• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 96050703866
  • منبع : نمایندگی ایلام

جهاددانشگاهی با رویکرد علمی به دنبال ارتقاء فرهنگی جامعه است

جهاددانشگاهی با رویکرد علمی به دنبال ارتقاء فرهنگی جامعه است

ایسنا/ایلام معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با بیان اینکه جهاددانشگاهی با رویکرد علمی به دنبال ارتقاء فرهنگی جامعه است، گفت: جهاددانشگاهی با برپایی مناظرات دانشجویی به دنبال تحقق یکی از مطالبات مقام معظم رهبری یعنی آزاد اندیشی دینی بود

دکتر «نصرت‌اله حیدری» در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، منطقه ایلام، با اشاره به 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از یادگارهای گران‌سنگ انقلاب اسلامی است که در محیط فرهنگی انقلاب شکل گرفته و به بالندگی رسیده و امروز چون درختی تناور، جامعه اسلامی از سایه‌سار وجود آن استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به دنبال بسط فرهنگ انقلابی و تفکر جهادی در حوزه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شکل گرفت تا جوانان انقلابی در این فضا در دانشگاه تحول‌آفرین شوند، افزود: خدمات جهاددانشگاهی به جامعه اسلامی در ابعاد گسترده قابل تجلیل است.

حیدری اضافه کرد: امروز مردم ما با دستاوردهای علمی، پژوهشی و اثرگذاری فرهنگی این نهاد دانشگاهی کاملا آشنا هستند و از آنجایی که انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی داشته و دارد، بخش اعظمی از ماهیت جهاددانشگاهی بر بسط این فرهنگ در محیط های دانشگاهی و علمی جامعه متمرکز بوده است که به عنوان مثال یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه ایران ضرورت گفتگو میان جامعه دانشگاهی، مردم با دولت و دولت با مردم و در نهایت نقدپذیری است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با برپایی مناظرات دانشجویی هم به دنبال تحقق یکی از مطالبات مقام معظم رهبری یعنی آزاد اندیشی دینی بود، گفت: شکل گیری کرسی‌های آزاد اندیشی از مطالبات اصلی نظام بوده و در این زمینه رسالت جهاددانشگاهی یک رسالت ویژه است. شکل دادن به مناظرات دانشجویی کمک به تمرین و ممارست نسل فردا برای تحمل، مدارا و احترام به یکدیگر است که طبعا نقش جهاددانشگاهی نقش انکار ناپذیری است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام یادآور شد: باید این گفتمان در جامعه تقویت شود و در کنار برپایی مناظرات دانشجویی به عنوان یک ضرورت، آشنا کردن نسل جوان با تفکر جهادی و خدمت در مناطق محروم یکی دیگر از رویکردهای جهاددانشگاهی در برپایی اردوهای جهادی است.

حیدری با تاکید بر اینکه در این اردوها دانشجویان ضمن تقویت حس تعلق اجتماعی، از نزدیک با مسایل و مشکلات مردم آشنا و به عنوان یک دغدغه تلاش برای حل آنها را وجه همت خود قرار می‌دهند، اظهار کرد: ایجاد فضای فرهنگی و جهادی در این اردوها زمینه ارتقاء فرهنگی دانشجویان را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی علاوه بر این رسالت عظیم در بخش‌های حمایت از نویسندگان جوان با طرح کتاب سال دانشجویی به دنبال تربیت یک نسل اندیشمند است که حمایت از نویسندگان دانشجو، حمایت از قلم و اندیشه و تقویت گفتمان فرهنگی انقلاب است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تصریح کرد: بی شک نقش جهاددانشگاهی در این حوزه با حمایت از نویسندگان جوان نقش ویژه‌ای است. علاوه بر آن دادن ایده به دانشجویان و جهت دهی به آنها به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی یکی از رویکردهای فرهنگی است که جهاددانشگاهی با حمایت از پایان‌نامه‌های اثرگذار ضمن تقویت محیط های علمی دانشگاهی در کشور زمینه‌ای برای شکوفایی علمی و فرهنگی دانشجو، دانشگاه و جامعه را فراهم می‌آورد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به اینکه مجموعه این عوامل و خدمات نشان می‌دهد که جهاددانشگاهی با رویکرد علمی به دنبال ارتقاء فرهنگی جامعه است، اضافه کرد: امروز با توجه به تحولات علمی و فرهنگی که شتابان به پیش می‌رود رویکرد جهاددانشگاهی قابل تحسین است و زمینه همبستگی ملی و شکوفایی علمی، آزاداندیشی در محیط های علمی و تولید علم را فراهم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha