• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95093018500
  • منبع : نمایندگی سمنان

حبس 91 روزه برای شکارچی آرادانی

حبس 91 روزه برای شکارچی آرادانی

ایسنا/سمنان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان از محکومیت حبس 91 روزه برای شکارچی دارای پروانه شکار پرنده به جرم حمل فشنگ چهارپاره خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از حفاظت محیط زیست استان سمنان جواد شاه حسینی اظهار کرد: نیروهای یگان محیط زیست آرادان در استان سمنان حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان در حاشیه منطقه شکار ممنوع خنار در بازرسی از خودروی یک شکارچی دارای پروانه شکار عادی پرنده یک اسلحه شکاری دارای جواز حمل و یک قطار فشنگ حاوی ۹ عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه) را کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان گفت: به دلیل ممنوعیت استفاده از این نوع فشنگ و کاربری خاص آن که صرفا برای استفاده‌های غیر مجاز و شکار پستانداران بزرگ جثه با سلاح ساچمه‌زنی طراحی و ساخته شده است، این شکارچی متخلف بازداشت و پس از تشکیل پرونده به جرم حمل مهمات قاچاق به مراجع قضایی معرفی شد.

 شاه‌حسینی افزود: این شکارچی با وجود دارا بودن پروانه عادی شکار پرنده، به دلیل حمل فشنگ چهارپاره غیرمجاز بازداشت و پس از تشکیل پرونده به جرم حمل مهمات قاچاق به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، صورت‌جلسه کشف ۹ عدد فشنگ چهارپاره و دفاعیات بلاوجه متهم که اظهار داشته بود از ممنوع بودن این مهمات اطلاعی نداشته و هشت سال پیش آنها را تهیه کرده است، بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان یادآور شد: دادگاه متهم را به تحمل ۹۱ روز حبس، محکوم و مدت حبس به ۹ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد. همچنین با رای دادگاه این شکارچی به مدت دو سال از حضور در کلیه مناطق شکار ممنوع شهرستان آرادان محروم وبا استناد به ماده ۱۸ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، ۹ عدد فشنگ چهارپاره کشف شده از متهم به نفع دولت مصادره شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان همچنین از دستگیری شکارچی غیرمجاز یک قوچ وحشی در منطقه شکار ممنوع خنار خبر داد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان بعد از دریافت اخبار مردمی مبنی بر حضور یک فرد متخلف در منطقه شکار ممنوع وی را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

 شاه حسینی اظهار کرد: محیط‌بانان پس از جستجو و کنترل مسیرهای خروجی منطقه و ساعت‌ها کمین با تاریک شدن هوا به یک دستگاه خودروی مزدا وانت که با چراغ خاموش در حال پایین آمدن از ارتفاعات بود، مشکوک و در بازرسی خودرو لاشه یک قوچ وحشی، یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی، پروژکتور ، مهمات و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و متهم در این رابطه، بازداشت و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.‍

وی ادامه داد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست،جریمه قابل پرداخت از بابت شکار غیرمجاز هر راس قوچ وحشی معادل یک‌صد میلیون ریال تعیین شده است که متهم باید ضمن پرداخت این مبلغ مجازات ارتکاب این جرم را که بر اساس ماده 680 قانون مجازات اسلامی 3 ماه تا 3 سال حبس تعیین شده، نیز تحمل کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha