمند همه جوانان.

هنگامه اخوان (هنرمند موسیقی):

تشکر می‌کنم از تک‌تک کارکنان خبرگزاری ایسنا که در اینجا زحمت می‌کشند. امیدوارم تمام درد دل‌هایی که هنرمندان در اینجا داشتند، به گوش مسؤولان برسد. به درد هنرمندان گوش بدهند. هنرمند چه کند؟ تا زمانی که هنرمندان زنده هستند، باید او را ببینند و حمایت کنند. این دانشجو وقتی زحمت می‌کشد باید نتیجه کارش را ببیند. مسئولان اگر کاری می‌توانند بکنند حمایت کنند که این‌ها با دل شاد کار کنند.

داریوش ارجمند (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون):

سعی کنید حقیقت‌گو و حقیقت‌جو و حقیقت‌یاب باشید. خبرگزار باشید نه خبرچین. برای فرهنگ و هنر به اندازه‌ی سیاست و فوتبال ارزش قائل باشید. امیدوارم این جلسه باب فتحی باشد برای رسیدن به اهداف.

داریوش ارجمند

حقیر جز اخباری که از این خبرگزاری در جراید منتشر شده، اطلاع دیگری از فعالیت‌های ایسنا ندارم. امیدوارم این عملکرد مورد رضایت مردم و خدا باشد. ان‌شاءالله.

محسن علی‌اکبری (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون):

موفقیت خبرگزاری ایسنا در زمینه‌های مختلف خبری و به لحظه بودن اخبار، قابل تقدیر و تحسین است، ولیکن از لحاظ تجهیزات و نرم‌افزاری باید پویاتر و به‌روزتر باشد. حضور خبرنگاران جوان در این خبرگزاری بسیار عالی و عملکرد این عزیزان نیز در بین خبرگزاری‌های فعال در سطح کشور بسیار ممتاز است. نزدیکی هرچه بیشتر مدیریت محترم جناب آقای متقیان با زیرمجموعه، قطعا تاثیر بیشتری خواهد داشت.

خدا را شاکریم تلاش و کوشش مدیریت کلان و حضور جوانان خوش فکر با روابط عمومی بسیار عالی، خبرگزاری ایسنا را در بین خبرگزاری‌های مطرح دنیا ارتقا بخشیده است. موفق و موید باشید.

جلیل فرجاد (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون):

ان‌شاءالله که ارتباط با گروه هنرمندان بیشتر شود و با مشکلات آشنایی داشته باشند و این مشکلات را به به گوش مسئولان ذی‌ربط و تاثیرگذار برسانند.

در آینده، این فعالیت بیشتر و تاثیرگذار در راستای مثبت باشد و مسؤولان بیشتر این گروه را که در تمامی سطوح و اعصار به آن‌ها کم لطفی‌ها شده است، مورد مهر و محبت قرار بدهند. از آنجایی که گروه‌های هنری بیشتر در زندگی و اجتماع و خانواده تاثیر می‌گذارند، این توانایی‌ها را در مسیر درست سوق داده و بهره بیشتری بگیرند.

جمشید جهان‌زاده (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون):

برای اولین‌بار از نزدیک با خبرگزاری ایسنا آشنا شدم و برایم افتخاری است. کار شما تقریبا بی‌نقص است. امیدوارم در آینده بتوانم نظری داشتم که در شأن این خبرگزاری باشد.

اسماعیل خلج (بازیگر سینما، تئاتر‌ و تلویزیون):

خبری که دیگران یا خودتان تکذیب می‌کنید ننویسید. یعنی به هنگام خودش تحقیق کنید.

پیگیری خبرها، یکی از نکات خوب ایسنا بوده است.

فریده سپاه منصور (بازیگر سینما، تئاتر‌ و تلویزیون):

شرمنده‌ام صاحب نظر نیستم.

دلم نمی‌خواهد فقط مجیزگو باشم؛ در ضمن از این منظر هم فعالیت شما را ارزیابی نکرده‌ام. پس در این مورد هم شرمندگی مرا بپذیرید. موفق باشید.

خسرو حکیم‌رابط (هنرمند هنرهای نمایشی و نویسنده):

در دایره‌ای که حد و حدود مشخص و معین است، چه جای توصیه؟!

من در دایره فوق عملکرد ایسنا را می‌پسندم و قدر می‌شناسم.

محمدسعید شریفیان (هنرمند موسیقی):

از جنجال‌گرایی و پروری که معمولا در خبرنگاران معمول است، اجتناب شود. پرداخت شخصی و عمیق‌تر به مباحثی که با هنرمندان برگزار می‌شود. شناخت بهتر از مقولات متعدد هنری به‌علاوه شناسایی هنرمندان حقیقی و تاثیرگذار فرهنگی به گونه‌ای که برای بسیاری از هنرمندان مبتدی‌تر سکوی پرش اجتماعی و بُعد تبلیغات شخصی قلمداد نگردد.

من شخصا ایسنا را از دهه 70 می‌شناسم و علاقه بسیاری به فعالیت خوب آن داشتم، اما در هفت - هشت سال پیش، افت شدیدی در آن احساس کردم که در سایه قرار گرفت و اخیرا به‌نظر می‌رسد که خود را مجددا پیدا کرده و فعالیت‌های بیشتر و مهمتری در کنار خبرگزاری‌های دیگر دارد. امیدوارم که جایگاه قبل خود را پیدا کند که سرآمد همه خبرگزاری‌ها بود.

محسن دلجو (هنرمند هنرهای سنتی):

چون در کار رسانه فعالیت نداشتم نمی‌توانم توصیه‌ای داشته باشم. موید باشید.

محسن دلجو

خبررسانی یکی از مسائل مهم جامعه است و خبرگزاری ایسنا در انجام مسؤولیت خود موفق بوده است، علی‌الخصوص در مسائل هنری. با آرزوی موفقیت هرچه بیشتر.

مرتضی کاشی‌تراش اصفهانی (هنرمند هنرهای سنتی):

ان‌شاء‌الله که این ارتباط بیشتر بشود.

داریوش اسدزاده (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون):

تبلیغات گسترده جهت آشنا کردن فعالیت‌های ایسنا و معرفی به جامعه و خدمات گروه.

داریوش اسدزاده

آن‌طوری که شایسته باشد تبلیغ در جامعه نداشته است. باید بهتر و شایسته‌تر گروه فرهنگی و هنری را بشناساند.

ایرج راد (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون):

بیشتر از آنچه تا کنون بوده است در جهت اطلاع‌رسانی و اخبار بخصوص در زمینه تئاتر فعالیت گسترده‌تری داشته باشد.

در مجموع می‌توانم بگویم تاثیر مناسب و خوبی در ارتباط با فرهنگ و هنر به‌گونه‌ای سالم و صادقانه داشته است.

انتهای پیام

ایرج راد

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha