• دوشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95090100705
  • منبع : نمایندگی سمنان

تخصیص اعتبار 100 میلیارد ریالی به شرکت‌های دانش‌بنیان سمنان

تخصیص اعتبار 100 میلیارد ریالی به شرکت‌های دانش‌بنیان سمنان

رییس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری سمنان و جانشین رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش در این استان از تخصیص بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار پژوهشی به شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر مرتضایی قهرودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار به‌ صورت تسهیلات ارزان‌قیمت با سود چهار درصد بوده که از محل صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به این استان تخصیص و 100 درصد آن اول آذر ماه جاری پرداخت شده است.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره پژوهش و فناوری در استان سمنان افزود: این جشنواره 14 تا 17 آذرماه در استان سمنان برگزار می‌شود.

جانشین رییس ستاد برگزاری هفته پژوهش استان از مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی این استان در برنامه‌های هفته پژوهش خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا طی یک ماه گذشته دو نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی و پژوهشی فعال در این حوزه در استانداری سمنان برگزار شده است.

مرتضایی از استانداری به‌عنوان متولی پژوهش در دستگاه‌های دولتی نام برد و خاطرنشان کرد: هر دستگاه اجرایی که طرح پژوهشی داشته باشد باید از طریق استانداری به وزارت علوم معرفی و در سایت سمات این وزارتخانه ثبت شود تا بتواند از اعتبارات پژوهشی بهره‌مند شود.

ثبت 116 طرح پژوهشی استان سمنان در سامانه سمات وزارت علوم

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری سمنان از ثبت 116 طرح پژوهشی این استان در سامانه ملی سمات در سال‌جاری خبر داد و گفت: این طرح‌های پژوهشی در یک سال اخیر از سوی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های دولتی ارائه و ثبت شده است.

وی با اشاره به شعار امسال و لزوم ورود مراکز علمی به مقوله اقتصاد مقاومتی افزود: 10 درصد از پژوهش‌های پیشنهادی امسال استان سمنان که شامل 16 طرح پژوهشی است با موضوع شعار سال و پیرامون اقتصاد مقاومتی بوده است.

مرتضایی قهرودی با بیان اینکه در گذشته طرح‌های پژوهشی چندان هدفمند نبودند، خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر با وجود اینکه به دلیل شرایط اقتصادی ویژه و محدودیت‌های اعتباری با کاهش تخصیص اعتبارات پژوهشی روبرو بودیم اما دولت تدبیر و امید طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی را هدفمند و کاربردی کرده است.

جانشین رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش استان سمنان ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های ملی در حوزه پژوهش، تقاضامحور شدن پژوهش‌ها است که استان سمنان نیز در همین راستا طرح‌های کاربردی که به رفع یکی از مشکلات این استان پرداخته را در اولویت قرار داده است.

اجباری‌شدن تخصیص 1 درصد اعتبارات دستگاه‌ها به پژوهش

وی با بیان اینکه براساس برنامه پنجم همه دستگاه‌ها موظف بودند که بین یک تا سه درصد اعتبارات خود را به پژوهش تخصیص دهند، اضافه کرد: متاسفانه در گذشته کمتر این اعتبارات به امر پژوهش تخصیص می‌یافت اما دولت یازدهم در برنامه ششم توسعه، تخصیص یک درصد اعتبارات تخصیصی هر دستگاه به پژوهش را اجباری کرده است لذا همه دستگاه‌ها موظفند که یک درصد اعتبارت خود را صرف کار پژوهش کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری سمنان از ایجاد یک اتاق فکر در استانداری سمنان با تاکید ویژه خباز استاندار سمنان خبر داد و گفت: این اتاق فکر از ابتدای سال 95 تاکنون 12 جلسه برگزار کرده است. ضمن اینکه همه دستگاه‌های استان نیز ملزم به تشکیل اتاق‌های فکر در دستگاه خود شدند.

برپایی نمایشگاه هفته پژوهش در استان

وی از شناسایی مشکلات و معضلات این استان در حوزه پژوهش و اولویت‌بندی نیازهای پژوهشی استان خبر داد و گفت: در همین ارتباط اتاق فکر استان سمنان سه محور اشتغال، مدیریت منابع آبی و گردشگری را به عنوان نیازهای پژوهشی استان اعلام کرده و دستگاه‌ها موظفند که بخش اعظم پژوهش‌های خود را متناسب با این نیازها اجرایی کنند.

وی از برپایی یک نمایشگاه به مناسبت هفته پژوهش در شاهرود خبر داد و گفت: در این نمایشگاه علاوه بر دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها بخش خصوصی نیز می‌تواند شرکت کند.

مرتضایی قهرودی ادامه داد: هر کدام از فعالان این حوزه و از جمله شرکت‌های خصوصی نیز می‌توانند برای برپایی غرفه و نمایش آثار خود در این نمایشگاه اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha