• شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94101910472
  • منبع : نمایندگی گیلان

فروش مهمانان در بازارهای محلی؟!

فروش مهمانان در بازارهای محلی؟!

ایسنا/گیلان ‌مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با حضور در بازار ماهی فروشان موفق به کشف چند قطعه پرنده شکار ممنوع شدند.

‌مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با حضور در بازار ماهی فروشان موفق به کشف چند قطعه پرنده شکار ممنوع شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، در حاشیه دریاچه نیلگون خزر بندری نقلی و زیبا آرمیده است که نامش کیاشهر است. کیاشهر رودخانه‌ای زیبا به نام سفیدرود دارد که در کنار بوجاق کیاشهر قرار گرفته است.

این بخش دارای یک مرداب بسیار زیبا است که با گذر یک پل چوبی از وسط آن این منطقه را بسیار زیبا کرده است‌. یکی دیگر از دیدنی‌های این شهر بازارماهی فروشان کیاشهر است که در فصل صید ماهی بسیار پر رونق است. صیادان ماهیان صید شده ‌از رودخانه و دریا را اول صبحی در بازار به حراج می‌گذارند. مسافرانی که به سمت کیاشهر می‌آیند اولین جایی که قدم می‌گذارند، بازار ماهی فروشان است. این بازارهمیشه جنب و جوش‌های خاص خودش را دارد.

چهارشنبه‌ها که از راه می‌رسد زنان و مردان زحمتکش روستاهای همجوار کیاشهر از ساعات ابتدایی صبح فرآورده‌های کشاورزی و حاصل دسترنج خود را به چهارشنبه بازار می‌آورند تا رونقی دوباره به این بازار سنتی و با صفا ببخشند.

‌گشت زدن در چهارشنبه بازار برای عموم مردم هم فال است و هم تماشا. در این بازار بزرگان سپید موی را می‌توان مشاهده کرد که در طول بازار گشت می‌زنند، هم خرید کرده و هم اینکه خاطرات جاودانه ایام نوجوانی و جوانی را برای یکدیگر باز گو می‌کنند.

در جوار این همه زیبایی بازار کیاشهر موردی هست که دل هر طبیعت دوست گیلانی را به درد می آورد و آن فروش پرندگان مهاجر شکار شده در این بازار است. پرندگان که برای زمستان‌گذرانی به این به مهمانی پارک ملی بوجاق آمده‌اند تا در آن جوجه آوری کنند، مورد طمع شکارچیان قرار می‌گیرند و شکار می‌شوند.

ابراهیم غلامی رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه هم در تایید این امر به ایسنا گفت: در پی وصول گزارش مردمی مبنی بر عرضه گونه‌های حمایت شده و پرندگان شکار ممنوع در بازار ماهی فروشان کیاشهر، مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه در این بازار حضور یافتند.

وی اضافه کرد: مامورین موفق به کشف سه قطعه پرنده حمایت شده و شکار ممنوع از نوع کشیم بزرگ و کشیم گردن سیاه شدند.

غلامی در ادامه با بیان اینکه در حین بازرسی از کومه‌های شکار‌، دو قبضه سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: برابر قانون، شکار صرفا در روزهای پنج شنبه و جمعه مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: به همراه داشتن اسلحه در مناطق شکار در روزهای دیگر اقدام به شروع شکار محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha